به چه دلیل ۸ میلیارد به حساب یک عضو شورای شهر تهران واریز شد؟

0

یک عضو شورای شهر تهران توضیحات مفصلی درباره بحران مالی اخیر در این نهاد ارائه کرد.

همسر فاطمه دانشور عبدالمقیم ناصحی بیوگرافی فاطمه دانشور بیوگرافی الهه راستگو
به گزارش خبرآنلاین؛ فاطمه دانشور، عضو شورای شهر در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در غرفه گروه رسانه ای خبر حاضر شد و جزئیات واریز وجوه میلیاردی در حساب دیگر عضو این شورا را توضیح داد.
او درباره تذکر عبدالحسین مختاباد، همکار دیگرش درباره واریز غیرقانونی وجه به حساب یکی از اعضای شورای شهر به خبرآنلاین گفت: این وجه در حساب اعضای شورای شهر که عضو ستاد ساماندهی تشکلهای مردم نهاد تهران هستند، وارد شده است. البته این ستاد حق کار اجرایی ندارد، ولی شاهدیم که در دوره چهارم شورا، این ستاد وارد کارهای اجرایی شده است. ستاد سمنها از حالت ستاد خارج شده و مستقلا به صورت سازمان درآمده و کار اجرایی می کند.
دانشور درباره میزان این پول گفت: بودجه امسال ستاد ساماندهی سمن ها، ۳٫۵ میلیارد تومان می شود که با رقمهای قبلی که از سالهای پیش در حساب این ستاد رسوب کرده، هم اکنون حدود ۸ میلیارد تومان می شود. این وجه در حساب مشترک خانم الهه راستگو و دبیر ستاد سمن ها تحت عنوان مسئولان ستاد ساماندهی وارد می شود و نظارت بر عملکرد این حساب، جای ابهام زیادی دارد.”
این عضو شورای شهر درباره پرداختی هایی که از این حساب خارج می شود، توضیح داد: “در یکسال گذشته، بخش زیادی از این پول صرف نیروی انسانی شده که سالانه حدود یک و نیم میلیارد تومان می شود. شخصا عضو ستاد سمن ها هستم و صورت هزینه های این حساب را هنوز دریافت نکرده ام. واقعیت ماجرا این است که هزینه و عملکرد این حساب ایرادات زیادی دارد که در آیین نامه های فعلی باید اصلاح شود. همین ماجرا درباره حساب شورایاری ها که در اختیار آقای طلایی است، وجود دارد.”
او درباره سخنان عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر که به خبرآنلاین گفته بود مختاباد درباره این تذکر توجیه شده و عذر خواهی کرده، گفت: آقای مختاباد عذرخواهی نکرده. چنین چیزی هرگز نبوده است. باید درنظر داشت قوانین بالادستی، اعضای شوراهای شهر و روستا را از دسترسی مستقیم به وجوه، منع می کند و مشخص نیست دسترسیهای خانم راستگو به این مبالغ چطور ایجاد شده است.”
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ