تحلیل بنیادی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)

0

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو) در ۱۳ ام اسفند سال ۱۳۸۲ با هدف مدیریت سرمایه گذاری و دارایی ها در صنعت سیمان به عنوان برترین هلدینگ سیمانی در منطقه و خاورمیانه به ثبت رسیده است.

این شرکت با برخورداری از کارآمدترین ابزارها و توانمندی های مدیریتی و تکنولوژیکی اهداف بسیاری را دارا می باشد که به برخی از مهمترین آنها به شیوه زیر می توان اشاره داشت :

–          افزایش و رشد سهم تولید و فروش و ایجاد مزیت های رقابتی.

–          ارائه بالاترین استانداردهای رضایت مندی مشتری در صنعت.

–          اصلاح ساختارها و روش های مدیریتی در شرکت های تابعه و ایجاد هم افزایی و مدیریت زنجیره ارزش در آنها.

سهم این هلدینگ از تولید کلینکر و سیمان با توجه به درصد سهام خود در شرکت های گروه و سرمایه پذیر بالغ بر ۹٫۵ میلیون تن کلینکر و ۸٫۶ میلیون تن سیمان در سال ۱۳۹۱ بوده است که به ترتیب معادل ۱۳٫۵ و ۱۲٫۲ درصد کل تولید کشور می باشد. گفتنی است سهم سیدکو از سیمان توزیع شده در کشور در سال ۱۳۹۱ برابر ۱۲٫۳ درصد بازار مصرف کل بوده است که حاکی از رشد ۶ درصدی نسبت به سال قبل بوده است. در همان سال سهم هلدینگ مذکور از صادرات کلینکر و سیمان به ترتیب ۶۹ و ۹ درصد بوده است که در نوع خود جالب توجه می باشد .

 تغییرات سرمایه و سهامداران 

سرمایه اولیه شرکت یکصد میلیون ریال بوده است که در سال ۸۴ به مبلغ ۲,۵۰۰ میلیارد ریال و در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۲ به مبلغ ۴,۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

همچنین لازم به ذکر است، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی مالک ۱۰۰ درصدی سیدکو می باشد.

روند سود آوری 

شرکت سود هر سهم خود برای سال مالی ۹۳ را با افزایش ۱٫۲ درصدی نسبت به سال گذشته ۳۴۴ ریال اعلام کرده است که این تغییر ناشی از تغییر سود سهام شرکت های سرمایه پذیر بر اساس اطلاعات کدال و شناسایی سود ناشی از خرید ۳۵ درصد سهام سیمان فیروزکوه از طریق فرابورس می باشد.

شرح

واقعی ۹۲ (م.ریال)

بودجه ۹۳ (م.ریال)

سود حاصل از سرمایه گذاری ها

۹۲۴٫۲۶۷

۹۵۳٫۵۵۴

سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها

۳۱۷٫۱۰۱

۵۰٫۰۰۰

سود هر سهم (ریال)

۴۶۳

۳۴۴

جزئیات سود آوری زیر مجموعه های بورسی و غیر بورسی شرکت را در جداول زیر مشاهده می نمایید  :

نام سهم

سال مالی

سرمایه(م.ریال)

مالکیت

۹۲/۱۲/۲۹

  ۹۳/۱۲/۲۹ (پیش بینی )

EPS (ریال)

  DPS (ریال)

سهم سیدکو

EPS (ریال)

DPS (ریال)

سهم سیدکو

سیمان شمال

۹۳/۱۲/۲۹

۸۲۶,۹۷۸

۶۵٫۴۳%

۵۶۰

۵۰۰

۲۷۰,۵۳۹

۷۸۱

۵۴۷

۲۹۵۹۷۰

سیمان قائن

۹۳/۱۲/۲۹

۵۳,۲۲۲

۳۸٫۶۹%

۴,۴۶۳

۳,۸۰۰

۷۸,۲۴۵

۴,۹۲۰

۴,۰۰۰

۸۲,۳۶۴

سیمان مازندران

۹۳/۱۲/۲۹

۲۷۳,۹۹۶

۲۰٫۸۰%

۳,۸۱۳

۲,۷۰۰

۱۵۳,۷۵۸

۳,۶۶۹

۲,۶۰۰

۱۴۸,۰۶۳

سیمان اردبیل

۹۳/۰۹/۳۰

۱۴۰,۰۰۰

۳۴٫۵۶%

۲,۷۹۲

۲,۸۰۰

۱۳۵,۴۸۸

۲,۵۵۳

۲,۱۱۹

۱۰۲,۵۳۵

سیمان کرمان

۹۳/۱۲/۲۹

۲۲۰,۳۲۰

۵۵٫۹۰%

۱,۵۷۵

۱,۵۷۵

۱۹۳,۹۳۱

۲,۲۸۳

۱,۳۷۰

۱۶۸,۶۸۹

وبانک

۹۳/۱۲/۲۹

۴,۵۰۰,۰۰۰

۰٫۲۷%

۰

۰

۰

۱,۰۸۳

۱۰۸

۱,۹۱۰

سیمان داراب

۹۳/۱۲/۲۹

۳۷۵,۰۰۰

۵٫۷۹%

۷۹۵

۵۰۰

۱۶,۵۰۶

۵۹۵

۳۵۰

۷,۵۹۵

پتروشیمی اراک

۹۳/۱۲/۲۹

۱,۲۰۰,۰۰۰

۰٫۰۲%

۰

۰

۰

۱,۲۳۹

۷۳۴

۴۱۸

جمع

۸۴۸,۴۶۷

۸۰۷,۵۴۴

 

 

  

نام سهم

سال مالی

سرمایه(م.ریال)

مالکیت

۹۲/۱۲/۲۹

  ۹۳/۱۲/۲۹ (پیش بینی )

EPS (ریال)

DPS (ریال)

سهم سیدکو

EPS (ریال)

DPS (ریال)

سهم سیدکو

سیمان نیزار قم

۹۳/۰۹/۳۰

۵۴۹,۴۴۶

۲۰٫۰۲%

۲,۸۸۵

۱,۰۰۰

۱۱,۰۰۰

۲,۷۵۴

۱,۵۷۰

۱۷۲۷۰

سیمان فراز فیروزکوه

۹۳/۰۹/۳۰

۲۷۰,۰۰۰

۳۲٫۰۰%

۷۶۳

۷۵۰

۶۴,۷۹۹

۸۲۱

۶۵۷

۵۶,۷۶۴

تولیدی سیمان فیروزکوه

۹۳/۱۲/۲۹

۴۰۰,۰۰۰

۳۵٫۰۰%

۰

۰

۰

۷۲۲

۵۰۵

۷۰,۷۰۰

بین المللی ساروج بوشهر

۹۳/۱۲/۲۹

۹۰۰,۰۰۰

۵۰٫۱۰%

۳۵۵

۰

۰

۴۹۱

۰

۰

جمع

۷۵,۷۹۹

۱۴۴,۷۳۴

 زیرمجموعه های بورسی:

سیمان مازندران: شرکت سیمان مازندران با هدف تولید انواع سیمان و فرآورده های سیمانی در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد. در ۳۱ شهریور ۱۳۶۰ تولید کارخانه با ظرفیت ۶۲۴۰۰۰ تن سیمان در سال آغاز شد. با افتتاح دو پروژه طرح توسعه و طرح افزایش ظرفیت در سالهای اخیرظرفیت تولید سیمان به ۸۰۰۰ تن در روز یا ۲٫۴ میلیون تن در سال افزیش یافت. محصولات شرکت سیمان مازندران در بازارهای داخلی (استان مازندران و استان های همجوار) و بازارهای خارجی (کشورهای آسیای میانه، عراق و …) توزیع می شود. ظرفیت تولید شرکت شامل دو خط تولید ۳٫۳۰۰ و ۴٫۰۰۰ تن در روز می باشد.

سیمان قائن: شرکت سیمان قاین در سال ۱۳۶۱ به منظور احداث یک واحد تولید سیمان خاکستری با ظرفیت روزانه ۲۰۰۰ تن در اداره ثبت شرکت ها با سرمایه اولیه صد میلیون ریال به ثبت رسید. پس از بررسی های فنی و اقتصادی محل اجرای کارخانه سیمان قاین در ۱۰ کیلومتری جاده قاین – بیرجند در مجاورت معادن سنگ آهک و آلوویوم انتخاب گردید. ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده از شرکت های F.L.S دانمارک ، SKET آلمان و ELIN اتریش خریداری گردیده و بهره برداری از تولید کارخانه سیمان قاین در دی ماه سال ۱۳۷۳ آغاز شد. در سال ۱۳۸۵ با اجرای موفقیت امیز طرح افزایش ظرفیت تولید روزانه کارخانه به ۲۶۰۰ تن افزایش یافت . بالاترین میزان تولید کلینکر و سیمان در سال ۱۳۸۷ به میزان ۸۳۴۷۳۹ تن کلینکر و ۸۱۵۶۲۴ تن سیمان با راندمان ۱۰۷ درصد محقق شد . تولیدات این شرکت شامل سیمان پرتلند تیپ ۳۲۵-۱ ، تیپ ۴۲۵-۱ ، تیپ ۲ ، تیپ ۵ و سیمان پرتلند پوزولانی است. کیفیت مرغوب و مقاومت مکانیکی مناسب سیمان های تولیدی موجب گردیده که این شرکت علاوه بر تامین سیمان بازارهای شرق ایران ، به کشورهای آسیای میانه ، افغانستان و پاکستان نیز صادرات سیمان داشته باشد. شرکت سیمان قاین در طول دوران فعالیت خود همواره بر ارتقاء کیفیت محصولات تاکید داشته و در این راستا تاکنون توانسته پنج محصول استاندارد شده را در اختیار مشتریان خویش قرار دهد .

سیمان کرمان: کارخانه سیمان کرمان به عنوان اوّلین تولید کننده سیمان در منطقه جنوب شرق کشور انواع مختلف سیمان را تولید می کند و از جهت تنوع تولید و کیفیت محصول در صدر جدول تولیدکنندگان سیمان کشور می باشد. دراین کارخانه انواع مختلف سیمان پرتلند نوع دو ، نوع پنج ، نوع پوزولانی ، سیمان چاه نفت کلاس G و سیمان های خاص با توجه به تقاضا و نیاز مشتری تولید می شود.از محدود کارخانه هایی است که قابلیت تولید سیمان های خاص از جمله سیمان چاه نفت کلاس G ،سیمان های با مقاومت فشاری بسیار بالا و کم آلکالی را دارد مقاومت فشاری محصولات کارخانه همواره بالاتر از حد استاندارد بوده به طوریکه کیفیت محصولات همواره در طول ۴۰ سال قدمت کارخانه مورد تقدیر و تمجید مصرف کنندگان و مشتریان بوده است. محصولات کارخانه از جمله سیمان تیپ دو ، تیپ پنج و پوزولانی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران بوده و سیمان چاه نفت براساس استاندارد API امریکا تولید می شود و سیمان های خاص دیگر برای پروژه های مهم و با توجه به خواص مورد نیاز در بتن و تقاضای مشتریان تولید و عرضه می شود .

سیمان شمال: شرکت سیمان شمال در تاریخ ۳۰/۶/۱۳۳۳ تاسیس شد. نخستین خط تولید سیمان شرکت در سال ۱۳۳۴ مورد بهره برداری قرار گرفت. این خط به روش تر تولید سیمان می کند و ظرفیت آن ۱۰۰ تن در روز است. فعالیت این خط تا سال ۱۳۴۲ ادامه داشته تا اینکه پس از تغییراتی در مدیریت شرکت و سهامداران، کارخانه متوقف گردید و طرح تبدیل به سیمان سفید آغاز گردید. این خط هم اکنون نیز فعال است و روزانه ۶۰ تن کلنکر سفید تولید می کند. خط دوم تولید سیمان شرکت در سال ۱۳۴۹ مورد بهره برداری قرار گرفت. ظرفیت این خط ۲۰۰ تن در روز کلینکر سفید و در صورت نیاز ۳۰۰ تن کلینکر خاکستری میباشد. تولید کلینکر این خط نیز به روش تر می باشد و ماشین آلات آن ساخت شرکت FLS دانمارک می باشد. خط سوم تولید سیمان شرکت در سال ۱۳۵۸ مورد بهره برداری قرار گرفت. این خط ۲۲۰۰ تن در روز کلینکر خاکستری تولید می نمود و در سال ۱۳۸۶ پروژه افزایش ظرفیت جهت تولید اسمی ۴٫۰۰۰ تن در روز انجام پذیرفت.

سیمان داراب: شرکت سیمان داراب در سال ۱۳۶۶ تاسیس شد و در ۱۱ خرداد ماه سال ۱۳۸۲ با تولید روزانه ۳۰۰۰ تن کلینکر رسماً به بهره برداری رسید. بهره برداری از خط تولید کارخانه، ظرفیت تولید سیمان کشور را یک میلیون تن در سال افزایش داده و رشد و شکوفائی منطقه را در پی داشته است. کارخانه سیمان داراب به دلیل برخورداری از منابع غنی مواد اولیه، قادر به تولید انواع سیمانهای خاکستری با تیپ ۱، ۲ و ۵ می باشد. میزان ارزبری این طرح ۲۳ میلیون دلار بوده که ارزبری آن در مقایسه با دیگر طرحها ی ۳۰۰۰ تنی، به میزان قابل توجهی کاهش داشته است و مجموع هزینه های ارزی و ریالی ۵۰۵ میلیارد ریال می باشد. با اجرای طرح افزایش ظرفیت در سال ۸۵ به میزان اسمی ۲۰ % ، ظرفیت تولید کارخانه به ۳۶۰۰ تن در روز افزایش یافته است.

سیمان اردبیل: شرکت سیمان آرتا اردبیل در تاریخ ۲۵/۳/۱۳۶۶ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد. موافقت اصولی صادره توسط وزارت صنایع برای اجرای طرح تولید سیمان در منطقه روستای گرده اردبیل با ظرفیت ۲۳۰۰ تن کلینکر براساس سه شیفت کاری و درخصوص تولید آهک در منطقه آذرشهر با ظرفیت ۲۵۰ تن آهک هیدارته براساس سه شیفت کاری صادر گردیده است .  گستره فعالیت شرکت در محدوده داخل کشور از استان اردبیل گرفته تا استانهای همجوار مانند گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و در محدوده خارج از کشور می توان به صادرات درکشورهای آذربایجان، قزاقستان، ترکیه و عراق اشاره نمود.

زیر مجموعه های غیر بورسی شرکت

شرکت بین المللی ساروج : این شرکت دارای دوکارخانه تولید سیمان و کلینکر باظرفیت روزانه ۶۰۰۰ تن می باشد که درابتدای سال ۸۸ به بهره برداری رسیدند. زیان انباشته اعلامی شرکت تاپایان شهریور ۹۳ مبلغ ۳۵۵٫۸۸۶ میلیون ریال می باشد.

سیمان فراز فیروزکوه : کارخانه سیمان فراز فیروزکوه (سهامی خاص) با ظرفیت تولید سالیانه ۱/۱ میلیون تن سیمان در ۲۹ اسفند سال ۱۳۸۵ به بهره برداری رسید. این کارخانه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز صنعت سیمان در رده کارخانه های مدرن روز دنیا قرار گرفته است وبا برخورداری از معادن مناسب، ماشین آلات پیشرفته و نیروی متخصص و توانمند، در حال حاضر سیمان تیپ ۲ را با بهترین کیفیت،تولید و به بازار عرضه می نماید.همچنین این کارخانه به سفارش مشتری قادر به تولید سیمانهای تیپ۵، پوزولانی، پوزولانی ویژه و سیمانهای با نرمی بالا می باشد.

سیمان نیزار قم : این شرکت با تولید سه هزار و ۳۰۰ تن کلینکر در روز دردیماه ۱۳۹۰ به بهره برداری رسیده است . و به علت موقعیت ممتاز جغرافیایی و نزدیکی به معادن عظیم سنگ آهک و بازار بالقوه موجود در قم و استان‌های همجوار نقش عمده‌ای را در تامین نیازهای سیمان این بخش از کشور ایفا خواهد کرد  .

شرکت صنعتی آذرخاک : این شرکت در سال ۱۳۸۳ تأسیس گردیده و در حوزه‌های مختلف صنعت از جمله سیمان، فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌نماید  .  شرکت آذرخاک پروژه های متعددی در صنعت سیمان، نفت و گاز در چارچوب EPC و EPCC و براساس استانداردهای بین المللی و بر طبق مشخصات مورد نظر کارفرمایان اجرا نموده است  .  این شرکت کلیه خدمات مهندسی، تأمین، ساخت، نصب و راه اندازی را برای پروژه‌های واگذارشده ارائه می نماید  .  علاوه بر موارد فوق، شرکت آذرخاک حوزه فعالیت های خود را به ارائه خدمات بهره‌برداری و نگهداری در صنعت سیمان نیز توسعه داده است.

سایر زیرمجموعه های غیر بورسی:

طبق آخرین بررسی های صورت گرفته مشخص گردید شرکت سیمان بندر دیر و سیمان تیسفون در انحلال می باشند و شرکت آسیای آرام نیز درحال ادغام است.

ارزش خالص دارایی های هر سهم

نام شرکت

سرمایه (م.ریال)

تعداد سهام

درصد مالکیت

بهای تمام شده هرسهم (ریال)

ارزش بازارهر سهم(ریال)

بهای تمام شده (م.ریال)

ارزش بازار سهام (م.ریال)

افزایش (کاهش)

سیمان شمال

۸۲۶,۹۷۸

۵۴۱,۰۷۸,۸۲۴

۶۵٫۴۳%

۲,۷۳۸

۳,۲۲۸

۱,۴۸۱,۲۶۹

۱,۷۴۶,۶۰۲

۲۶۵,۳۳۳

سیمان قائن

۵۳,۲۲۲

۲۰,۵۹۰,۸۹۲

۳۸٫۶۹%

۲۵,۳۰۰

۴۰,۷۵۳

۵۲۰,۹۵۱

۸۳۹,۱۴۱

۳۱۸,۱۹۰

سیمان مازندران

۲۷۳,۹۹۶

۵۶,۹۸۲,۹۸۷

۲۰٫۸۰%

۷,۷۶۵

۱۸,۳۶۰

۴۴۲,۴۴۵

۱,۰۴۶,۲۰۸

۶۰۳,۷۶۳

سیمان اردبیل

۱۴۰,۰۰۰

۴۸,۳۸۸,۳۱۵

۳۴٫۵۶%

۵,۹۸۸

۱۵,۳۳۸

۲۸۹,۷۴۲

۷۴۲,۱۸۰

۴۵۲,۴۳۸

سیمان کرمان

۲۲۰,۳۲۰

۱۲۳,۱۵۷,۷۰۰

۵۵٫۹۰%

۲,۱۷۰

۱۱,۰۴۴

۲۶۷,۲۸۹

۱,۳۶۰,۱۵۴

۱,۰۹۲,۸۶۵

وبانک

۶,۵۰۰,۰۰۰

۱۷,۶۸۶,۹۲۶

۰٫۲۷%

۵,۱۹۳

۵,۶۱۰

۹۱,۸۴۶

۹۹,۲۲۴

۷,۳۷۸

سیمان داراب

۶۰۰,۰۰۰

۲۱,۶۹۸,۸۲۸

۳٫۶۲%

۲,۶۳۶

۲,۵۶۳

۵۷,۱۹۲

۵۵,۶۱۴

-۱,۵۷۸

وتوسم

۳,۰۰۰,۰۰۰

۴,۹۵۱,۳۳۴

۰٫۱۷%

۲,۶۲۴

۳,۴۴۴

۱۲,۹۹۲

۱۷,۰۵۲

۴,۰۶۰

پتروشیمی اراک

۱,۲۰۰,۰۰۰

۵۶۹,۰۰۰

۰٫۰۵%

۸,۷۳۶

۷,۲۵۵

۴,۹۷۱

۴,۱۲۸

-۸۴۳

سیمان ممتازان کرمان

۳۹۲,۰۴۰

۱,۲۳۳,۰۰۰

۰٫۳۱%

۳,۷۵۷

۵,۳۰۰

۴,۶۳۲

۶,۵۳۵

۱,۹۰۳

وبشهر

۳,۶۲۹

۱۰۲,۷۱۱

۲٫۸۳%

۳,۲۱۳

۳,۳۷۲

۳۳۰

۳۴۶

۱۶

سیمان شرق

۸۴۰,۰۰۰

۱,۰۰۰

۰٫۰۰%

۱,۰۰۰

۲,۲۰۹

۱

۲

۱

جمع

۳,۱۷۳,۶۶۰

۵,۹۱۷,۱۸۶

۲,۷۴۳,۵۲۶

در پرتفوی غیر بورسی، ارزش سهام شرکت بین المللی ساروج بوشهر، سیمان نیزار قم، سیمان فراز فیروزکوه، بین المللی توسعه ساختمان و تولیدی سیمان فیروزکوه بر اساس آخرین پیش بینی ارائه شده توسط شرکت سیدکو و پی بر ای ۵ برآورد شده اند، در مورد باقی شرکت ها نیز سود شرکت را برابر بهای تمام شده آن در نظر گرفته ایم.

بر اساس آخرین صورت های مالی ارائه شده توسط سیدکو ( ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۳۹۳) و آخرین قیمت های زیر مجموعه های بورسی در تابلوی  معاملات (به تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۳)  و ارزش گذاری زیر مجموعه های غیر بورسی، ارزش خالص دارایی های هر سهم شرکت را  ۲٫۱۷۲ ریال برآورد کرده ایم. بر اساس ارزش خالص دارایی ها اگر نسبت قیمت به ناو سهم را ۸۰ درصد در نظر بگیریم،قیمت سهم ۱٫۷۳۷ ریال بدست می آید .

شرح

پرتفوی بورسی

پرتفوی غیر بورسی

جمع (م.ریال)

ارزش جاری

۵,۹۱۷,۱۸۶

۱,۶۲۷,۱۲۴

۷,۵۴۴,۳۱۰

بهای تمام شده

۳,۱۷۳,۶۶۰

۹۵۳,۷۲۹

۴,۱۲۷,۳۸۹

ارزش افزوده

۲,۷۴۳,۵۲۶

۶۷۳,۳۹۵

۳,۴۱۶,۹۲۱

حقوق صاحبان سهام

۵,۲۷۲,۴۴۳

ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری

سود پرتفوی

سرمایه (م.ریال)

۴,۰۰۰,۰۰۰

ارزش خالص دارایی ها (م.ریال)

۸,۶۸۹,۳۶۴

(ریال ) NAV

۲,۱۷۲

 

 

تاثیر عرضه اولیه سیدکو بر سود وبانک

همانطور که گفته شد مالکیت ۱۰۰ درصدی سیدکو متعلق به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با نماد وبانک می باشد همانطور که از آخرین وضعیت پرتفوی وبانک مشخص است بهای تمام شده کل سیدکو برای وبانک ۳۵۰۰ میلیارد ریال است که با توجه به سرمایه ۴۰۰۰ میلیارد ریالی سیدکو، ۸۷۵ ریال به ازای هر سهم می شود. اگر قرار باشد هر سهم سیدکو برای نمونه ۱۷۰۰ ریال عرضه شود و از آنجا که تنها ۱۰ درصد این سهم قرار است به بازار سرمایه وارد شود،  با توجه به سرمایه ۶۵۰۰ میلیارد ریالی وبانک از محل این عرضه و با قیمت مذکور تنها ۵۰ ریال بر سود هر سهم شرکت سرمایه گذاری مذکور یعنی وبانک اضافه خواهد شد.

نقدینگی احتمالی مورد نیاز برای هر سهمیه آنلاین

با توجه به اطلاعات آخرین سهمیه های عرضه شده نمادهای بورسی به مجموعه آنلاین از جمله شسپا و پاکشو و با توجه به احتمال عرضه سهم در محدوده قیمتی ۱۷۰۰ ریال، در حدود مبلغ ۸ میلیون ریال برای هر کد آنلاین نیاز به نقدینگی می باشد. لازم به ذکر است که آمار و ارقام ارایه شده در حد پیش بینی می باشد و تا زمان عرضه اولیه و اطلاعیه ناظر بازار نمی توان آمار دقیق تری ارائه نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ