فعالیت ۷۰ پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش تهران از فردا

0

رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران از فعالیت ۷۰ پایگاه انتخاب رشته از فردا در پایتخت خبر داد.

به گزارش  فارس، ابوالفضل رحمانی، رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران  اظهار داشت: ۷۰ پایگاه‌ انتخاب رشته از فردا دایر است و به مشاوره انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه می‌پردازد.

وی با بیان اسامی پایگاه‌های انتخاب رشته تهران در سایت www.tehranedu.ir قابل مشاهده است، گفت: امسال برای نخستین بار ۲ پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان رشته هنر و ۲ پایگاه نیز برای رتبه‌های تک‌رقمی و خوب در دبیرستان ماندگار البرز و مرکز خدمات روانشناختی دانش‌آموزی توحید پیش‌بینی شده است.

رحمانی ادامه داد: پایگاه انتخاب رشته به تفکیک جنسیت در تمام مناطق دایر خواهد بود و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه با این پایگاه، انتخاب رشته دانشگاه را انجام دهند.

وی با اشاره به نرم‌افزار پیش‌بینی شده برای انتخاب رشته دانش‌آموزان بیان داشت: این نرم‌افزار توسط آموزش و پرورش شهر تهران و با لوگوی این اداره‌کل تهیه شده است و دقیق‌ترین نرم‌افزار انتخاب رشته کشور است.

هزینه انتخاب رشته حداکثر ۵۰ هزار تومان است

رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص هزینه انتخاب رشته‌ دانش‌آموزان افزود: هزینه انتخاب رشته برای مناطق ۱۵ تا ۱۹ تهران، ۴۰ هزار تومان و برای سایر مناطق ۵۰ هزار تومان است.

وی به مراحل انتخاب رشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حداقل سه مرحله انتخاب رشته پیش‌بینی شده است که شامل «مشاوره گروهی»، «انتخاب رشته بر اساس علاقه‌مندی و انتخاب ۴۰۰ رشته از ۱۰ هزار رشته موجود برای داوطلب از طریق نرم‌افزار» و «مشاوره فردی و انتخاب ۱۵۰ رشته برای داوطلب» است.

پایگاه‌های انتخاب رشته هر روز دایر است

رحمانی اضافه کرد: علاوه بر این، انتخاب رشته‌های بدون آزمون‌ و دانشگاه آزاد نیز با همان مبلغ اولیه در پایگاه‌های انتخاب رشته انجام می‌شود البته داوطلب باید در همان مراجعه اول، این درخواست‌ها را داشته باشد.

وی درباره ساعات انتخاب رشته در پایگاه‌ها گفت: پایگاه‌ها همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۸ دایر هستند و تنها در روز عید فطر تعطیل اعلام شده است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: ۱۵۰ مشاور مجرب دارای مدرک تحصیلی مشاوره و روانشناختی با ۱۰ سال سابقه فعالیت و حداقل ۵ سال سابقه انتخاب رشته در پایگاه انتخاب رشته حضور دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ