عکس لو رفته از لاله اسکندی + مصاحبه

0

پخش سریال دولت مخفی و پروسه ساخت آن با حواشی از جمله متوقف شدن این سریال در زمان ساختش و بحران مالی سازمان صدا و سیما در همان حین مواجه شد. سریالی که بیشتر به زندگی شهید ابوترابی در زمان بعد از جنگ و اسارت او پرداخته است.

همسر لاله اسکندری همسر بازیگران بیوگرافی لاله اسکندری بیوگرافی ساسان فیروزی بیوگرافی سارا اسکندری

 

لاله اسکندری (متولد ۱۳۵۴ در تربت حیدریه) بازیگر ایرانی است.

 

لاله اسکندری دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم«متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود.

لاله دو خواهر هنرمند دارد ستاره اسکندری بازیگر و سارا اسکندری چهره پرداز است و برادرش سیامک اسکندری عکاس میباشد.

همسر لاله اسکندری همسر بازیگران بیوگرافی لاله اسکندری بیوگرافی ساسان فیروزی بیوگرافی سارا اسکندری

 ساسان فیروزی همسر لاله اسکندری

اوایل هفته دفاع مقدس قرار بر این بود تا این سریال پخش شود اما به یکباره کنداکتور شبکه تغییر کرد و پخش این سریال به زمانی بعد موکول شد که این زمان دهه دوم محرم بود. حسن برزیده و راما قویدل دو کارگردانی هستند که این سریال را مشترکا کارگردانی کردند و هر کدام فصلی مجزا از این سریال را جلوی دوربین برده‌اند. لاله اسکندری در این سریال در نقش شخصیتی به نام پروانه ایفای نقش می‌کند؛ او که تا به حال در سریال‌های شاخصی چون رقص پرواز، در چشم باد، خاک سرخ و… که اتفاقا در ژانر دفاع مقدس تولید شده‌اند به ایفای نقش پرداخته است، این روزها سریال دولت مخفی را روی آنتن شبکه دو سیما دارد. با اسکندری درباره فضای آثاری که مربوط به جنگ و اتفاقات بعد از آن است، گفت‌وگویی انجام دادیم.

در این سال‌های اخیر کمتر به زندگی آزادگان واسرا پرداختیم. جذابیت این سریال هم برای من در آن بخش‌اش خلاصه می‌شد که ما همیشه افرادی را دیدیم که به طور مستقیم با جنگ درگیر بودند و به جز سریال «قفسی برای پرواز» که بخش کوتاهی را در مورد اسرا و زندان‌های عراق نشان داد، شاید اصلا سریالی در این باره ندیدیم. در واقع «دولت مخفی» سعی داشته تا این دو بخش را به موازات هم پیش ببرد و هم به زندگی و مشکلات خانواده این عزیزان پرداخته و هم آنها را در فضای اردوگاه نشان داده است

  حدود سه سال درگیر ساخت سریال دولت مخفی بودید؟
قرار بر این بود تا کل سریال در زمانی حدود هشت ماه تمام شود و ١٠ ماه فصل اول را کار کردیم و هنوز فصل دوم را شروع نکرده بودیم و در همین حین به مشکلات مالی هم برخوردیم که باعث متوقف شدن سریال شد. در هنگام متوقف شدن سریال، حسن برزیده مشغول کار دیگری شد و دوستان تصمیم بر این گرفتند تا با راما قویدل کار را ادامه دهند. همین شد که مدت زمان این سریال طولانی شد.

همسر لاله اسکندری همسر بازیگران بیوگرافی لاله اسکندری بیوگرافی ساسان فیروزی بیوگرافی سارا اسکندری

  در این مدت شما در چه کارهای دیگری بازی کردید؟
سریال «نخستین انتخاب» و «بیقرار» بازی کردم که قرار است دوباره امسال سری دوم بیقرار را کلید بزنیم. علاوه بر اینها سه فیلم ویدیویی هم بازی کردم.

  به عقیده شما این صبر کردن ارزش داشت؟
همان زمان که فیلمنامه را خواندم دیدم که تا به حال به حوزه اسرا و جانبازان نپرداختیم و از این جهت قصه کار برایم بسیار جذاب بود. سریال دولت مخفی در واقع یک مقطع ١٠ ساله را نشان می‌دهد و افرادی را تصویر می‌کند که در آن مقطع زمانی با وجود اینکه از اقشار مختلف جامعه بودند، اما درگیر جریان جنگ شدند. الان هم می‌بینم که خیلی‌ها کار را می‌بینند و دوست دارند.

  در این سال‌ها به موضوعات جنگ و دفاع مقدس بسیار پرداخته شده، اما کمتر کارگردانی بخش اسرا و زندان‌های عراق را به تصویر کشیده است که ظاهرا در دولت مخفی این بخش را خواهیم دید.
بله درست است، به عقیده من در این سال‌های اخیر کمتر به زندگی آزادگان واسرا پرداختیم. جذابیت این سریال هم برای من در آن بخش‌اش خلاصه می‌شد که ما همیشه افرادی را دیدیم که به طور مستقیم با جنگ درگیر بودند و به جز سریال «قفسی برای پرواز» که بخش کوتاهی را در مورد اسرا و زندان‌های عراق نشان داد، شاید اصلا سریالی در این باره ندیدیم. در واقع دولت مخفی سعی داشته تا این دو بخش را به موازات هم پیش ببرد و هم به زندگی و مشکلات خانواده این عزیزان پرداخته و هم آنها را در فضای اردوگاه نشان داده است.

همسر لاله اسکندری همسر بازیگران بیوگرافی لاله اسکندری بیوگرافی ساسان فیروزی بیوگرافی سارا اسکندری

  شما در بسیاری از فیلم‌های دفاع مقدس به ایفای نقش پرداختید. از خاک سرخ ابراهیم حاتمی کیا گرفته تا رقص پرواز، در چشم باد و همچون سرو که همگی آنها به عبارتی فضای جنگ را نشان داده‌اند.
بازی در سریال خاک سرخ برایم بسیار لذت بخش و شیرین بود آن هم از این بابت که در همان مدتی که برای بازی در این سریال به جنوب سفر کرده بودم با یکسری واقعیت‌ها مواجه شدم که تا آن زمان از نزدیک هیچ کدام آنها را ندیده بودم. من به عنوان فردی که در تهران زندکی کرده‌ام خیلی گذرا مطالبی را در مورد آن فضا می‌شنیدم و می‌دانستم. گاهی اوقات از دیدن سطح زندگی آنها و قیاس با زندگی خودم خجالت می‌کشیدم که ما در چه فضایی زندگی می‌کنیم و آنها چطور. بی‌برقی، آب آلوده و… چیزهایی که ما تا به حال با آنها مواجه نبودیم. من اصلا فکر نمی‌کردم که آن فضا هنوز هم بعد از جنگ و گذشت این همه سال دست نخورده باقی مانده باشد و خرابه‌ها هنوز هم به همان شکل بکر مانده باشد. باید بگویم خیلی از لوکیشن‌هایی که ما در آن زمان برای سریال خاک سرخ استفاده می‌کردیم از همان فضای واقعی خرمشهر بود و ما به چیزی دست نزدیم و دکوری را نساختیم.

  و از آن زمان به بعد علاقه خودتان هم به کار در این فضا بیشتر شد؟
بله دقیقا. علاوه بر اینکه خودم به این فضا علاقه‌مندتر شدم، مدام هم فیلمنامه‌هایی در این ژانر پیشنهاد می‌شد و همان طور که خودتان به آن اشاره کردید این سریال، تجربه پنجم من در این فضا به شمار می‌رود. نمی‌خواهم اسمش را ادای دین بگذارم چراکه این جمله به‌شدت شعاری قلمداد می‌شود و اصلا دوست ندارم چنین اتفاقی بیفتد. معتقدم زن‌ها و مردان بسیاری از سرزمینم در برهه‌یی از زمان برای دفاع از جان و خاک و ناموس‌شان جنگیده‌اند تا الان من و امثال من در این شرایط فعلی بتوانیم به راحتی زندگی کنیم. شرایطی به زندگی افراد تحمیل شده و امکانی نبوده که آنها بتوانند انتخاب کنند. از طرفی برخورد زنان در آن شرایط خیلی مهم بوده که در این سال‌ها سازندگان ما کمتر به این موضوع توجه کرده‌اند و بیشتر آقایانی را دیدیم که در جبهه بوده‌اند و مهم‌ترین دلیلی که باعث شد من این سریال‌ها را بازی کنم هم همین موضوع است. من هم به عنوان یک بازیگر باید این دین را ادا کنم. ناخودآگاه وقتی به یک حوزه‌یی ورود می‌کنی سیل پیشنهاد‌ها هم به سمت تو زیاد می‌شود و باید درست انتخاب کنی. الان هم با افتخار می‌گویم که خیلی خوشحالم بابت اینکه این تجربه‌های خوب را در کارنامه کاری‌ام دارم.

  آیا تغییر در کارگردان فصل اول و دوم دولت مخفی باعث نشد تا برخی سکانس‌های زمان فصل دوم که شاید شامل فلش بک‌هایی از فصل اول باشد به خوبی به تصویر کشیده نشده باشد؟
اصولا کار دوپاره شود را دوست ندارم و ضمن اینکه سکانس‌هایی که آقای قویدل گرفتند را ندیدم و خودم فقط یک جلسه جلوی دوربین ایشان رفتم و نمی‌توانم در موردش قضاوت درستی داشته باشم، اما از آنجایی که دو فصلی که دو کارگردان مجزا از هم دارد، به کل از یکدیگر مجزا بود شاید این پرش در نوع کارگردان‌ها زیاد حس نشود چراکه هر کارگردانی یک ریتم و یک نوع دکوپاژ دارد. اما در کل به این دلیل که مونتاژ نهایی کار را ندیدم نمی‌دانم که چه اتفاقی در آخر افتاده است.

  خوشبختانه این سریال در نهایت به نتیجه رسید و اتفاقا هم پخش شد؟
بله درست است چرا که در این چند ساله آثار بسیاری بودند که به سرانجام نرسیده‌اند و این هم خوب نیست. همه عوامل از بازیگران گرفته تا عوامل پشت دوربین در این مدت گرفتاری‌های مالی را هم پشت سر گذاشتیم و همگی تحمل کردیم تا این سریال پخش شود و اگر پخش هم نمی‌شد که دیگر حسابی خستگی این سه ساله به تن‌مان می‌ماند. اتفاقی که در این دو ساله در سازمان صدا و سیما افتاد و جمعیت کثیری از هنرمندان ما از جمله خود من از تلویزیون طلبکار هستند.

  با توجه به سریال‌ها و نقش‌هایی که در این چند ساله در این حوزه بازی کرده‌اید اما نقش پروانه در سریال دولت مخفی کمی متفاوت‌تر از سایر نقش‌های شماست.
بله من در سریال‌های قبلی به نوعی با فضای جنگ آن هم به طور مستقیم درگیر می‌شدم مثل خاک سرخ که وارد آن فضا می‌شدم و رقص پرواز و همچون سرو، در همگی به نوعی وارد فضای جنگ می‌شدم. لیلا در خاک سرخ ناخواسته درگیر می‌شود و در ادامه اتفاقات پیاپی برایش می‌افتد. اما شخصیت پروانه با اینها متفاوت است و او یکی از عزیزانش را راهی جبهه می‌کند و این موضوع را می‌پذیرد که شاید او دیگر از این سفر برنگردد. یکی از خصیصه‌های بارز شخصیتی پروانه همین بود که برای خواسته دل عزیزش از خواسته دل خود می‌گذرد و دوری را تحمل می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ