درآمد ۳۲۰ میلیارد دلاری بازار جهانی محصولات نیمه‌هادی در سال ۲۰۱۳

0

گزارش مالی جدید منتشر شده توسط مرکز تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد، درآمد بازار جهانی محصولات نیمه‌هادی تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی با رشد ۶.۹ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

این طور که گزارش میان‌سالی به‌روز شده پیش‌بینی بازار ابزارهای نیمه‌هادی (SAF) منتشر شده توسط مرکز تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد، درآمد بازار جهانی محصولات نیمه‌هادی تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی با رشد ۶.۹ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش  سلولار – نیوز این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز درآمد این بازار با رشد ۲.۹ درصدی به ۳۲۹ میلیارد دلار خواهد رسید و نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) آن برای سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی ۴.۲ درصد خواهد بود، تا با این سیر صعودی درآمد بازار جهانی محصولات نیمه‌هادی در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۶۶ میلیارد دلار برسد.

ادامه یافتن مشکلات اقتصاد جهانی از کاهش رشد اقتصادی در کشور چین گرفته تا افزایش بدهی‌های مالی و بحران‌‌های اقتصادی در دیگر کشورهای جهان از جمله ژاپن و آمریکا تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر میزان پرداخت هزینه در بازار جهانی فناوری اطلاعات برجا گذاشته و همین مسئله باعث شده است که میزان درخواست بازار جهانی برای خرید محصولات نیمه‌هادی طی سال جاری میلادی کاهش یابد.

مرکز تحقیقاتی IDC بر این باور است که برای نیمه نخست سال جاری میلادی میزان تولید محصولات نیمه‌هادی در جهان کاهش یافت تا با این اتفاق تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار شود. البته گفته شده است که در فصل دوم امسال تولیدات این محصولات باز هم افزایش می‌یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ