مصاحبه با (مهسا تقدمی) بلند قدترین دختر ورزشکار ایران + عکس

0

مهسا تقدمی بازیکن بسکتبال تیم منتخب مشهد با ۱۹۹ سانتی متر قد در واقع بلند قامت دختر ورزشکار ایرانیست که به طور رسمی ورزش می کند و شناخته شده.

ورزش بانوان همسر مهسا تقدمی مصاحبه بازیگران دختران بسکتبال ایران بیوگرافی مهسا تقدمی

این بازیکن بلند قامت بسکتبال را در این عکس در میان هم تیمی هایش مشاهده می کنیم. با وجود اینکه در این عکس کاملا خم شده اما باز هم از سایر هم بازیانش در تیم بسکتبال با قدی کاملا بلند تر مشهود است.

برای رسیدن به قله افتخار موانع زیادی سر راه داشت اما هیچگاه از آن‌ها هراسی به دل نداشت. برای تغییر در مسیر زندگی عزم خود را جزم کرد تا ثابت کند زنان می‌توانند در همه زمینه‌ها موفق باشند. او امروز در قله‌ای ایستاده است که شاید خیلی‌ها با هر بار شکست از ادامه مسیر منصرف شده‌اند.

قد بلند امتیاز ویژه‌ای بود که از آن به خوبی بهره برد و امروز با حضور در رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال نام خود را در میان زنان ورزشکار مطرح کرده است.

ورزش بانوان همسر مهسا تقدمی مصاحبه بازیگران دختران بسکتبال ایران بیوگرافی مهسا تقدمی

مهسا تقدمی مردادماه سال ۶۶ در مشهد به دنیا آمد و امروز بازیکن تیم بسکتبال برج پولادین در رقابت‌های سوپرلیگ این شهر است. او با داشتن قد یک متر و ۹۹ سانتیمتر بلندقدترین زن ورزشکار ایرانی است که در کنار تحصیل در دانشگاه در بسکتبال نیز گام‌های موفقی برداشته است. می‌خواهد در کنار بسکتبال پرورش ماهی و گل و گیاه راه بیندازد. او در گفت‌و‌گو با ما از تلخی‌ها و شیرینی‌های زندگی و حضور زنان در عرصه ورزش و اجتماع گفت.

آرزوی کودکی
فرزند اول خانواده است. یک برادر ۱۶ ساله و خواهر ۹ ساله دارد، می‌گوید: از همان دوران کودکی متوجه شدم نسبت به هم سن و سال‌های خودم کمی متفاوت هستم. قد من از همه آن‌ها بلندتر بود و این ژنتیکی بود که از خانواده مادری به من و خواهر و برادرم رسیده بود.

دبستان که بودم باید در انتهای صف می‌ایستادم. از همان زمان معلم‌ها و اطرافیانم من را تشویق می‌کردند که بسکتبال بازی کنم و می‌گفتند قد من برای بسکتبال و والیبال مناسب است. از همان زمان ورزش بسکتبال در ذهنم باقی مانده بود و بازی در این ورزش آرزوی دوران کودکی‌ام شده بود. در ۵ سال دوران تحصیل ابتدایی چند بار تصمیم گرفتم ترک تحصیل کنم.

به خاطر قد بلندی که داشتم بچه‌های مدرسه فکر می‌کردند چند بار مردود شده‌ام و از نظر سنی از همه آن‌ها بزرگتر هستم. با گریه به خانه می‌آمدم و با وجود آن‌که درسم خیلی خوب بود و نمرات خوبی هم می‌گرفتم ولی به خاطر حرف‌های بچه‌های مدرسه دوست نداشتم به مدرسه بروم اما مادرم می‌گفت آن‌ها به قد بلند تو حسودی می‌کنند و تو باید با تحصیل به موفقیت‌های بزرگی برسی. راهنمایی و دبیرستان دوران خوبی بود و مشکلی با همکلاسی‌هایم نداشتم. در دبیرستان بازی بسکتبال را شروع کردم و اولین بار که توپ بسکتبال را در دستم گرفتم احساس خوبی داشتم. احساس می‌کردم قد بلندی که دارم به من قدرت زیادی می‌دهد و می‌توانم به راحتی توپ را داخل سبد بیندازم.

جرقه بزرگ
همه چیز از روزی شروع شد که برای نخستین بار توپ را داخل سبد انداخت. صدای تشویق هم تیمی‌ها را هنوز می‌شنود. همان لحظه بود که نگاهش عوض شد. تا قبل از آن از نگاه پر از پرسش و یا تمسخر‌آمیز دیگران ناراحت می‌شد اما آن روز فهمید که می‌تواند از این ویژگی استفاده و بر همه مشکلات غلبه کند.می‌گوید: تشویق معلمان مدرسه و مربیان خیلی تأثیر‌گذار بود. تصمیم گرفتم آینده بهتری را برای خود رقم بزنم. ورزش را به شکل حرفه‌ای ادامه دادم با قبولی در دانشگاه در رشته تربیت‌بدنی مشغول تحصیل شدم. دیگر از نگاه دیگران ناراحت نمی‌شدم.

دیگر از این‌که وقتی سوار اتوبوس می‌شدم همه درباره قد بلند من حرف می‌زدند دلخور نمی‌شدم. گاهی در خیابان من را با انگشت به یکدیگر نشان می‌دهند اما از این نگاه‌ها دیگر غصه نمی‌خورم.

خواهرم با وجود آن‌که ۹ سال دارد اما یک متر و ۶۳ سانتیمتر قد دارد. مثل من بسکتبال بازی می‌کند. برادر ۱۶ساله‌ام نیز یک متر و ۸۶ سانتیمتر است و در ورزش وزنه‌برداری فعالیت می‌کند. می‌دانم در آینده آن‌ها ممکن است با مشکلاتی که من داشتم مواجه شوند و به همین خاطر تصمیم گرفته‌ام الگوی خوبی برایشان باشم. با لبخند می‌گوید: قد بلند با وجود تمام گرفتاری‌ها مزیت‌هایی هم دارد مثلاً در خانه ما با وجود من و برادر و خواهرم کمتر از نردبان و چهارپایه استفاده می‌شود.

مبارزه با مشکلات
جنس مشکلات مهسا تقدمی با دختران دیگر تفاوت می‌کند. او می‌گوید: قد بلند مشکلات زیادی دارد. برای خرید لباس مشکل دارم و باید سراغ برندهای گرانقیمت بروم تا بتوانم لباسی به اندازه خودم پیدا کنم.

شماره پای من ۴۳ است و برای خرید کفش باید سراغ کفش اسپرت و یا مردانه بروم. سال‌هاست حسرت پوشیدن کفش کالج زنانه را دارم و اگر به‌طور تصادفی کفشی مناسب پیدا کنم حتی اگر پولی همراه نداشته باشم از دیگران قرض می‌کنم تا آن را بخرم زیرا پیدا کردن کفش مناسب برای من مشکلتر از انداختن هزار توپ داخل سبد بسکتبال است. تحصیل در دانشگاه و ورزش دو عاملی شدند که اعتماد به نفس پیدا کنم و توانایی‌هایی را که دارم، بشناسم و بر مشکلات غلبه کنم.

در این راه مربی تیم مان بسیار تأثیر‌گذار بود. ایشان همیشه من را تشویق می‌کند و با هدایت او تیم ما در رقابت‌های دسته یک، سوم شد و امسال جواز حضور در رقابت‌های سوپر لیگ را به دست آوردیم. در پست سنتر بازی می‌کنم و در مسابقات رفتن به زیر سبد و زدن گل و همچنین ریباند و دفاع روی سبد تیم خودمان وظیفه من است. سعی می‌کنم در انجام این وظیفه موفق باشم. در چند بازی امتیاز‌آورترین بازیکن شناخته شدم و همه تلاشم این است که با نشان دادن شایستگی‌هایم بتوانم برای ورزش بسکتبال بانوان مفید باشم. از طرف دیگر تصمیم دارم تحصیلاتم را در گرایش آسیب شناسی ورزش ادامه بدهم و در کنار ورزش حرفه‌ای در تحصیل نیز موفق باشم.

اما این‌که چرا زنان ایرانی علاقه کمی به ورزش دارند سؤالی بود که بلندقامت‌ترین ورزشکار زن کشورمان در پاسخ به آن می‌گوید: اگر زنان بدانند با ورزش می‌توانند بر همه مشکلات زندگی غلبه کنند مطمئناً از همین امروز ورزش را در رأس برنامه‌های هر روز زندگی‌شان قرار می‌دهند. عقل سالم در بدن سالم است و این واقعیتی است که من به آن رسیده‌ام. وقتی بدن انسان سالم باشد در برابر مشکلات بهترین تصمیم‌گیری‌ها را خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ