نتیجه رای اعتماد به دانش آشتیانی ؛ ۷۰ موافق و ۱۷۱ مخالف

0

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فخرالدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی هم برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد ندادند. وزیر پیشنهادی علوم از مجموع آرای ماخوذه با کسب ۷۰ رأی موافق، ۱۷۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود.

سوابق وزیر جدید علوم سوابق فخرالدین دانش آشتیانی بیوگرافی فخرالدین دانش آشتیانی

 فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز، نتوانست رای اعتماد مجلس برای رسیدن به این مقام را به دست آورد.

نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه ۲۷ آبان، با دستورکار بررسی برنامه ها و صلاحیت “فخرالدین احمدی دانش آشتیانی” برگزار شد و پس از سخنرانی رئیس جمهور، نمایندگان مخالف و موافق و دفاع گزینه پیشنهادی، رای گیری انجام شد و در نهایت، احمدی دانش آشتیانی با ۷۰ رای موافق، ۱۷۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع، نتوانست به جمع کابینه دولت یازدهم ملحق شود.

این درحالی است که نیلی احمدآبادی که گزینه قبلی دولت بود، مخالفان کمتری داشت و ۷۹ رای موافق و ۱۶۰ رای مخالف کسب کرد.

رئیس‌جمهور پیش از این ” جعفر میلی‌ منفرد “، ” رضا فرجی‌ دانا ” و “محمود نیلی‌احمدآبادی” را به عنوان وزرای پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌ منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی‌ دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ ماه سال گذشته ، بعد از ۱۰ ماه استیضاح شد و نمایندگان رای اعتماد خود را پس گرفتند.

پس از سلب اعتماد مجلس از فرجی‌ دانا، محمد علی نجفی به‌عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد، اما پس از دو ماه از سرپرستی وی حجت‌الاسلام حسن روحانی “محمود نیلی احمدآبادی” را به مجلس معرفی کرد و او موفق به کسب ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۶۰ رأی مخالف شد و نتوانست وزیر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ