مدیر امور سهام شرکت نفت پاسارگاد : پیش بینی نفت ۵۵ دلاری / افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی

0

شرکت نفت پاسارگاد برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در نظر دارد که مدارک و مستندات لازم جهت اجرای این برنامه تا پایان آذر ماه به سازمان بورس ارایه می شود.

مدیر امور سهام شرکت نفت پاسارگاد با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: برنامه افزایش سرمایه در راستای ایجاد زیرساخت های لازم جهت افزایش مقدار تولید و فروش محصولات، ساخت پایانه ها و انبارداری اجرا می شود که امیدواریم پس از سپری کردن مراحل لازم، برنامه مذکور تا پایان امسال اجرایی شود.

باقر قربانی به برنامه های شرکت جهت افزایش صادرات محصولات اشاره کرد و گفت: قراردادهای این شرکت به منظور افزایش فعالیت ها و فروش محصولات در بازارهای جدید خارجی منعقد شده و اکنون نیز در حال توسعه بازارهای مقصد همچون عراق، افغانستان، کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی هستیم که در همین راستا قرارداد ۵۰۰ هزار تنی صادرات قیر با یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس منعقد شده است.

وی به نحوه شناسایی درآمدهای حاصل از فروش صادراتی محصولات در صورت های مالی “شپاس” اشاره کرد و گفت: درآمدهای ارزی حاصل از فروش خارجی تولیدات براساس واریز مبالغ در حساب های مالی شرکت محاسبه می شود، بدین نحو که تنها در این صورت درآمدهای ناشی از صادرات محصولات در صورت های مالی اعمال می شود. برهمین اساس همواره میان میزان صادرات محصولات در بورس کالا و مقدار فروش خارجی در صورت های مالی عملکرد میاندوره ای تفاوت وجود دارد که این امر از شناسایی این درآمدها براساس سیستم غیر نقدی نشأت می گیرد و در نهایت در عملکرد ۱۲ ماهه شرکت اعمال می شود.

مدیر امور سهام شرکت نفت پاسارگاد به کاهش بهای هر بشکه نفت اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش قیمت نفت و در پی آن افت نرخ فروش فرآورده های نفتی موجب کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی “شپاس” می شود و بسترهای لازم جهت افزایش صادرات محصولات را برای این مجموعه فراهم می کند.

قربانی افزود: با توجه به برآوردها و تحلیل های انجام گرفته توسط کارشناسان انتظار می رود تا قیمت نفت طی بازه زمانی کوتاهی به محدوده ۸۰ تا ۹۰ دلار صعود کند و پس از گذر از این دوره طی سه سال آینده شاهد روند منفی قیمتی نفت به محدوده ۵۵ دلار برسد.

قربانی در خاتمه پیرامون آثار اجرای پروژه جاده های بتنی بر وضعیت سودآوری “شپاس” اظهار داشت: پروژه مذکور در حالی طی ۱۰ سال آینده و روی ۱۰ درصد از جاده های کشور اجرایی می شود که این امر نیازمند واردات دستگاه ها و تکنولوژی های جدید از کشورهای خارجی است. برهمین اساس با توجه به حجم پایین اجرای پروژه مذکور روی جاده های کشور و نیز طولانی بودن زمان اجرای آن می توان گفت انجام این پروژه آثار منفی بر وضعیت سودآوری این مجموعه در پی نخواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ