بازیگران از صفحات جعلی شان در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند

0

برای بررسی پدیده راه اندازی صفحات جعلی به نام بازیگران و انتشار تصاویر خصوصی شان در شبکه های اجتماعی به سراغ خود آن ها رفتیم تا بدانیم چقدر در این فضا فعال هستند و درباره این پدیده عجیب چه نظری دارند.

همسر فرشید نوابی همسر امیر حسین رستمی بیوگرافی مجید واشقانی بیوگرافی فرشید نوابی بیوگرافی امیر حسین رستمی
فرشید نوابی: سوء استفاده از نام هنرمندان منحصر به فضای مجازی نیست

من در یکی از شبکه های اجتماعی صفحه دارم. در حال حاضر فناوری به سمتی رفته که ارتباط با مردم خیلی ساده تر شده است و هر روز هم این فناوری توسعه می یابد و راه های ساده تری برای ارتباط برقرار کردن آدم ها با یکدیگر کشف می شود. ما همیشه در نحوه استفاده دچار مشکل می شویم یا سوءاستفاده سبب اتفاق های بد می شود. نفس حضور در فضای مجازی برای هر فرد حقیقی و حقوقی، هنرمند یا فرد عادی چیز بدی نیست. یک تبادل اندیشه و ارتباط ساده با مخاطب خواهد بود. در گذشته این فضا در فیس بوک ایجاد می شد و اکنون در فضاهای دیگری چون اینستاگرام اتفاق می افتد و قاعدتا بر این فضاها اضافه هم خواهد شد. این که ما بخواهیم فضایی را به دلیل سوءاستفاده های احتمالی نفی و از آن پرهیز کنیم، منطقی نیست. اما این که افراد یا اشخاصی بخواهند از نام و شهرت یک عده استفاده کنند و ناهنجاری به وجود آورند، برخلاف موازین اخلاقی است و باید به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد که عنوان هر فرد فقط متعلق به خود او است و کسی اجازه سوءاستفاده از آن را ندارد و باید برای این موضوع راهکار تعریف شود. متاسفانه سوءاستفاده از نام بازیگران مرسوم است و سوء استفاده از نام و شهرت افراد حتی در مجله ها و روزنامه ها هم اتفاق می افتد؛ به طور مثال با تاسیس یک آموزشگاه از نام چهره ها استفاده می کنند در حالی که روح آن فرد هم از این موضوع خبر ندارد. این سوءاستفاده ها را نمی توان منحصر به فضای مجازی کرد. معتقدم مردم باید هوشیار باشند و بخشی از آگاهی را باید به مردم منتقل کنیم . البته داشتن صفحه برای هنرمند چیز خوبی است و هنرمند از مخاطب انرژی می گیرد.

همسر فرشید نوابی همسر امیر حسین رستمی بیوگرافی مجید واشقانی بیوگرافی فرشید نوابی بیوگرافی امیر حسین رستمی

مجید واشقانی: صفحات هواداران فعال تر است

من در این فضا فعالیت می کنم، اما باورتان نمی شود طرفدارانم صفحه های بسیاری از من ساخته اند و آن ها از من فعال تر هستند و اعضای بسیاری دارند. من هم نمی توانم ثابت کنم کدام صفحه اصل است چون عده ای به نام من صفحه باز کرده اند و ادعا می کنند پیج اصلی مجید واشقانی است و من هم می گویم صفحه من اصلی است. این را هم بگویم به نام من سایت، وبلاگ و در فضاهای فیس بوک و اینستاگرام هم صفحه درست کرده اند، البته آن ها به من لطف داشته اند.

هر چند که یک سری از سایت ها شیطنت هایی انجام دادند و عکسی از من و همسری که ندارم گذاشتند! معتقدم شنونده و بیننده باید نسبت به این شایعات هوشیار باشند. البته جاهایی می خواهی عکس نگیری می گویند: فکر کرده سوپراستار هالیوود است که از این اداها از خودش در می آورد! اکنون هم همه مردم هر کدام یک موبایل با کیفیت دارند و اگر تن به گرفتن عکس بدهی، همه عکس می گیرند. برخی اوقات هم از ما عکس می گیرند که اصلا در جریان نیستیم. طرف موبایل در دست وانمود می کند در حال پیامک دادن است در صورتی که دارد عکس می گیرد. اگر ما نسبت به انتشار عکس های مان حساسیت نشان دهیم، آن ها می گویند چه بازار داغی داریم. چندی پیش در یکی از همین شبکه ها یک نفر نوشته بود: آقای واشقانی ازدواج تان را تبریک می گویم! شما نمی دانید چه خبر شد.۲ هزار پیام تبریک و ۲ هزار گلایه و گریه بابت اطلاع ندادن این شایعه داشتم. من متعجب بودم که این داستان دروغین از کجا آمده است! معتقدم شرط عقل این است که مردم هوشیارانه رفتار کنند. خیلی از این حاشیه ها خواب و خوراک را از خیلی از دوستان همکار گرفته است و به مرز افسردگی رسیده اند.

همسر فرشید نوابی همسر امیر حسین رستمی بیوگرافی مجید واشقانی بیوگرافی فرشید نوابی بیوگرافی امیر حسین رستمی

امیر حسین رستمی: هنرمندان شئونات را رعایت کنند

اگر چه فقط در اینستاگرام صفحه دارم اما به فضای مجازی علاقه ندارم و اگر در همین حد هستم به این دلیل است که دوستان و اطرافیان می خواهند گاهی اوقات از من خبردار شوند و من هم نمی توانم ۴ هزار نفر را در جریان کارها و اوضاع و احوالم بگذارم؛ بنابراین یک عکس در اینستاگرام منتشر می کنم که سر صحنه فیلم برداری هستم. متاسفانه اکنون صفحه های جعلی بسیاری به نام هنرمندان وجود دارد که وظیفه مسئولان است تا پیگیری کنند و افراد سوءاستفاده‌کننده را شناسایی کنند. دوستان هنرمندم هم باید آگاه باشند که فضای مجازی هیچ تفاوتی با فضای معمولی ندارد و شئونات را در گرفتن عکس رعایت کنند. من همان گونه که اشاره کردم در اینستاگرام فعالیت دارم و بعید می دانم دوام بیاورم و به زودی اینستاگرامم را می بندم؛ چون حوصله فضای مجازی را ندارم و این نخستین مرتبه بود که وارد آن شدم.

حسین سلیمانی: متاسفانه برخی با این پیج ها کسب در آمد می کنند

من هم مانند خیلی از دوستانم در فضای مجازی پیج دارم و عکس خودم را روی پروفایلم گذاشته ام و پیجم فابریک و شخصی است. اما برای خود من ۶-۵ صفحه درست کرده اند ولی آن صفحه رسمی ام فرق می کند و از فالو کردن مشخص می شود که کدام صفحه رسمی است. متاسفانه برخی با این صفحه ها کسب در آمد می کنند و پول در می آورند. اگر عکسی خارج از عرف در فضای مجازی منعکس شود به طور حتم خود بازیگر اشتباه کرده است و متقابلا مردم هم استفاده می کنند. معتقدم یک سری افراد مشکل روحی و روانی دارند و کمتر به آن ها توجه می شود؛ بنابراین این گونه کارهای غیر اخلاقی را انجام می دهند. دوستی درصفحه من نوشته بود: برای دیدن عکس های لو رفته بازیگران به صفحه من مراجعه کنید! به طور حتم این فرد مشکل روحی و روانی دارد و مسئله دیده شدنش است. من موافق شبکه های اجتماعی هستم چون می توانید از این طریق خبر رسانی کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ