سوابق محمد فرهادی وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم

0

رئیس جمهور در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی محمد فرهادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی کرد.

 سوابق وزیر جدید علوم سوابق محمد فرهادی بیوگرافی محمد فرهادی

رئیس جمهور صبح امروز در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی محمد فرهادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری معرفی کرد.

فرهادی پنجمین گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. روز گذشته مجلس با صلاحیت و برنامه فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای وزارت علوم مخالفت کرد.

محمد فرهادی در حال حاضر رییس جمعیت هلال احمر است.

فرهادی در کارنامه اجرایی خود علاوه بر وزیر بهداشت دولت خاتمی ، وزیر فرهنگ و آموزش عالی طی سال های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ بود. وی مدتی نیز به عنوان رئیس دانشگاه تهران و قائم مقام جمعیت هلال احمر به فعالیت مشغول بوده است.(خانه ملت)

 سوابق وزیر جدید علوم سوابق محمد فرهادی بیوگرافی محمد فرهادی

محمد فرهادی (متولد ۱۳۲۸، شاهرود) متخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه مشهد و رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است. او وزیر فرهنگ و آموزش عالی در دولت دوم میرحسین موسوی و وزیر بهداشت در دولت اول محمد خاتمی بوده است.

از دیگر سمت‌های وی رئیس دانشگاه تهران، قائم مقام سازمان هلال احمر، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور بوده است. او همچنین، ریاست «صندوق حمایت از پژوهشگران کشور» را از سال ۱۳۸۲ تا بهمن ۱۳۸۹ بر عهده داشته است.

وی در سال ۱۳۴۷ وارد دانشگاه فروسی مشهد شد و دوره طب عمومی و تخصصی را در‌‌ همان دانشگاه گذراند و در سال ۱۳۵۹ به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

فرهادی که دارای چهره علمی و پژوهشی است، در سال ۱۳۷۰ مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران را تأسیس کرد و اولین عمل کاشت حلزون شنوایی را در سال۱۳۷۱ انجام داد. وی همچنین انجمن علمی پزشکی لیزری و نیز انجمن علمی پزشکی خواب ایران را تأسیس کرد.

همچنین او‌ رئیس بخش و رئیس مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن مجتمع بیمارستانی رسول‌اکرم (ص) است و چندی پیش نیز داروی گیاهی «ضدایدز» ایمود توسط گروه تحقیقاتی به سرپرستی این فرد به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

فرهادی در کارنامه اجرایی خود علاوه بر وزیر بهداشت دولت خاتمی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی در دولت میر حسین موسوی، طی سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ بود. وی مدتی نیز به عنوان رئیس دانشگاه تهران و قائم مقام جمعیت هلال‌احمر به فعالیت مشغول بوده است.

آقای روحانی، رئیس جمهور در ۲۸ آبان ۱۳۹۳ پس از رد صلاحیت آقای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی محمد فرهادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی کرد.

مشغول به کار
۱۷ شهریور ۱۳۹۲ – تاکنون
رئیس‌جمهور حسن روحانی
پس از ابوالحسن فقیه
وزیر بهداشت ایران
مشغول به کار
۱۳۷۶ – ۱۳۸۰
رئیس‌جمهور محمد خاتمی
پس از علیرضا مرندی
پیش از مسعود پزشکیان
وزیر فرهنگ و آموزش عالی
مشغول به کار
۱۳۶۴ – ۱۳۶۸
رئیس‌جمهور میرحسین موسوی
پس از محمدعلی نجفی
پیش از مصطفی معین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ