یک شغل جدید و پر درآمد زنانه در شمال تهران

4

این روزها برای خانواده های ثروتمند، حداقل مبلغ خرید یک جهیزیه کامل بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد. یعنی حدود ۳۰ میلیون تومان دستمزد بنده می شود.

هر از چند گاهی فردی با ابتکار جدیدی، شغلی نو را ایجاد کرده و بعد از مدتی شاهد آن هستیم که افراد دیگری نیز با پیروی از وی و مناسب دیدن آن شغل، همکار او می شوند.

بدین ترتیب شغل جدیدی به وجود آمده و رواج می یابد. البته در صورتی که کسب درآمد در آن شغل سهل و آسان باشد، به سرعت انتشار می یابد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که اخیرا در مناطق اعیان نشین شمال تهران شغل جدیدی به وجود آمده که به آن می گویند: “مسئول خرید جهیزیه“.

در واقع خانواده های ثروتمند که بیشترشان مشغله های روزمره زیادی در زندگی دارند، با این فرد توافق می کنند که جهیزیه دختر دم بختشان را خریداری کند.

دستمزد “مسئول خرید جهیزیه” ۱۰ درصد از کل مبلغ خرید جهیزیه است. البته او همچنین وظیفه دارد بعد از خرید، جهیزیه را در منزل دختر خانواده، بچیند. در واقع طراحی دکور و چینش وسایل منزل نیز جزو وظایف وی به شمار می رود.

در گفتگو با یک “مسئول خرید جهیزیه” در مورد مبلغ خرید جهیزیه پرسیدیم که او پاسخ داد: مبلغ خاص و تعیین شده ای نیست بلکه توافقی است. یعنی آن خانواده وسایل مورد نیاز را اعلام می کنند و بنده لیست قیمت کامل را ارائه می دهم و بعد هر کدام را که زیاد است و یا نمی خواهند را خط می زنم و ما بقی را خریداری می کنم.

وی در ادامه درباره دستمزد خودش گفت: این روزها برای خانواده های ثروتمند، حداقل مبلغ خرید یک جهیزیه کامل بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد. یعنی حدود ۳۰ میلیون تومان دستمزد بنده می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. اكرم می گوید

    کار خوبیه آیا منم میتونم اینکارا انجام بدم؟

  2. النا می گوید

    حیفمه من دورم

  3. فاطمه می گوید

    ارزش زحمتشو داره.من چطر باید این کارو انجام بدم.

  4. وحید می گوید

    یعنی تا این حد … شده اند