دلیل شکایت همسر بهاره رهنما از مرد متهم به هتاکی

13

پیمان قاسمخانی نویسنده و بازیگر، یادداشتی را در دفاع از همسرش بهاره رهنما نوشته و در آن توضیح داده که چرا می‌خواهد از کسی شکایت کند که به گفته او در فضای مجازی به رهنما توهین کرده است.

همسر پیمان قاسم خانی همسر بهاره رهنما بیوگرافی پیمان قاسم خانی بیوگرافی بهاره رهنما

گفتنی است بهاره رهنما طی روزهای گذشته به دلیل حضورش در برنامه مقتل‌خوانی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

متن این یادداشت را بخوانید:

من عضو هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی نیستم. هرگز هم نبوده‌ام. به همین دلیل قواعد حضور در این شبکه‌ها را نمی‌دانم. آقایی در صفحه فیس‌بوکش به همسر من، بهاره رهنما اهانت کرده. من هم چون اهل جواب دادن در فضای مجازی نیستم از او شکایت کرده‌ام. به همین سادگی. اگر دادگاه تشخیص داد که ایشان به ما اهانت است محکوم می‌شود، و اگر نشد که پرونده بسته می‌شود و خلاص. یک شکایت حقوقی ساده است و نه هیچ‌چیز دیگری.

می‌دانم که روش درستش این است که این‌جور آدم‌ها را ندیده بگیریم و بگذاریم در صفحات متروکشان با رفقایشان خوش باشند، و می‌دانم که تا دو روز دیگر همه این ماجرا را فراموش کرده‌اند، ولی فکر می‌کنم همین ندیده گرفتن‌ها و فراموش کردن‌هاست که باعث جری‌تر شدن کسانی شده که شبکه‌های مجازی را تبدیل به ابزاری برای عقده‌گشایی و نفرت پراکنی کرده‌اند و به هر بهانه‌ای دیگران و بخصوص افراد شناخته‌شده را آماج حمله و توهین قرار می‌دهند. این‌طرف شکایت ما، فتوره چی، یکی از آن‌هاست. اگر از او شکایت می‌کنم، طرفم را همه فتوره چی های هتاک و بی‌اخلاق فضای مجازی ایران می‌دانم. اگر او بهاره را به هر دلیل نماد انحطاط فرهنگی جامعه می‌داند، من هم او و امثال او را از عوامل انحطاط اخلاقی جامعه می‌دانم، و به نظرم این جرم کوچکی نیست.

اما مورد این آدم کمی متفاوت است. او صرفاً یک آدم بددهن ساده نیست. او دوست دارد قهرمان باشد. شکایت ما از خودش را در صفحه‌اش تبدیل به یک پرونده امنیتی کرده که در آن خودش آدم خوبه‌هاست و من و بهاره مزدوران حکومتی، که قرار است با توسل به نفوذمان و دوستان گردن‌کلفتی که در دستگاه داریم او را به خاطر عقیده‌اش و مواضع سیاسی‌اش به زندان بیندازیم، و شهید نمایی راه انداخته که بیا و ببین.

همسر پیمان قاسم خانی همسر بهاره رهنما بیوگرافی پیمان قاسم خانی بیوگرافی بهاره رهنما

راستش اصلاً متوجه نمی‌شوم که چطور می‌شود این ماجرا را به سیاست چسباند. من برخلاف این آدم، مردم را بر اساس عقایدشان قضاوت نمی‌کنم. شکایتم از او فقط معطوف به اهانت‌های مستقیم و شخصی او به خودمان است. اگر دوست دارد تبدیل به قهرمان دنیای مجازی بشود من کمکی به او نخواهم کرد. ازنظر من کسی که در قالب یک متن روشنفکرانه به مشمئزکننده‌ترین روش یعنی تحقیر ظاهر و فیزیک آدم‌ها متوسل شود به این نیت که آزارشان دهد، آدم حقیری است، چه چپ باشد و چه راست.

اما خبر خوب برای این دوستمان این‌که برخلاف تصورش من آدم «کلفتی» نیستم. ارتباطاتم خیلی محدود است و دوستان گردن‌کلفت هم ندارم، که شاید اگر داشتم الان بهاره، سه ماه بعد از پایان نمایشش، زنان شکسپیر، همچنان بین دادگاه‌های مختلف «جهت ارائه توضیحات» سرگردان نبود. در مورد بهاره دوست دارم بگویم که شاید بهترین همسر دنیا نباشد، شاید زیاد شلوغ‌کاری کند و به حاشیه برود، ولی من هرگز در نیت خیر او و در مهربانی غیرعادی‌اش شک نکرده‌ام و تعبیرهای این آدم در خصوص چاپلوسی و نان به نرخ روز خوری بهاره واقعاً آخرین صفاتی است که می‌شود به او چسباند.

در پایان می‌ماند اینکه این آقا در کنار اهانت‌هایش، حرف‌هایی زده که باید اثباتشان کند. همین‌جا قول می‌دهم اگر او حتی یک مورد، فقط یک مورد از کارچاق‌کنی‌هایی را که به من نسبت داده، یا فقط یک سفر از سفرهایی را که به هزینه بیت‌المال یا به همراه هر مدیری اعم از دولتی یا غیردولتی رفته‌ام بتواند اثبات کند شکایتم را پس می‌گیرم؛ اما من یک دلیل شخصی هم برای کشاندن این آدم به دادگاه دارم. دوست دارم عمل کردن این قهرمان شجاعمان به قولش را ببینم: این‌که به دادگاه بیاید، در سکوت به حرف‌های ما گوش کند، و بعد بلند شود و برود و لپ قاضی را بگیرد و بکشد و به او بگوید این‌ها ارزش دفاع کردن ندارند و من آماده رفتن به زندان هستم. در این صورت من که در جا شکایتم را پس می‌گیرم، می‌ماند فتوره چی و قاضی که لپش توی دست اوست که باید یک‌جوری باهم کنار بیایند. انصافاً دیدن چنین منظره‌ای هرروز گیر آدم نمی‌آید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 13 )
  1. رها می گوید

    اقای پیمان قاسم خانی شما اگر ادم با شعوری باشین این همه زن بی ریختتون و به خرد ملت نمیدین هر سریالی هر سینمایی نگاه میکنی بهاره توشه خب صبر مردم هم حدی داره تو رو خدا کمی به خودتون بیایید صواب داره به خدا.

    1. مزدک می گوید

      مهران جان. معلوم است که همه ی حرف های شوهر آن دیگ مسی دروغی بیش نیست. این ها همه نان به نرخ روز خورند.

  2. مهران می گوید

    اخه اگه امثال این زنه مقتل بخونه مردم باید برن تو افق مهو بشن هههههه. با این همه کرشمه و عشوه اومدنو هیکل و مو رو انداختن بیرون . اونقده ظاهرت رو از دین دور کردی که اگه بگی مسلمونی هم مردم میخندن چ برسه به این که مقتل بخونی . شما ببین باد از کدوم جهت می وزه برو اون سمت بشین . مهناز افشارم یکی … . برین از اعمال و رفتار خودتون شکایت ببرین به خدا تا خدا بهتون بگه کوجا ها رو با چشم بسته رفتین و الان میخوایین مردمو مجازات کنین به خاطر تصوری که شما تو ذهنشون ساختین یه نفر دونفر که نیست یه جماعت میلیونی شوخی که نیست

  3. گندم می گوید

    محراب قاسم خانی خیلی جذابه. بهاره اه اه اه اه اه بشکه ۲۰۰ کیلیویی

  4. فرشته می گوید

    اصلا پیمان قاسم خانی، این چرت و پرت ها چیه نوشتی. مشخصه بهاره رهنما سر جریان جوابگویی بابت نمایش بی بند و باری زنان شکسپیری به قول شوهرش مجبوره این دادگاه و اون دادگاه بره. حالا اومده مقتل خونی که دل آقایون نرم شه و دلشون رو بدست بیاره تا دیگه اینقدر سوال و جواب نده.
    غیر از این بود، چرا سالهای پیش نمیرفتی مقتل خونی؟! همین امسال یادت افتاد؟!
    حرمت نگه دار خانم محترم. کسی که به قواعد اولیه دینش احترام نمیذاره چی از سید شهدا میدونه!
    تو هم یکی مثل مهناز افشاری که نون به نرخ روز خورید….

  5. سمیرا می گوید

    اعتقاد هر کس ماله خودش
    شخصه .توهین کاره شایسته ای نیست اونم به ایرانی هایی که محبت امام حسین در خون ووجودشون سرشته شده همه ی مارو امام حسین وال محمد نگه داشتن پس این حرفا جز کینه ای به ال محمد نیست وبس

  6. نازگل می گوید

    فرشته جون احسنت حرف دل منو زدی . خدا رو شکر انسان های فهییم همچنان دور وبر ما هستن . این خانوم رهنما فکر کرده با دستمایه قرار دادن دین و مقدسات هم میشه مثل نقش های تاتر دستمایه ای برای مقصود های دیگش درست کنه . ایشون اول برن ظاهر و اعمالشون رو یکم درست کنند و عکسای فیسبوکو غیره رو که انتشار میدن جمع و جور کنند بعد بیان واسه امام حسین عزا داری کنند . این کا ر ها رو خوب از مهناز افشار یاد گرفته خانم رهنما که از دین برا خودش پله بسازه تا ترقی کنه و لا پوشونی کنه …هایی رو که زدنننن

  7. سامان می گوید

    سلام
    من هم از زنان شکسپیر خانم رهنما، عکس های هنری و بی هنری ایشان، حتی قبل تر آن عربده کشی ورزشگاه در حمایت از …دروغین و غیره و ذلک بیزارم
    اما این ها که دلیل نمی شود همچو منی بخواهد (یا بتواند ) هر بی احترامی به یک انسان دیگر بکند
    اگر بازی ایشان را هم کسی نمی پسندد مجبور که نیست خب نبیند فیزیک ایشان هم که علفی است که به دهان بزی خوش آمده است به من و تو چه ربطی دارد؟ شمایی که به این راحتی توهین میکنی برو ملاک های زیبایی و تندرستی را در همین هفتاد سال پیش به قبل ببین تا دوریالی کجت صاف شود که این موضوع کاملا جنبه نسبی دارد.
    مقتل خوانی هم افتخار نوکری امام حسین علیه السلام است و باز هم من و شما از نیت ایشان خبر نداریم پس اگر مسلمانیم وظیفه مان خوش بینی است والسلام.

  8. رها می گوید

    خیلی از مردهای کج سلیقه هستند که زن های زشتشون و دوست دارند اما به خرد ملت نمی دن خودشم یه نویسنده باید شعورش خیلی بالا باشه و با مردم عادی فرق داشته باشه .

  9. سعیده می گوید

    واقعا متاسفم برای خودم که بین همچین ادم هایی زندگی میکنم.مگه دوست داشتن امام حسین ربطی به نوع پوشش داره؟ من عاشق امام حسین هستم اما چادری نیستم.من چادری های زیادی رو میشناسم که نه احترام به پدر ومادر میزارن نه دستگیری از دیگران میکنن تازه بشدت حسود هم هستن وخیلی هم دیگران رو ناراحت میکنن.بازم بگم؟ ولی حجابش کامله.تهمت زدن از بدترین کارهاست.اگه میخواست نان به نرخ روز بخورد اتفاقا میگذاشت.من نمیفهمم این چجور دموکراسی که شما میگین وادای ادم های روشنفکر رو در میارین ولی به کار همه کار دارین؟

  10. امین می گوید

    سعیده خانم منم خانم های بدحجاب زیادی می شناسم که هر.. هستن و برا خاطر پول صیغه میشن.دلیل نمیشه همه خانوم های بدحجاب رو صیغه ای و هرزه بدونم .میشه؟ اما واقعیت اینه که از هر صد تا زن هر.. بیشتراز ۹۵ تاشون بدحجابن. این واقعیت هست که اگه انکار کنی یعنی انصاف نداری

  11. زینب می گوید

    واقعا خدا افرادی مثل این آقا رابرا این مملکت حفظ کنه بدبخت اون برا زن تو غیرت بخرج داد اما خودت نفهمیدی غیرت ینی چه….

  12. سامان الیف می گوید

    هنرمند اونه که میره سینشو جلوی بدترین تروریستها سپر میکنه , که مردمش اینجا در امنیت باشن.نه اونکه آهنگ میزنه و میرقصه وهزار جور مسخره بازی اسمشم میذاره هنر! بعله بعضی در این دنیا در نقش دلقک دربار ظاهر شدند وبعضی مدافع حرم.

    واقعا من از خانواده این شهدا خجالت میکشم و

    بعضی وقتها فکرشو میکنم که آیا بعضی از این مردم دنیا ارزش این را دارند که بدست داعش نیفتند؟ اینها که خودشان بدست خودشان خواهر ومادرشان را در دسترس گذاشته اند!!!