۱۰ رمز عابر بانک که به راحتی سرقت می‌شوند

0

اخیرا از سوی موسسه «دیتاژنتیکس» فهرستی از ۱۰ رمز عبور پرکاربرد در بین مردم منتشر شده است. از آنجا که این رمزهای عبور عمدتا از سوی بسیاری از کاربران انتخاب می‌شوند لذا به صورت پیش‌فرض در زمره نا‌امن‌ترین رمزها قرار می‌گیرند.

به گزارش  رویترز، سایت «فوربس» از ایالات متحده و مکزیک به عنوان مهد سرقت از کارت‌های اعتباری در جهان یاد کرده است. در این گزارش ۴۲ درصد از مردم آمریکا به نوعی با یکی از شیوه‌های سرقت و کلاهبرداری از کارت‌های بانکی و اعتباری دست به گریبان بوده‌اند.

اداره دادگستری آمریکا نیز گزارش می‌دهد که سالانه ۱۰ درصد از مردم آمریکا مورد کلاهبرداری و سرقت از کارت‌های بانکی و اعتباری قرار می‌گیرند و کارت‌های اعتباری هفت درصد دیگر از مردم نیز سرقت یا هک می‌شوند.

نتایج مطالعه موسسه «دیتاژنتیکس» نشان می‌دهد که سارقان کارت‌های اعتباری قادرند رمزهای بیش از ۲۵ درصد از کارت‌های سرقت کرده را تنها طی ۲۰ مرحله عملیات رمزیابی کارت‌های اعتباری با موفقیت حدس بزنند.

پس تعجبی ندارد که بدترین رمزهای کارت‌های اعتباری رمزهایی هستند که مانند عدد ۱۲۳۴ در کل ساده یا دارای ترتیب باشند. همچنین امن‌ترین رمزهای عبور آنهایی هستند که هیچگونه مفهوم یا نشانه خاصی نداشته باشند. موسسه دیتاژنتیکس از رمز عبور ۸۰۶۸ به عنوان کم‌استفاده‌ترین و امن‌ترین رمز عبور یاد کرده است.

بنابراین اطلاعات آمار این موسسه، ۱۰ رمز عبور که بیشترین کاربرد را در بین صاحبان کارت‌های اعتباری دارند عبارتند از:‌

۱- ۱۲۳۴

۲- ۱۱۱۱

۳- ۰۰۰۰

۴- ۱۲۱۲

۵- ۷۷۷۷

۶- ۱۰۰۴

۷- ۲۰۰۰

۸- ۴۴۴۴

۹- ۲۲۲۲

۱۰- ۶۹۶۹

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ