آیا طلبه سیرجانی در نماز جمعه سمنان بازداشت شده است؟!!

0

برخی نشریات در روز های اخیر خبری با عنوان “بازداشت طلبه سیرجانی در نماز جمعه سمنان” منتشر کردند این در حالی است که اصلا حجت الاسلام جهانشاهی (طلبه سیرجانی) در آن قضیه حضور نداشت که بازداشت شود!

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

پیاده روی کاروان “از خراسان تا فلسطین” در شهر سمنان نیز برگزار شد البته به دلائلی نامعلوم و شاید سوء تفاهماتی بی دلیل ، رفتارهائی غیر قابل انتظار از برخی از مسئولین این شهر مشاهده گردید که هر چند با گفت و گوهای بعدی این مسئله حل شد و ما قصد پرداختن و ریشه یابی آن را نداشتیم اما انتشار خبری غیر واقعی و شاید با اهدافی خاص ، ما را مجبور به بازگوئی برخی وقایع و حقایق آن روز می کند که امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت ممکن، مفصلا به آن بپردازیم و فعلا با توجه به فرصت اندکی که داریم خلاصه ای از آن را تقدیم می کنیم:

برخی نشریات در روز های اخیر خبری با عنوان “بازداشت طلبه سیرجانی در نماز جمعه سمنان” منتشر کردند این در حالی است که اصلا حجت الاسلام جهانشاهی (طلبه سیرجانی) در آن قضیه حضور نداشت که بازداشت شود!، بلکه ایشان هنگامی که به همراه امام جمعه محترم سمنان در حال خارج شدن از مسجد جامع این شهر بود با صحنه ای مواجه می شوند که در شأن هیچ یک از مسئولین و نیروهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نبود. هرچند ایشان توانستند با دعوت از دو طرف ماجرا به صبر و شکیبائی از شدت گرفتن آن جلوگیری کنند اما همین مقدار از ناهماهنگی و ایجاد سوء تفاهم بین نیروهایی که باید هم و غم خود را صرف مبارزه با دشمنان قسم خورده این نظام الهی نمایند قابل قبول نیست و دامن زدن و کوبیدن بر طبل اختلافات و توهمات ساختگی بین نیروهای حزب اللهی و دلسوز نظام توسط برخی نشریات، شائبه وجود برخی اغراض خاص را به ذهن تداعی می کند.

این در حالی است که در تمام شهرهای قبل از سمنان مسئولین آن (اعم از امام جمعه ها، فرماندهان نیروی انتظامی، فرماندار شاهرود ، مسئولین اوقاف و سازمان تبلیغات بعضی شهرها و…) به استقبال این کاروان آمده و بسیار از این حرکت و اعضای آن تقدیر و تشکر کردند.

ماجرا از این قرار بود که پس از اتمام نماز جمعه در حالی که بعضی از اعضای کاروان “از خراسان تا فلسطین” مشغول توزیع اطلاعیه مربوط به این حرکت بودند ، افرادی بدون لباس رسمی از آن ها خواستند توزیع اطلاعیه ها را متوقف کنند ، توزیع کنندگان پذیرفتند و از آن به بعد هیچ اطلاعیه ای پخش نکردند و می رفت که همه چیز به خوبی و آرامش تمام شود اما با ورود ناشیانه یکی از ماموران حاضر در آنجا ماجرا به تنش کشیده شد. وقتی که حجت الاسلام علی زاده (از همراهان کاروان) اطلاعیه ها را در کیف دستی خود می گذارد آن مامور کج سلیقه با خشونت تمام و کشیدن کیف محتوی اطلاعیه ها موجب پاره شدن کیف و زخم برداشتن دست ایشان می شود و ماجرا از این به بعد وارد فاز دیگری شده و رفتارهایی از طرف برخی مأموران مشاهده شد که به خاطر اهانت نشدن به لباس مقدس روحانیت از ذکر جزئیات آن ها خودداری می کنیم.

اجمالا این که وقتی حجت الاسلام علی زاده قصد داشت به طرف امام جمعه محترم سمنان رفته و از رفتاری که با او شده گلایه کند چندین نفر بر سر او ریخته و با گرفتن جلوی دهان او و بلند کردن ایشان در هوا مانع دادخواهی ایشان شدند.

پس از آن با ورود طلبه سیرجانی به ماجرا و دعوت همه افراد حاضر به صبر و شکیبائی و گفت و گوهای بعدی و عذر خواهی بعضی از مسئولان سمنان از اعضای کاروان “از خراسان تا فلسطین” و حتی روبوسی و حلالیت طلبیدن ، ماجرا حل و فصل شد و ما قصد رسانه ای کردن آن را نداشتیم اما با انتشار خبری که احتمالا با سفارش برخی مراکز خاص، نوشته شده ما نیز خود را مجبور به پاسخ گوئی و ارائه ی توضیحاتی در این خصوص دیدیم.

قابل ذکر است مجوز این حرکت نورانی و عاشورائی از چندین ماه قبل با نوشتن نامه ای به وزیر محترم کشور و دستور ایشان مبنی بر همکاری کلیه استانداری های طول مسیر گرفته شده است به طوری که تا قبل از سمنان مامورین انتظامی شهرهای طول مسیر با کمال احترام از کاروان استقبال کرده و با آن همراهی می نمودند.

و نکته آخر این که در خبر منتشر شده آمده است : “در دامغان به این روحانی گفته شده بود از ادامه دادن به این حرکت خودداری کند ولی او به این خواسته بی‌ توجهی کرد.”

اما واقعیت مطلب این است که فردی ناشناس بدون معرفی خود و البته با ادعای این که از طرف نهادی خاص می باشد بصورت تلفنی از حجت الاسلام جهانشاهی (طلبه سیرجانی) می خواهد که این حرکت را متوقف کنند و وقتی طلبه سیرجانی تقاضای جلسه حضوری می کند و آنها متوجه می شوند که این کاروان شهر دامغان را ترک کرده است اعلام می کنند نیازی به برگزاری جلسه حضوری نیست.

گفتنی است ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف پیش از این با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای در ۱۱ خرداد ۸۹ که فرمودند “باید کار نمادین و درخشان اعزام کاروان دریایی به غزه، در ده‌ها شکل و شیوه‌ دیگر بارها و بارها تکرار شود و رژیم سفاک صهیونیست و حامیان آن به ویژه آمریکا و انگلیس باید قدرت شکست‌‌ناپذیر عزم و بیداری وجدان عمومی جهان را در برابر خود ببینند و حسّ کنند”، حرکتی را به نام “از خراسان تا فلسطین” طراحی کرده است.

این طرح از اول ماه محرم از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آغاز شده و تلاش می‌کند که بخشی از جمعیت ده‌ها میلیونی مراسم اربعین حسینی پس از اتمام برنامه‌های معمول به سوی آزادی قدس و نابودی اسرائیل هدایت شود. و در ادامه مسیر با فراخواندن همزمان تمامی عدالتخواهان و حق طلبان سراسر جهان یک تجمّع و تحصّن عظیم جهانی در مرزهای فلسطین اشغالی و در صورت امکان در قدس شریف شکل گیرد.

مطالبه متحصنین در کنار مرزهای فلسطین اشغالی ، همان طور که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده، برگزاری یک همه پرسی برای تعیین نوع حکومت و افراد حاکم بر آن سرزمین از سوی اهالی واقعی آنجا خواهد بود.

قابل ذکر است تاکنون تعداد زیادی از اساتید حوزه و دانشگاه عضو ستاد مردمی آزاد سازی قدس شریف شده و از این طرح حمایت کرده اند که اسامی بعضی از آن ها به قرار زیر است:

آیت‌الله سید محمد قائم مقامی (استاد حوزه و دانشگاه)، مجتبی رحماندوست (نماینده تهران و رئیس فراکسیون فلسطین مجلس) ، حاج آقا قوامی (استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت پردیسان قم) ، حسین شیخ‌الاسلام (مشاور رئیس مجلس و مسئول دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین)، ، حسین الله‌کرم (رئیس مؤسسه مطالعات آمریکا) و مداحان اهل بیت، حاج مهدی سلحشور (مداح اهل بیت و رئیس جامعه ایمانی مشعر) و حاج مهدی رسولی (مداح حسینه اعظم زنجان) از جمله اعضا و حامیان این ستاد و طرح از خراسان تا فلسطین هستند.

 نادر طالب زاده (کارشناس ارشد حوزه رسانه)، حجت‌الاسلام جعفر شجونی (عضو جامعه روحانیت مبارز و همرزم شهید نواب صفوی)، سید سلیم غفوری (مسئول مؤسسه فرهنگی میثاق و مدیر کاروان آسیایی‌ها به غزه می روند)، حجت‌الاسلام غریب رضا (مسئول مؤسسه گفتگوی دینی وحدت)، حسین روشن (عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار) و صادق کوشکی (استاد دانشگاه) و رائفی پور (کارشناس مباحث صهونیست‌ شناسی) از دیگر همیاران ستاد مردمی آزاد سازی قدس شریف و حامیان این طرح هستند.

جمعی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی از جمله آریائی نژاد (دبیر فراکسیون فلسطین)، حجت‌الاسلام پژمانفر و جواد کریمی قدوسی (نمایندگان مشهد)، حسن پور (نماینده سیرجان) ، نیز در روزهای اخیر، آمادگی خود را برای همکاری با این ستاد و عملیاتی شدن طرح از خراسان تا فلسطین اعلام کردند.

قابل ذکر است که تمامی اعضای کاروان “از خراسان تا فلسطین” انتظار دارند تا روزنامه جمهوری اسلامی همه متن فوق به همراه بخشی از مستندات زیر را به عنوان جوابیه به خبر خود، در آن روزنامه و در همان صفحه ای که خبر بازداشت، قرار گرفته ، منتشر کند.

(۱) –

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

چندی قبل ستاد مردمی آزاد سازی قدس شریف ضمن نامه ای به وزیر کشور نوشت:

… انتظار داریم حضرت عالی نیز خود را در این حرکت سهیم نموده و علاوه بر کمک های مستقیم، دستور فرمائید استانداران و فرماندهان نیروی انتظامی در طول مسیر این پیاده روی، همکاری و مساعدت لازم را مبذول داشته و ما را در انجام این اقدام خداپسندانه یاری رسانند.

وزیر محترم کشور نیز دستور همکاری مسئولان مربوطه با مجریان این طرح را صادر کردند:

بسمه تعالی

جناب آقای ذوالفقاری

با سلام    به استانداران محترم ابلاغ شود همکاری نمایند، نماینده و مسئول این کار نسبت به موضوع توجیه شوند.

(۲) گوشه ای از استقبال مسئولین شهرهای قبل از سمنان:

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

بیوگرافی طلبه سیرجانی از خراسان تا فلسطین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ