تعرفه‌های خدمات طب سنتی (+ جدول قیمت‌)

0
معاون مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت کار و رفاه اجتماعی از کاهش تعرفه پیشنهادی «ویزیت و مشاوره خدمات طب سنتی» خبر داد و گفت: تنها تعرفه “خدمات طب سنتی” از طریق شورای عالی بیمه به هیات دولت ارسال و فعلا در مورد تعیین تعرفه داروها تصمیمی اتخاذ نشده است.

یدالله راستگو در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تعرفه پیشنهادی ویزیت و مشاوره خصوصی خدمات طب سنتی در بخش دولتی و خصوصی توسط وزارت بهداشت به ترتیب ۱۴۵۰۰ و ۲۵۱۰۰ تومان تعیین و به هیات دولت ارسال شده بود، گفت: پس از تصمیم هیات دولت مبنی بر اینکه تعیین تعرفه خدمات و داروهای طب سنتی باید از کانال صحیح و کارشناسی انجام شود، تعرفه خدمات طب سنتی در دبیرخانه شورای عالی بیمه کاهش یافت که در واقع کف قیمت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تعرفه ویزیت و مشاوره خصوصی خدمات طب سنتی در بخش دولتی و خصوصی در شورای عالی بیمه به ترتیب به ۶۱۵۰ و ۲۰۲۰۰ تومان مصوب و کاهش یافته است، اما در مورد ۱۱ خدمت دیگر طب سنتی قیمت‌های ارسال شده به هیات دولت همان قیمت‌هایی است که پیش از این وزارت بهداشت پیشنهاد کرده بود.

راستگو با اشاره به اینکه تعرفه‌ خدمات طب سنتی از دبیرخانه شورای عالی بیمه به هیات دولت ارسال شده است، گفت: این تعرفه‌ها پس از تصویب در هیات دولت ابلاغ خواهد شد که احتمالا این اتفاق تا هفته آینده رخ خواهد داد.

پیش از این وزارت بهداشت، تعرفه خدمات طب سنتی را به صورت مستقیم به هیات دولت ارسال کرده بود، درحالی که باید وزارت بهداشت تعرفه پیشنهادی خدمات و داروهای طب سنتی را به دبیر خانه شورای عالی بیمه ارسال کرده تا پس از تصویب در این دبیرخانه به هیات دولت ارسال و برای تصویب نهایی و ابلاغ آن اقدام می‌شد.

به گفته راستگو، هیات دولت تصمیم گرفت که تعیین تعرفه‌ها از طریق کانال صحیح و با کار کارشناسی انجام شود، بنابراین تعرفه‌های پیشنهادی وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه برگشت خورد و قرار شد مجددا تعرفه‌گذاری از طریق این شورا انجام و پس از آن به هیات دولت ارسال شود.

وزارت بهداشت ۱۲ خدمت و ۷۲ قلم داروی طب سنتی را تعرفه گذاری و پیشنهاد داده بود که این اقلام و خدمات تحت پوشش بیمه قرار گیرند، این در حالی است که شورای عالی بیمه با تعرفه گذاری برای داروها و خدمات طب سنتی موافق است، اما زمینه و شرایط را برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این داروها و خدمات مناسب نمی‌داند، چرا که با توجه به وضع بیمه‌ای موجود این اقدام بار مالی مضاعفی به سازمان‌های بیمه‌گر تحمیل می‌کند و در ادامه راه مشکل آفرین خواهد بود.

فهرست تعرفه پیشنهادی خدمات (قیمت تمام شده به ریال) طب سنتی در سال ۹۲

ردیف شرح خدمت تعرفه خصوصی تعرفه دولتی
۱ ویزیت و مشاوره تخصصی ۲۰۲۰۰۰ ۶۱۵۰۰
۲ زالو درمانی توسط متخصص طب سنتی به ازای ۲ زالو ۲۲۱۰۰۰ ۱۴۹۰۰۰
۳ ماساژ ایرانی یا دلک توسط متخصص طب سنتی ۱۶۰۰۰۰ ۹۹۰۰۰
۴ بخور دادن و انکباب توسط متخصص طب سنتی ۱۰۸۰۰۰ ۷۰۰۰۰
۵ حجامت تر توسط متخصص طب سنتی ۱۶۴۰۰۰ ۱۰۳۰۰۰
۶ حجامت خشک توسط متخصص طب سنتی ۱۴۳۰۰۰ ۹۰۰۰۰
۷ فصد درمانی توسط متخصص طب سنتی ۲۰۵۰۰۰ ۱۲۹۰۰۰
۸ آبزن دارویی توسط متخصص طب سنتی ۱۱۹۰۰۰ ۸۲۰۰۰
۹ حقنه توسط متخصص طب سنتی ۱۶۲۰۰۰ ۱۰۲۰۰۰
۱۰ حجامت خشک توسط پزشک دوره دیده (به ازای هر بار ارائه خدمت) ۳۵۰۰۰ ۲۴۰۰۰
۱۱ حجامت تر توسط پزشک دوره دیده (به ازای هر بار ارائه خدمت) ۷۰۰۰۰ ۴۸۵۰۰
۱۲ ماساژ توسط پزشک دوره دیده (به ازای هر بار ارائه خدمت) ۸۰۰۰۰ ۵۴۰۰۰
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ