استخدام در پالایشگاه قطر ، شگردی برای سرقت + عکس

0

استخدام در پالایشگاه قطر، شگرد مرد تبهکار برای کشاندن طعمه‌ها به فرودگاه استانبول و سرقت پول هایشان است. مرد کلاهبردار در حالی تحت تعقیب قرار گرفته که پلیس با چند شکایت مشابه علیه او روبه‌رو شده است.

 استخدام در قطر استخدام جدید 93 اخبار استخدام

رسیدگی به این پرونده از بیست و هفتم مرداد امسال و همزمان با شکایت یکی از قربانیان در دادسرای ناحیه ۳۰ آغاز شد.

مرد جوان در شکایت خود به بازپرس شعبه اول دادسرا گفت: در حال مطالعه صفحه آگهی روزنامه ها بودم که متوجه شدم فردی برای کار در پالایشگاهی در قطر نیاز به دو مهندس عمران دارد. در زیر آگهی، آدرس پست الکترونیکی برای ارسال رزومه درج شده بود. رزومه کاری خود را برای این فرد فرستادم و پس از چند روز مردی به نام مجتبی رفیعی با شماره تلفن همراه لندن با من تماس گرفت و با معرفی خود به عنوان مدیر شرکت ادعا کرد من انتخاب شده ام. این فرد در محله ویکتوری سنتر استانبول با من قرار گذاشت که بلافاصله با گرفتن بلیت راهی این شهر شدم. در یک مرحله مبلغ ۹۲۰ دلار برای خرید بلیت هواپیما برای سفر به قطر و در مرحله دوم نیز مبلغ ۱۷۰ دلار بابت پرداخت به سفارت قطر به این فرد دادم.

وی ادامه داد: روز سی ام جولای قرار بود برای دریافت روادید به آنکارا برویم و این شخص از من خواست در فرودگاه منتظر او بمانم، اما هرچه منتظر ماندم از مجتبی رفیعی هیچ خبری نشد و پس از آن نیز دیگر جوابگوی تماس های من نشد. بعد از چند روز بلاتکلیفی و در حالی که همه پول هایم نیز طی این مدت خرج شده بود توانستم با کمک خانواده ام به کشور بازگردم. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۰ تهران، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

شناسایی هویت واقعی متهم

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان با بررسی هویت مجتبی رفیعی دریافتند که این هویت جعلی است.

به همین خاطر در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت واقعی متهم به نام آرش چهل و دو ساله شدند.

پس از شناسایی آخرین محل سکونت متهم در منطقه میرداماد، کارآگاهان متوجه شدند که آرش چند سال است از این محل رفته و در خارج از کشور سکونت دارد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی تعداد دیگری از شاکیان و مالباختگانی که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، گفت: اکنون اقدامات و هماهنگی های لازم پلیسی ـ قضایی برای شناسایی و دستگیری این متهم در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ادامه داد: با توجه به مشکلات فراوانی که برای مالباختگان پرونده در طول حضورشان در خارج از کشور ایجاد شده و برای پیشگیری از وقوع کلاهبرداری های مشابه و همچنین شناسایی دیگر شاکیان و مالباختگان احتمالی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

همچنین از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص محل سکونت یا دیگر فعالیت های مجرمانه وی دارند درخواست می شود هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۴ و ۵۱۰۵۵۴۱۵ در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ