تنبیه معلم تهرانی، دانش‌آموزی را روانه بیمارستان کرد

1

تنبیه بدنی یک دانش‌آموز ۱۵ساله از سوی معلمش، در یکی از دبیرستان‌های پسرانه تهران این دانش‌آموز را روانه بیمارستان کرد.

هفته گذشته پدر یک دانش‌آموز دبیرستانی در منطقه ۹ تهران از تنبیه بدنی فرزندش توسط معلم ادبیات در کلاس درس خبر داد.
او گفت: دانش‌آموز در نتیجه این تنبیه روانه بیمارستان شده است.

بنا بر اظهارات این دانش‌آموز که تنها ۱۵‌سال دارد و در ضمن از بیماری شدید قلبی نیز رنج می‌برد، دبیر ادبیات به این دلیل که این دانش‌آموز از همکلاسی خود پاک کن درخواست کرده، با عصبانیت به سمت وی حمله‌ور می‌شود و با کتک (ضربه شدید پا به آلت تناسلی) و ناسزا گفتن او را از کلاس درس به بیرون پرتاب می‌کند به‌طوری که قفسه سینه این دانش‌آموز به شدت با زمین برخورد می‌کند.
بنا بر اظهارات ناظم مدرسه زمانی که وی متوجه می‌شود که این دانش‌آموز از شدت درد به خود می‌پیچد، علت را جویا می‌شود و دانش‌آموز به او می‌گوید که معلم ادبیات با لگد به آلت‌تناسلی او ضربه زده است که در نتیجه ناظم مدرسه بلافاصله او را به دستشویی دبیران برده و از آن‌جا که این دانش‌آموز سابقه بیماری قلبی نیز داشته سریعا از مدرسه با والدین وی تماس می‌گیرند و مادر دانش‌آموز هراسان خود را به مدرسه می‌رساند و به تنهایی فرزندش را از مدرسه به بیمارستان منتقل می‌کند.
بنا بر اظهارات مادر این دانش‌آموز شدت ضربه به‌حدی بوده که فرزندش قادر به نشستن نبوده و زمانی که وی را به بیمارستان می‌رساند، بلافاصله او را به اورژانس منتقل می‌کنند.
به گفته والدین این دانش‌آموز و براساس مدارک پزشکی ارایه شده، تاکنون حدود ۸۰۰‌هزار تومان خرج درمان این دانش‌آموز شده است که گذشته از آن به دلیل شدت اضطراب و استرسی که در نتیجه این اتفاق به این دانش‌آموز وارد شده وی از رفتن به مدرسه هراس دارد.
مدیر این دبیرستان می‌گوید پیشتر همه دبیران و اولیای مدرسه طی جلسه‌ای در جریان مشکل خاص این دانش‌آموز قرار گرفته‌اند و درخصوص وضع ویژه این دانش‌آموز به معلمان و دیگر اولیای مدرسه هشدارهای لازم داده شده است.
زمانی که از معلم ادبیات علت را جویا می‌شویم، تنها به کتمان و توجیه روی می‌آورد، اما توأمان تأکید می‌کند که حاضر است تمام هزینه‌های درمان این دانش‌آموز را متقبل شود و از این دانش‌آموز و والدینش عذرخواهی کند.
به گفته مدیر دبیرستان، رسیدگی به شکایات مربوط به تنبیه بدنی دانش‌آموزان حداقل از نظر پروسه زمانی ۷ تا ۸ ماه طول می‌کشد و چنانچه چنین تخلفی اثبات شود، معلم خاطی در درجه اول تذکر دریافت می‌کند و اگر برای بار دوم مرتکب چنین تخلفی شود، از مدرسه اخراج خواهد شد.
او ضمن پذیرش خطای معلم ادبیات مصرانه تلاش می‌کند که از والدین این دانش‌آموز دلجویی کند و رضایت آنها را جلب کند، چرا که به گفته وی اگر معلم ادبیات از مدرسه اخراج شود، معلم جایگزین نخواهند داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مهربانو می گوید

    میزنن بچه مردم رو ناکار میکنن بعدشم ماست مالی میکنن ک معلم جایگزین نداریم
    این همه معلم حق التدریسی داریم چرا چرت میگی مدیر. بگو دارم طرفداری میکنم
    بچه خودتم بود همینجور میکردی؟ یا خرخره معلم رو میجوییدی؟
    والا بخدا