نامه سرگشاده سهامداران تایدواتر خطاب به رییس‌جمهور جدید

1
سهامداران حقیقی شرکت تایدواتر در دو نامه جداگانه به دکتر حسن روحانی خواستار رسیدگی عاجل به وضعیت قراردادهای این شرکت بورسی شدند.
 در پی اعلام شرکت تایدواتر مبنی بر احتمال تعدیل منفی سود این شرکت و رساندن پیش‌بینی سود ۱۱۲۰ ریالی به ضرر ۳۱۵ ریالی در صورت عدم توافق با سازمان بنادر و دریانوردی نمایندگان بیش از ۷ هزار سهامدار این شرکت ۶۵۰ میلیاردی در بورس خواستار رسیدگی و توجه رییس‌‌جمهور جدید به وضعیت قراردادهای این شرکت با سازمان بنادر و دریانوردی شدند.
بنابر این گزارش، طی ماه‌های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به شرکت‌های کشتیرانی آنها را از واریز صورتحساب‌های عملیات بندری به حساب تایدواتر معذور داشته است؛ اقدامی که طی بیش از ۱۰ سال گذشته در بندر شهید رجایی بر قرار بوده است و مشخص نیست این اقدام سازمان بنادر در راستای چه سیاستی انجام شده است.
در همین حال برخی سهامداران تایدواتر اعلام کرده‌اند از زمان واگذاری این شرکت مطابق با سیاست‌های اصل ۴۴ به بخش خصوصی بسیاری از قراردادهای این شرکت در بنادر به بهانه‌های مختلف لغو و شرکت‌های دیگری جایگزین این شرکت شده‌اند که این اقدام تناسبی با اهداف اجاری قانون اصل ۴۴ و خصوصی‌‌سازی در دولت ندارد.
سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۸۸ و پس از خصوصی شدن شرکت تایدواتر و واگذاری سهام سازمان بنادر در این شرکت از تمدید قرارداد با شرکت تایدواتر  در بندر شهید رجایی خودداری کرده است. این در حالی است که تایدواتر از دو سال پیش تا کنون توسط آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده است.
طی دو سال اخیر نیز سازمان بنادر و دریانوردی تلاش داشت به بهانه ایجاد رقابت در بنادر، شرکت تایدواتر را از اپراتوری بندر شهید رجایی اخراج کند که این اقدام با ورود دستگاه‌های ذی‌ربط متوقف شد.با پایان دوران فعالیت دولت دهم همچنین تلاش سازمان بنادر برای خارج کردن شرکت تایدواتر از بندر امیرآباد نیز شدت یافت که مزایده برگزار شده در این بندر با شکایت شرکت‌های حاضر در این مزایده از روند اجرای کار، تاکنون به سرانجام نرسیده است.
شرکت تایدواتر خاورمیانه تنها شرکت بندری حاضر در بازار سرمایه است که با سرمایه ۶۵۰ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای بیش از ۴۰۰۰ نفر در بنادر شمالی و جنوبی کشور تنها طی فعالیت دولت دهم بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال در بنادر ایران سرمایه‌گذاری کرده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. فرخ می گوید

    همش کذب محضه.

    شرکتی بابریز و بپاش های آنچنانی و سؤمدیریت غیرقابل تصور.

    برویدببینید پورت اپراتور امارات بانان DP World بهکجارسیده.دربیش از ۴۰ بندر جهان فعالیتمی کند. تایدواتر یک شرکت قومیتی بیشنیست. ازنزدیک بافعالیت شرکت در ارتباط هستم.

    از کدام سرمایه گذاری صحبت می کنید؟۲۲۰۰ میلیارد؟ اسکله وتجهیزات که از سازمان بنادره!!! این شرکت چی داره؟واقعا ارزش جایگزینی اش چقدر است؟ شرکتی که دارای شرکت های اقماری خانوادگی بسیاری است.