جشن و پایکوبی افغانی ها در ایام عزاداری در شهر ری + عکس

1

مراسم نامزدی یک تبعه افغانستان در شهر ری، همزمان با ایام محرم، با اعتراض گروهی از مردم منطقه مواجه شد که با حضور ماموران نیروی انتظامی ماجرا فیصله یافت.

مراسم عزاداری عروسی افغانی جشن افغانی

 برگزار کنندگان این مراسم که در سوله‌ای متروکه واقع در منطقه پشت کارخانه سیمان شهرری در حال برگزاری بود، مجوزهای لازم را از نهادهای مسئول اخذ نکرده بودند. عدم رعایت شئون متناسب با ایام عزاداری محرم در آن نیز موجب اعتراض ساکنان این منطقه گردید و به دنبال افزایش اعتراضات مردم به برپایی این مراسم و بالا گرفتن احتمال درگیری، ماموران نیروی انتظامی بلافاصله در محل حضور یافتند و از ادامه مراسم جلوگیری کردند.

 برخی سایت‌های اینترنتی از درگیری در این مراسم و کشته و زخمی شدن تعدادی از برگزار کنندگان این مراسم خبر داده‌اند.

برپایی مراسم عروسی و عقد در تالار‌ها و محیط‌های عمومی تابع مقررات است و به واسطه احترام مردم ایران به ایام عزای اهل بیت (ع)، معمولاً مراسم شادی در ماه محرم و صفر برپا نمی‌شود.

مراسم عزاداری عروسی افغانی جشن افغانی

پیشتر سایت فرهنگ گزارش داده بود: پنج شنبه شب گذشته در منقطه صفائیه شهر ری تهران (جنوب دولت آباد) در یک سوله متروکه، مراسم جشن و پایکوبی (به همراه سرو مشروبات الکلی) توسط تعدادی تبعه افغانی برگزار شده است.

یک مقام مسئول در نیروی انتظامی در گفتگو با فرهنگ نیوز اظهار داشت: این اتفاق در شب سوم شهادت امام حسین، باعث برانگیخته شدن خشم عزاداران حسینی و اهالی مومن منطقه صفائیه شد و با مطلع شدن اهالی منطقه و بسیج محل در محکومیت این اقدام تجمع بزرگی در مقابل این مکان صورت گرفت که همه عوامل برگزاری و حاضران در جشن که تبعه افغانستان هستند با حضور فرماندار شهرری و عوامل ناجا به پلیس امنیت منتقل شدند.

مراسم عزاداری عروسی افغانی جشن افغانی

مراسم عزاداری عروسی افغانی جشن افغانی

این مقام مسئول ضمن رد برخی شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اجاره این سوله توسط تبعه‌های افغانی و برنامه‌ریزی قبلی برای برگزاری جشن، برخی زد و خوردهای محدود، حضور مردم عصبانی و در ‌‌نهایت تشکر مردم از نیروی انتظامی بابت دستگیری این افراد را از حواشی حادثه پنج شنبه شب ذکر کرد.

طبق اظهارات مقامات مسئول در نیروی انتظامی تهران بزرگ، نیت این افراد از برگزاری این مراسم جشن و پایکوبی هنوز مشخص نبوده و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و مسئولین امر اعلام کرده‌اند به زودی گزارش کامل این واقعه را به سمع و نظر مردم خواهند رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. aliraza asghariyan می گوید

    عالی