گران ترین ویلای جهان؛ روزی ۲ میلیارد تومان افزایش قیمت!

0

پیش از ۶ سال گذشته، قصر ۷۷۵ اتاقه ملکه بریتانیا، که به کاخ «باکینگهام» معروف است، به عنوان گران‌ترین خانه در جهان معروف بود، اما اکنون کاخ «باکینگهام» دیگر گران‌ترین مسکن نیست.

ملکه انگلیس گرانترین ویلا گرانترین خانه کاخ باکینگهام

 لندن یکی از گران‌ترین شهرهای دنیاست و طبیعی است که این شهر گران، جایگاه گران‌ترین خانه‌های جهان نیز باشد.

پیش از ۶ سال گذشته، قصر ۷۷۵ اتاقه الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، که به کاخ «باکینگهام» معروف است، به عنوان گران‌ترین خانه در جهان معروف بود، اما اکنون این کاخ دیگر گران‌ترین مسکن نیست که انسان در آن زندگی می‌کند، بلکه ویلایی ده اتاق خوابه در منطقه کینسینگتون لندن وجود دارد که مالک آن ۶ سال پیش آن را به قیمت ۱۲۸ میلیون دلار خرید. ویلای معروف که با این آدرس: Gardens Upper Phillimore ۱۷ در سایت تجاری آمریکایی معروف به CompareCamp. com، درج شده، در منطقه کنسینگتون لندن قرار دارد.

خانم «اولنا کوچما» ۴۴ ساله دختر «لئونید کوچما» نخست وزیر اسبق اوکراین، در سال ۲۰۰۸، یعنی دقیقا ۶ سال و ۸ ماه پیش این ویلا را با قیمت ۱۲۸ میلیون دلار خرید. اما قیمت ویلا از آن تاریخ تاکنون به بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است. یعنی پس از گذشت ۲۴۳۰ روز از تاریخ خرید،قیمت آن به یک میلیارد و ۵۸۰ هزار دلار رسیده است ، یعنی این خانه ویلایی روزانه ۶۵۰ هزار دلار به قیمتش افزوده شده است.

در سال ۲۰۰۸ که جهان با بحران مالی مواجه شد و قیمت همه ساختمان‌ها در جهان پایین آمد، شانس در خانه اولنا کوچما، زن «ویکتور پینچوک»، میلیاردر اوکراینی را زد و این ویلای مجلل را خرید.

این خانه ویلایی دارای ۶ طبقه با سقف‌های ۶ متری، یک سالن سینما، یک اتاق وحشت، یک استخر داخلی، سونا و… است. ارزش کنونی این خانه یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون دلار برآورد شده و یکی از گران‌قیمت‌ترین خانه‌هایی است که در لندن به فروش رسیده است.

این ویلا در سال ۱۹۹۷ توسط یک تاجر چینی به قیمت کمتر از ۱۲ میلیون دلار خریداری شد. سپس تاجری چینی در سال ۲۰۰۶ آن را به شرکتی به قیمت ۳۷ میلیون دلار فروخت. شرکت پس از تغییراتی جزئی، آن را به قیمت ۷۳ میلیون دلار فروخت. این ویلا که با سبک ویکتوریایی ساخته شده زمانی مدرسه دخترانه بود، اما اکنون یک خانه شخصی ۶ طبقه با سقف‌های ۶ متریو امکانات بیشمار رفاهی و تفریحی است. (العربیه)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ