سیمانی ها از بازدهی بورس عقب ماندند!

0

صنعت سیمان و گچ دارای ۳۲ مجموعه فعال در بورس است که بازدهی مثبت ۲٫۸ درصدی را طی معاملات مهر ماه امسال به دست آورده، حال آنکه بورس در همین مدت بازدهی مثبت ۹٫۴۵ درصدی را به سهامداران و معامله گران اعطا کرده است.

از میان مجموعه های فعال در این گروه، بازدهی مثبت دستاورد ۲۲ نماد فعال آن بود و معاملات سهام مابقی مجموعه های سیمانی طی مهر ماه امسال با افت قیمتی پایان یافت.

به گونه ای که شرکت سیمان قائن با تحقق بازدهی مثبت بیش از ۱۸ درصدی صدرنشین جدول پربازده ترین سهام شد و بعد از آن شرکت های مجدخواف و فارس نو در ردیف های بعدی قرار گرفتند.

البته مجموعه های مذکور طی مدت مشابه سال گذشته نیز بازدهی مثبت را برای سهامداران خود به ارمغان آورده بودند.

تحلیل بورس امروز اخبار بورس امروز

این در حالی است که شرکت سیمان کردستان در پی افت قیمتی ۱۴٫۳۹ درصدی طی ماه گذشته موجب کاهش ارزش سرمایه سهامداران خود شد. حال آنکه “سکرد” طی مدت مشابه سال گذشته بازدهی مثبت ۶٫۹۲ درصدی را به دست آورده بود.

در پی آن شرکت های سیمان اصفهان و سیمان دورود در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

تحلیل بورس امروز اخبار بورس امروز

عنوان نقدشونده ترین سهام نیز به هلدینگ این گروه یعنی شرکت سیمان فارس و خوزستان با حجم معاملات بیش از ۴۲ میلیون و ۶۹۴ هزار سهمی و رتبه نقدشوندگی ۴۴ اعطا شد و در مقابل شرکت سیمان فارس با رتبه نقدشوندگی ۳۸۱ و حجم معاملاتی ۲۷ هزار و ۷۷۳ سهمی در انتهای این جدول قرار گرفت.

حجم معاملاتی که طی مهر ماه امسال در گروه سیمان رقم خورده، در کنار افت ارزش معاملات آن با کاهش همراه بوده است.

تحلیل بورس امروز اخبار بورس امروز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ