فولکس یک میلیون دلاری رئیس‌ جمهور + عکس

0

رئیس‌جمهور اروگوئه که از او به عنوان فقیرترین رئیس‌جمهور جهان یاد می‌شود و به ساده‌زیستی و مردمی‌ بودن، معروف است، می‌گوید یک شیخ عرب در پیشنهادی اعلام کرده حاضر است فولکس قورباغه‌ای کهنه او را یک میلیون دلار بخرد.

 ماشین رئیس جمهور خودرو گرانقیمت خودرو رئیس جمهور

خوزه موخیکا از تمام دارایی های دنیا فقط همین فولکس مدل سال ۱۹۸۷ را دارد و زمانی که در سال ۲۰۱۰ طبق قانون اروگوئه، کل ثروت شخصی خود را اعلام کرد، این ثروت ۱۸۰۰ دلار بود که آن هم مربوط به همین خودروی قدیمی بود.

جالب است موخیکا در خانه ای زندگی می کند که آن هم به نام همسرش به ثبت رسیده است. بنا بر گزارش های رسمی، درآمد ماهانه او نزدیک به ۱۱ هزار دلار است که ۲۰درصد آن صرف هزینه های حزب متبوعش می شود.

بخش زیادی از مبلغ باقیمانده نیز صرف امور خیریه و رسیدگی به فقرا می شود. یک بار موخیکا در مصاحبه با الجزیره در مورد شیوه زندگی کردنش، گفته بود: رئیس جمهور فردی است که از سوی مردم برای تحقق یک هدف مشخص انتخاب می شود؛ بنابراین او نباید همچون پادشاهان زندگی کند.

ماشین رئیس جمهور خودرو گرانقیمت خودرو رئیس جمهور

او همواره در سخنرانی های خود بر عشق و محبت میان انسان ها و عدم توجه به مادیات تاکید می کند. همین رفتارها باعث شده تا مردم اروگوئه نیز علاقه فراوانی به او داشته باشند.

اکنون هم که وی با یک پیشنهاد یک میلیون دلاری برای فولکس قدیمی اش روبه رو شده، به هفته نامه محلی بوسکدا گفته است که اگر این پیشنهاد را قبول کند و فولکس بیست و هفت ساله اش را بفروشد، یک میلیون دلار را خرج خانه سازی برای مستمندان می کند.

ماشین رئیس جمهور خودرو گرانقیمت خودرو رئیس جمهور

پیشتر نیز سفیر مکزیک در اروگوئه از او خواسته تا این خودرو را بفروشد که با مخالفت شدید موخیکا روبه رو شده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ