سوابق “فخرالدین دانش آشتیانی” وزیر پیشنهادی علوم دولت روحانی+ عکس

0

 معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور، گفت: صبح امروز نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس ارائه شد که بر اساس آن احمدی‌دانش آشتیانی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه انتخاب شده است.

سوابق وزیر جدید علوم سوابق فخرالدین دانش آشتیانی بیوگرافی مجید نصیرپور سردهایی بیوگرافی فخرالدین دانش آشتیانی

مجید نصیرپور سردهایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی -خانه ملت- از نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: صبح امروز فخر‌الدین احمدی‌دانش آشتیانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور،ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، پارلمان ۱۰ روز برای بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرصت دارد و به احتمال زیاد صلاحیت این وزیر پیشنهادی سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده بررسی می‌شود.

فخرالدین دانش‌آشتیانی استاد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و معاون اسبق طرح و توسعه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در زمان مصطفی معین از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ بود.

سوابق اجرایی

– حضور در دفتر فنی سپاه پاسداران از سال ۵۹ تا ۶۴ بعنوان مهندس محاسب و مسئول بخش سازه بصورت نیمه وقت و مامور به وزارت آموزش و پرورش

– مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۶۴ تا ۶۸

– معاون امور جنگ وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۶۶ تا ۶۸

– همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا در امور مهندسی رزمی جنگ

– مسئول ستاد پشتیبانی جنگ دانشگاه ها از سال ۶۶ تا ۶۸

– مسئول بر قراری ارتباط اساتید دانشگاه با مسئولین دفاع مقدس برای حل مسایل پژوهشی جنگ

– مسئول اعزام دانشجویان طرح ۳ ماهه برای حضور در جبهه ها و بکارگیری انها در حوزه های تخصصی جنگ با هماهنگی فرماندهان لشگر ها و قرارگاه ها

– برگزارکننده دوره های “دانشگاه در جبهه” برای جبران عقب افتادگی آموزشی دانشجویانی که در جبهه حضور داشتند

– معاون امور عمرانی و دفاعی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۶۸ تا ۷۲

– معاون اداری و پشتیبانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۷۶ تا ۸۰

– معاون طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام وزیر از سال ۸۰ تا ۸۲

– عضو شورای گسترش آموزش عالی از سال ۷۶ تا ۸۲

– عضو کمیته تخصصی شورای گسترش آموزش عالی از سال ۷۶ تا ۸۲

– عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۷۶ تا ۸۲

– عضو شورای تدوین برنامه پنج ساله چهارم علم و فناوری آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

– عضو شورای برنامه ریزی سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۷۶ تا ۸۲

– رئیس مجتمع آموزشی مفید

دانش آشتیانی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ و در دوران وزارت مصطفی معین، معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.

آشتیانی: مجلس مشکلی با من ندارد

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید انتخابش به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: امیداوارم امروز به عنوان وزیر پیشنهادی علوم دولت به مجلس، رسماً معرفی شوم.

وی درباره برنامه‌هایش برای وزارت علوم گفت: برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف به دولت ارائه کرده‌ام و به‌زودی بخش‌هایی از آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم.

این استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره تعاملش با نمایندگان مجلس نیز گفت: تا آنجایی که من مجلس را می‌شناسم و با شناختی که آنها از بنده دارند،  مجلس با من مشکل خاصی ندارد.

خاطر نشان می شود ، میلی منفرد نخستین وزیر پیشنهادی روحانی به مجلس بود که نتوانست رای اعتماد بگیرد تا اینکه دولت فرجی دانا را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

در این فاصله جعفر توفیقی شصت و هفت روز از ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ تا ۵ آبان ۱۳۹۲ که رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم از مجلس رأی اعتماد گرفت، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.

رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم نیز روز ۲۹ مرداد ماه سال جاری در مجلس استیضاح و با رای عدم اعتماد نمایندگان، از این سمت برکنار شد.

در رای گیری پیرامون صلاحیت فرجی دانا، از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر، ۱۴۵ نماینده به برکناری او رای موافق، ۱۱۰ نماینده رای مخالف و ۱۵ نماینده رای ممتنع دادند. آقای روحانی در جلسه استیضاح وزیر سابق علوم حضور نداشت و دلیل آن سفر برنامه‌ریزی شده او به خارج از تهران اعلام شد.

با برکناری وزیر علوم، محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست این وزارتخانه تعیین شد و روز ۳۰ مهر، رئیس جمهوری نام احمدآبادی را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس اعلام کرد که او نیز موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ