همه استقلالی های پرسپولیسی و بر عکس

1

ساعتی پس از آنکه محسن مسلمان بازیکن ذوب‌آهن (که احتمالا به استقلال می‌ پیوندد) در اقدامی طبیعی عکس های حضورش با پیراهن پرسپولیس را از صفحه اینستاگرامش پاک کرد، این سوال در ذهن هواداران فوتبال پیش آمد که آیا او مجبور به این کار بوده است؟

هواداران پرسپولیس هواداران استقلال همسر محسن مسلمان ازدواج محسن مسلمان
پاسخ تقریبا ساده است. مسلمان با وجود حضور ۶ ماه در پرسپولیس، بار تاریخی این تیم را به دوش خواهد کشید و خب، این چیزی نیست که هواداران رقیب آن را خوش داشته باشند. بخصوص که او در برخی پست ها نشانه هایی نیز از افراط را به جای گذاشته است، بخصوص آنجایی که عدد ۶ را به سمت دوربین گرفته است.

مسلمان با این پیشینه، باید احتیاط می‌ کرد و طبعا ساده ترین راه، پاک کردن عکس هایی است که خاطرات آن‎وری دارد. او مثل همه فوتبالیست ها از محبوبیت خوشش می‌ آید و در تیم جدید باید حمایت بدنه هواداران را داشته باشد. پس عجیب نیست اگر مصاحبه کند و بگوید خانواده ام استقلالی بود.

۱۰ انتقال مهم سرخابی

مسلمان اولین بازیکنی نیست که حضور در این دو تیم را تجربه کرده و آخرین آنها نیز نخواهد بود. به مناسبت این انتقال (که البته ممکن است انجام هم نشود) مروری کردیم بر بازیکنان مشترک دو تیم؛ در این مطلب ابتدا به ۱۰ انتقال مهم بین استقلال و پرسپولیس اشاره می‌ کنیم:

۱٫ جواد اله‎وردی: بعد از دربی جنجالی سال ۵۲ که ۶ ـ صفر به سود سرخپوشان تمام شد با سپهبد خسروانی درگیر شده، برای انتقام از مدیر تیم حریف، به پرسپولیس رفت. یک انتقال ۱۲ هزار تومانی در سال ۵۲٫

۲٫ قلیچ خانی: چنان نامور و معتبر بود که وقتی سال ۴۷ به استقلال آمد در ۲۳ سالگی علیرغم حضور فرزای، جلال طالبی، علی جباری و … کاپیتان این تیم شد. او در سال ۵۰ به پاس، سپس به عقاب و دارایی رفت و سال ۵۶ پرسپولیسی شد در حالی که علی پروین کاپیتان این تیم بود.

۳٫ شاهرخ بیانی: سال ۶۳، وقتی در یک بازی مراغه چیان کاپیتان استقلال به شاهین بیانی عقاب کرد. شاهرخ بالاخواه برادر درآمد و از استقلال قهر کرد و با وعده دریافت زمین از علی پروین به پرسپولیس رفت.

۴٫ احمدرضا عابدزاده: بعد از سه سال عالی در تیم استقلال یک ساله وقفه در سپاهان برایش با مصدومیت توام شد. او در سال ۷۳ به پرسپولیس آمد و بهترین دوران ورزشی خود توام با افتخارات بزرگ ملی و باشگاهی را در این مقطع ثبت کرد.

۵٫ علیرضا واحدی نیکبخت: حضور ۸ ساله اش در استقلال او را بدل به محبوب ترین چهره این تیم کرد. مردی که سال ۸۵ در یک اقدام باورنکردنی به پرسپولیس رفت و ۳ سال در پرسپولیس بازی کرد که از مدت حضورش در استقلال بهتر و موثر کار کرد. او در سال ۹۲ وقتی آماده هم نبود به لطف مردانگی قلعه‌نویی به استقلال برگشت.

۶٫ مهدی هاشمی نسب: ۴ گل در سال های ۷۷ و ۷۸ به استقلال زد و بت پرسپولیسی ها شد و سپس به استقلال رفت، ۳ فصل خوب را در استقلال سپری کرد و یک گل هم به پرسپولیس زد.

۷٫ غلامرضا فتح آبادی: سال ۵۸ در استقلال بود، سال ۵۹ به پرسپولیس رفت، سال ۶۴ به استقلال برگشت و سال ۶۷ به پرسپولیس آمد تا از این حیث رکوردار باشد. فتح آبادی در سال ۶۷ به علت حضور رضا عابدیان فرصت بازی دوباره را نیافت او، اولین کسی بود که به ۲ تیم گل زد.

۸٫ علی انصاریان: سال ۸۵ به استقلال رفت. او جزو سه مازاد آری هان بود البته خودش این فهرست را متعلق به انصاری‌فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس می‌ داند، یک سال در استقلال ماند و بعدها این دوران را بزرگترین اشتباه فوتبال خودش می‌ داند.

۹٫ مجید نامجومطلق: سال ۱۳۶۴ در آستانه حضور در پرسپولیس بخاطر سوژه معروف هوندا ۱۲۵ به استقلال رفت، سال ۷۰ از استقلال جدا شد و به کشاورز رفت. عابدینی مدیرعامل وقت پرسپولیس، هزینه درمان مصدومیت او را داد تا نامجومطلق، نمک گیر شده به پرسپولیس بیاید و ۳ سال در این تیم بماند.

۱۰٫ منصور رشیدی: سال ۵۰ به پرسپولیس آمد اما به او گفته شد پرسپولیس با وجود اختلاف بین اصلی و طاووسی برای شماره یک شدن و کاظم بیاتی و مهدی عسگرخانی و بهرام مودت که داعیه حضور به جای اصلی و طاووسی را داشتند، به او بازی نمی‌ رسد و او بعد از دو، سه بازی به تیم حریف رفت …

سایر مردان مشترک سرخابی

۱۱٫ بیوک وطنخواه،۱۲٫ بهمن نوروزی،۱۳٫ اکبر افتخاری،۱۴٫ سعید عزیزیان، ۱۵٫ رضا احدی، ۱۶٫ محمود کلهر، ۱۷٫ بهزاد داداش زاده، ۱۸٫ محمدرضا مهرانپور، ۱۹٫ محمدرضا مهدوی، ۲۰٫ علی اکبریان، ۲۱٫ مهدی صالح پور، ۲۲٫ علی علیزاده، ۲۳٫ میثم بائو، ۲۴٫ محمد قاضی، ۲۵٫ فرزاد حاتمی، ۲۶٫ محمد محمدی، ۲۷٫ میثم حسینی، ۲۸٫ پژمان نوری، ۲۹٫ امیر موسوی نیا، ۳۰٫ الونگ، ۳۱٫ حوار ملامحمد، ۳۲٫ مهرداد اولادی، ۳۳٫ کوروش شهبازی فر، ۳۴٫ فرزاد آشوبی، ۳۵٫ ابراهیم تقی پور

بازیکنانی که یک یا ۲ بازی حضور در تیم رقیب را تجربه کردند

۱٫ ناصر حجازی، ۲٫ سعید مراغه چیان، ۳٫ شاهین بیانی، ۴٫ خسرو پارسا، ۵٫ جواد زرینچه، ۶٫ علی لطیفی، ۷٫ داریوش یزدانی، ۸٫ سعید علی افتخاری، ۹٫ غلام وفاخواه، ۱۰٫ محمود خوردبین، ۱۱٫ فریدون معینی، ۱۲٫ رحیم یوسفی، ۱۳٫ حمید روزبهانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محنا می گوید

    ایشالا هر جا که هست موفق باشه