بالا بردن رتبه وب‌سایت در گوگل با سوء‌استفاده از سایت‌های پر بازدید

0

چندی است که برخی شرکت‌های فعال در حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو، برای بالا بردن رتبه پورتال‌ و وب‌سایت مشتری‌های خود، از نام و اعتبار سایت‌های پربازدیدIT سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، چندی است که برخی شرکت‌های فعال در حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو، برای بالا بردن رتبه پورتال‌ و وب‌سایت مشتری‌های خود، از نام و اعتبار سایت‌های پربازدیدIT سوء استفاده می‌کنند که این موضوع با اعتراض شرکت‌‌های مختلف روبه‌رو شده است.

بهینه‌سازی موتورجستجو که تحت نام (SEO (Search Engine Optimization درمیان فعالان فضای مجازی شناخته می‌شود و اخیرا با استقبال نیز مواجه شده، فعالیتی است که براساس آن، رتبه پورتال‌ها و وب‌سایت‌های مختلف از طریق بهینه سازی ساختاری در موتورهای جستجو همچون گوگل و یاهو ارتقا می‌یابد.

براساس شکایات رسیده به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، برخی فعالان SEO بدون اطلاع شرکت‌های معتبر و پربازدید، از نام سایت آنها سوء استفاده کرده و صفحاتی با نام این شرکت‌ها در وب سایت مشتریان خود ایجاد می‌کنند، تا از این طریق رتبه پورتال مشتریان را افزایش دهند.

در مواردی دیگر این متخلفان، از کلمات کلیدی وب‌سایت‌های معتبر سوءاستفاده می کنند تا رتبه پورتال‌های مشتری را افزایش دهند.

بهناز آریا، عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با اشاره به شکایات صورت گرفته در این رابطه گفت: این تخلف درواقع استفاده غیر مجاز و غیراخلاقی از اعتبار و نام شرکت‌های معتبر است، سازمان از تمام شرکت‌هایی که به این شکل، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند دعوت می‌کند تا مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.

آریا با بیان اینکه سازمان هم اکنون درحال جمع آوری اسناد و مدارک موردنیاز برای برخورد با متخلفان حوزه SEO است، ادامه داد: این موضوع درحال بررسی و پیگیری است و سازمان تلاش می‌کند تا از طریق شورای انتظامی خود، به شکایات صورت گرفته در زمینه سوءاستفاده‌های فضای مجازی ترتیب اثر دهد.

به گفته رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، شرکت‌ها می‌توانند از طریق جستجوی مداوم نام و سایت شرکت خود در موتورهای جستجو، از سوءاستفاده‌های احتمالی مطلع شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ