محمدرضا عارف:​ فساد در کشور نهادینه شده است

1

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه فساد در کشور ما نهادینه شده است،گفت:یکی از بسترهای تولید فساد در جامعه نوع نگاه به قانونگذاری است. متاسفانه نگاه به قانون گذاری در کشور ما بر اساس مچگیری بوده و عده‌ای هم به راحتی برای رسیدن به اهداف خود قانون را دور می‌زنند.

 

همسر محمدرضا عارف سوابق محمدرضا عارف خانواده محمدرضا عارف حزب محمدرضا عارف بیوگرافی محمد رضا عارف

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از دبیران کل احزاب و اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران با اشاره به اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین حسینی، آن را افتخار بزرگی برای شیعیان دانست و گفت: حضور میلیونی عاشقان ابا عبدالله­ الحسین(ع) در کربلا که به حق باید آن را حماسه اربعین نامید تنها مختص شیعیان نیست، بلکه از مذاهب دیگر هم در این حماسه شرکت کردند و جلوه‌های زیبایی از وفاق و همدلی بین خواهران و برادران اهل سنت و تشیع را به نمایش گذاشتند.
وی با قدردانی از دولت عراق به جهت تلاش برای تامین امنیت زائران کربلای معلی به تهدید گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: گروهک تروریستی داعش در جهت تحت­ الشعاع قرار دادن حماسه اربعین تهدیداتی کرد اما با اقدامات موثر مقامات دولت ایران و همکاری خوب دولت عراق این گروهک تروریستی نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند. باید با تمهیدات و همکاری دولت‌های منطقه از پیدایش و نفوذ گروهک‌های این چنینی جلوگیری کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی ایران را متاثر از آموزه‌های نهضت امام حسین(ع) دانست و گفت: امام بزرگوار که با همراهی توده‌های مختلف مردمی توانستند انقلاب اسلامی ایران را شکل دهند، راه و منش اصلاح گرایانه امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دادند و اصلاح‌طلبان نیز بر خود می‌بالند که پیرو مکتب امام حسین(ع) و در خط امام خمینی(ره) هستند. وی تاکید کرد: تفکر اصلاح‌طلبی نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و جفاست کسانی که خود در زمان انقلاب نام و نشانی از آنها نبود، اصلاح‌طلبان را خارج از دایره نظام معرفی می‌کنند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان به تلاش جریانی خاص در جهت شکاف بین نیروهای اصیل انقلاب اشاره کرد و گفت: از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌هایی همچون منافقین تلاش گسترده‌ای در جهت تخریب برخی چهره‌های سیاسی و مذهبی انجام دادند امروز هم با نام و نشان دیگری می­‌خواهند بین نیروهای اصیل انقلاب فاصله بیاندازند که باید مراقبت کرد در دام طراحی شده این جریانات نیفتاد.
وی وظیفه سخنوران و تریبون داران را در راستای وفاق و همدلی در جامعه بسیار با اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم بین خانواده انقلاب فاصله نیافتد باید به گونه‌ای سخن بگوییم تا سخن ما در راستای تلطیف قلوب باشد نه اینکه نفاق و کینه توزی را در جامعه بیشتر کند. وی یکی از راه‌های جلوگیری از فساد را حاکمیت تحزب در کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه جایگاه واقعی حزب در کشور ما بدرستی شناخته نشده است و فرهنگ کار گروهی و جمعی نیز نهادینه نشده است.اگر می­خواهیم حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بدرستی تحقق یابد، ساز و کار آن از طریق پا گرفتن تحزب در کشور است.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دولت فعلی برآمده از خردورزی اصلاح‌طلبان است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان بدون هیچگونه سهم خواهی به دولت کمک می‌کنند و در همین راستا در انتخابات مجلس حضور موثری خواهند داشت تا با بدست آوردن کرسی­‌های مجلس دولت را در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم همراهی کنند.
وی در پایان به محدودیت‌هایی که دولت با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: در قضیه وزارت علوم ایستادگی رئیس جمهور محترم بر سر وعده‌هایی که به دانشگاهیان عزیز داده بود قابل تقدیر است.هر چند هزینه‌هایی هم داده شد ولی در نهایت با حضور شخصیتی توانمند و برآمده از تفکر اصلاح طلبی در راس وزارت علوم، جامعه دانشگاهی کشور امیدوار به ادامه مسیر گذشته شده‌ است. بنابراین گزاش، در ابتدای این دیدار تعدادی از دبیران کل احزاب نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف کشور از جمله انتخابات مجلس آینده مطرح کردند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. نام می گوید

    اون موقع که معاون اول بودی پسر ۲۴ سالت مدیرعامل ایرانسل شد فساد نبود؟