سرقت مسلحانه طلا با پیامک های نوجوان ۱۳ ساله

0

۸ عضو یک باند خطرناک سرقت مسلحانه که تنها در یک سرقت، ۳ تن را به ضرب گلوله مجروح کرده بودند، در حالی با صدور دستورات ویژه قضایی و توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که ۸ گروه عملیاتی در اقدامی هماهنگ وارد عمل شدند.

به گزارش خراسان، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح جزئیات جرایم دزدان مسلح نقابدار گفت: اعضای این باند مخوف اقدامات مجرمانه خود را از دهم تیرماه در مشهد آغاز کردند.

سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود:«م» و «ع» ۲ عضو اصلی باند خودروی پژو پارس سفید رنگی را به طور مسلحانه در مشهد سرقت کردند و همان لحظه با خودروی مذکور به طرف نیشابور گریختند.

وی با بیان این که متهمان نقشه سرقت مسلحانه از یک طلافروشی را در سر می پروراندند، اضافه کرد: آنان ۲ روز خودرو را در یکی از خیابان های نیشابور مخفی کردند و سپس اطلاعاتی را از مادر یکی از متهمان که در نزدیکی طلافروشی، فروشگاه پوشاک داشت به دست آوردند. وی تصریح کرد: آنان یک قبضه سلاح وینچستر را که از مدتی قبل به مبلغ ۲ میلیون تومان خریده بودند آماده شلیک کردند. این در حالی بود که از قبل نقاب هایی را نیز برای آن که شناسایی نشوند از مشهد تهیه کرده بودند و نوجوان ۱۳ ساله ای را که خواهرزاده سرکرده باند است به نیشابور کشاندند تا اطلاعات طلافروشی را همزمان از محل ارتکاب جرم برای آن ها پیامک کند.

سرهنگ بیدمشکی خاطرنشان کرد: ۲ متهم اصلی سوار بر پژوی مسروقه کنار خیابان توقف کردند و با ورود مسلحانه به طلافروشی حدود ۲ کیلوگرم طلا را داخل کیسه ریختند اما همزمان نیروهای گشت انتظامی وارد عمل شدند که این موضوع منجر به درگیری مسلحانه شد و یکی از افسران نیرو و ۲ عابر دیگر نیز مورد اصابت گلوله های وینچستر قرار گرفتند و مجروح شدند. مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با وقوع این سرقت، دادستان نیشابور با صدور دستورات ویژه ای خواستار دستگیری متهمان شد.

این در حالی بود که بررسی ها نشان می داد متهمان، پژو پارس سفید را در نیشابور رها کرده و با یک دستگاه پراید از محل گریخته اند. بنابراین گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان مأمور رسیدگی به این پرونده شدند و پس از هماهنگی با دادستان مشهد که نظارت دقیقی بر عملیات پلیس داشت این پرونده نیابتی به شعبه ۹۰۴ دادسرای انقلاب مشهد ارجاع شد و عملیات های اطلاعاتی در کنار قاضی «حیدری» در ۲ شهر مشهد و نیشابور متمرکز شد.

سرهنگ بیدمشکی افزود: پس از مدتی فعالیت های پلیسی و رصدهای اطلاعاتی، کارآگاهان با پیگیری سرنخ های موجود به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد دزدان مخوف در نزدیکی میدان نمایشگاه بین المللی مشهد مخفی شده اند. بنابراین با توجه به مسلح بودن آنان، عملیات پلیس به طور همزمان و در قالب ۸ تیم عملیاتی آغاز شد تا این که همه متهمان و عوامل مرتبط در اقدامی غافلگیر کننده در مشهد و نیشابور به محاصره درآمدند و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به کشف سلاح وینچستر در منزل خواهر متهم اصلی افزود: بازجویی از متهمان با حضور قاضی پرونده در همان لحظات اولیه دستگیری آغاز و مشخص شد که طلاهای مسروقه را داخل باغی در نیشابور و زیر خاک پنهان کرده اند که بلافاصله طلاها نیز کشف شد.

اما بررسی ها مشخص کرد «ع» یکی از متهمان اصلی پس از دستبرد به طلافروشی، طلاهای مسروقه را به نامزدش تحویل داده است و او نیز حدود نیم کیلو از طلاها را بدون اطلاع «م» (سرکرده باند) سرقت کرده است. سرهنگ بیدمشکی همچنین به توقیف ۲ خودرو در این باره نیز اشاره کرد و گفت: ۲ متهم اصلی که ۲۲ و ۲۰ سال سن دارند از ۱۰ روز قبل در محاصره پلیس قرار داشتند و کوچکترین رفت و آمدهای آنان کنترل می شد.

وی با اشاره به این که در این رابطه ۴ زن و ۴ مرد دستگیر شده اند و ۲ متهم اصلی نیز با طلاهای مسروقه ازدواج کرده بودند، تصریح کرد: متهمان مذکور به جرایم خشن دیگری نیز در مشهد اعتراف کرده اند اما سرقت مسلحانه آنان در نیشابور و شلیک گلوله به سوی مردم، جوی از ناامنی و رعب و وحشت ایجاد کرده بود که بحمدا… با همکاری صمیمانه دادستان نیشابور و مشهد و همچنین دستورات ویژه قاضی پرونده، این عملیات به نتیجه رسید.

گزارش خراسان حاکی است: قاضی شعبه ۹۰۴ دادسرای انقلاب اسلامی مشهد نیز پس از بازجویی از متهمان به برخی از آنان اتهام «محارب» را تفهیم کرد و سپس افراد دستگیر شده به نیشابور منتقل شدند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ