دختران مجرد یا زنان مطلقه ؛ به خواستگاری کدامشان بروم؟

6

مردی ۳۴ ساله‌ام که ازدواجی ناموفق داشته‌ام. اکنون بعد از گذشت ۷ ماه از طلاق، تصمیم به ازدواج گرفته‌ام، اما افرادی که انتخاب می‌کنم به دلیل شکست قبلی‌ام در ازدواج اول پا پس می‌کشند. در بین دختران دنبال مورد مناسب باشم یا بین خانم‌هایی که مانند من تجربه ناموفق داشته‌اند؟

زن مطلقه برای صیغه دختر صیغه‌ای آموزش ازدواج

 

قبل از هر چیز باید مسئله‌ای مهم را به شما خاطر نشان کنم: باید به دیگران حق انتخاب بدهید و نگرانی آن‌ها را برای ازدواج با خودتان کاملا درک کنید.
گفته‌اید که در بین دختران مجرد به دنبال انتخاب همسر هستید، آن هم بعد از تجربه ناموفقی که داشته‌اید. معمولاً در چنین مواقعی، این نگرانی در طرف مقابل شما ایجاد می‌شود که این آقا که یک بار تجربه ازدواج اشتباه داشته است، چه تضمینی وجود دارد که در ازدواج دومش نیز شکست نخورد.
این نگرش از آنجا به وجود می‌آید که دیگران هنگام مواجهه با فردی که تجربه طلاق داشته گمان می‌کنند که این فرد در نجات زندگی مشترک خود ناتوان بوده است بنابراین صلاحیت ازدواج مجدد را ندارد.
این واکنشی طبیعی است و کمتر کسی را خواهید یافت که در چنین موقعیتی نگرانی بابت این مسئله نداشته باشد.

درس گرفتن از رفتارهای اشتباه‌ گذشته

شما باید طرف مقابلتان را مجاب کنید که از شکست در زندگی مشترک خود درس گرفته‌اید، توانمند‌تر و با تجربهتر شده‌اید و قرار است از وقوع دوباره اشتباهاتی که در زندگی قبل داشته‌اید، جلوگیری کنید. شاید این موضوع را در جلسات خواستگاری مطرح کرده‌اید، اما استدلال‌های شما آن قدر منطقی و اطمینان بخش نبوده‌اند و شما با جواب منفی مواجه شده‌اید. پس برای این مسئله باید ابتدا به بررسی همه جانبه تجربه زندگی زناشویی قبلی خود بپردازید. باید در این مرحله با صداقت تمام عمل کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. از چه زمانی زندگی شما شروع به سرد شدن کرد؟ شما و همسرتان هرکدام چه تأثیری در ایجاد و شدت گرفتن تنش‌ها داشتید؟ چه شد که نتوانستید تنش‌ها را حل کنید و زندگی زناشویی خود را نجات دهید؟ اشتباهات شما در زندگیتان کدام‌ها بودند؟ با پاسخ به این قبیل سؤالات می‌توانید اشتباه‌های خود را در تجربه طلاق بیابید و در صورتی که شخصی از شما در این مورد سؤال کرد با اطمینان کامل به او پاسخ دهید.

ازدواج با دختران مجرد یا خانم‌های مطلقه؟

قبول کنید شرایط خاصی دارید که هر فردی نمی‌تواند با آن کنار بیاید. این نگرانی در دیگران وجود دارد و شما باید به آن احترام بگذارید. توجه داشته باشید که در ازدواج دوم اگر افراد با گاردهای دفاعی و نگرانی‌های حل نشده مربوط به ازدواج اول همسر خود، وارد زندگی مشترک شوند، سراسر زندگی مملو از رفتارهای دفاعی و تلافی‌جویانه خواهد شد. بنابراین در انتخاب‌های خود برای رفتن به خواستگاری دقت کنید. جمله بالا به این معنا نیست که نباید به سمت خانم‌هایی بروید که به نوعی تجربه مشترک با شما دارند چه بسا که آن‌ها در درک شرایط شما بسیار بهتر از خانم‌های مجرد عمل می‌کنند اما مهم این است فردی که برای خواستگاری رفتن انتخاب می‌کنید، چه مجرد و چه اگر مانند شما تجربه ناموفقی داشته باشد، دارای درک و بینش بالایی باشد. به نظر می‌رسد شما باید مسئله طلاق خود را قبل از رفتن به خواستگاری به خانواده طرف مقابل اعلام کنید تا نظر مثبت یا منفی آن‌ها را درباره این موضوع،‌‌ همان زمان بشنوید چرا که اگر این خواستگاری رفتن‌های ناموفق ادامه دار شود، به عزت نفس شما آسیب می‌رساند.
فردی که با علم به تجربه ناموفق شما در زندگی مشترکتان اجازه می‌دهد به خواستگاری‌اش بروید، آمادگی زندگی با شرایط شما را در خود احساس کرده است یا می‌تواند به وجود آورد.
در نظر داشته باشید در صورتی که با خانمی به توافق‌های اولیه دست پیدا کردید، بهتر است برای شناسایی چالش‌ها و تنش‌های احتمالی و یافتن راه حل آن‌ها و از همه مهم‌تر توانمندسازی خود و همسرتان به یک مشاور متعهد پیش از ازدواج مراجعه کنید. (جواد غفوری نسب – کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. حسام الدین می گوید

    خوب مرد مطلقه بهتره بره سراغ یکی مثل خودش . اما غصه نخورن مطلقه ها یه موقع یه مهناز افشاری هم ممکنه زنتون بشه البته مشروط بر اینکه پول ببیتی

  2. ایدا می گوید

    سلام من دختری ۳۴ ساله هستم حاضرم با یه[email protected] مرد مطلقه ازدواج کنم سنش از ۳۳ تا ۵۵ باشه

    1. مسعود می گوید

      سلام من حاضرم

  3. ایدا می گوید

    سلام من دختری ۳۴ ساله هستم حاضرم با یه[email protected] مرد مطلقه یا همسرش مرحوم شده یاازدواج کنم سنش از ۳۳ تا ۵۵ باشه

  4. ایدا می گوید

    سلام دختری هستم ۳۴ ساله مجرد ولی قیافم خوب نیست کسی بام ازدواج نمی کنه همه دنبال دختر خوشگل هستن دیگه خسته شدم ار مجردی هیشکی من دوست نداره خوب تقصیر من نیست خدا این طوری افریده

  5. ناشناس می گوید

    به نظرم شما یکی عین خودتون بگیرید چرا دخترا خنگ بازی درمیارن و آقایون خنگ تر