دستگیری باند بین المللی “جمیله” + عکس

0

اعضای باند «جمیله» که در ایران و کشورهای عربی به کف‌زنی و کش‌روی دست می‌زدند، در تجسس‌های اطلاعاتی پلیس گرفتار شدند.

حوادث تهران باند کف زنی باند جیب بری اخبار حوادث اخبار جنایی اخبار تهران
رئیس باند زن ۶۵ ساله‌ای بود که از ۱۴ سالگی بارها روانه زندان شده است و با دو هم‌ پاتوق افیونی‌اش به تبهکاری‌هایش ادامه می‌داد.وقتی پلیس پایتخت با کف‌زنی و کش‌روی‌های زنجیره‌ای در مراکز تجاری پایتخت بویژه از صرافی‌ها، طلافروشی‌ها و بانک‌ها روبه‌رو شد، در قالب تیم ویژه‌ای در اداره ۱۷ پلیس آگاهی به اقدامات اطلاعاتی ویژه‌ای دست زد.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد زن ۶۵ ساله‌ای به صرافی‌ها و طلافروشی‌ها مراجعه و اقدام به کش‌روی طلا و جواهرات از آنان می‌کند و همزمان با وی، زن ۳۰ ساله شیک‌پوشی که همراهش است، با به حرف کشاندن فروشندگان حواس آنان را پرت می‌کند.

بررسی‌ها در شاخه دیگری نشان داد این دو زن در صرافی‌ها و بانک‌ها به بهانه‌های مختلف اقدام به گرفتن بسته‌های پول – دلار یا پول ایران – از طعمه‌ها کرده و زن ۶۵ ساله به شیوه‌ای کاملاً حرفه‌ای اقدام به کف‌زنی و سرقت قسمتی از پول‌های داخل بسته‌های اسکناس می‌کند.

با توجه به شیوه و شگرد دزدان، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که وی حتماً یکی از مجرمان قدیمی در زمینه جیب‌بری، کف‌زنی و کش‌روی است. بدین‌ترتیب چهره‌نگاری و بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای کافی بود تا کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از قدیمی‌ترین مجرمان زن طایفه فیوج به نام «جمیله» شدند که نخستین سابقه دستگیری وی به سن ۱۴ سالگی‌اش بر‌می‌گردد.

بررسی کارنامه جرم جمیله نشان داد که وی یکی از مجرمان بین‌المللی بوده و در داخل و خارج از ایران به اقدامات تبهکارانه خود دست می‌زند و بارها در ایران، عراق و لبنان زندانی شده است.

جمیله تحت تعقیب گرفته شد و آخرین مخفیگاه وی در خانه‌ای ویلایی واقع در گوهردشت شناسایی شد و کارآگاهان روز ۲۵ آبان ماه این زن تبهکار را به دام انداختند. جمیله که نه تنها شیشه بلکه هروئین و تریاک هم می‌کشد، با خونسردی کف‌زنی و کش‌روی‌ها را به گردن گرفت و گفت: در یک سال گذشته کش‌روی‌ها و کف‌زنی‌ها را همراه زن جوانی به نام «غزال» انجام داده‌ام و در همه سرقت‌ها مرد دیگری به نام «مهدی» نیز حضور داشته که اگر به دردسر می‌افتادیم، ما را فراری می‌داد.

خیلی زود مخفیگاه غزال ۳۳ ساله و مهدی ۳۵ ساله در دو آپارتمان واقع در منطقه خرمدشت شناسایی شد و این دو نیز روز ۲۶ آبان ماه دستگیر شدند.

در بررسی نحوه آشنایی این دزدان مشخص شد که جمیله و غزال فامیل بودند و هر دوی آنها به خاطر اعتیاد شدید به افیون با مهدی هم‌پاتوق شده و به تشکیل این باند دست زده‌اند.

بنابر این گزارش، با توجه به مسافرت‌های تبهکارانه اعضای این باند به شهرهای مختلف و کف‌زنی‌ها و کش‌روی‌های مشابه در نقاط مختلف تهران، بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران خواستار انتشار عکس آنان شد و از کسانی که در دام‌های زیرکانه آنان افتاده‌اند، خواست به اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ