گزارش امروز بورس و فرابورس / تنها راهکار پیش پای سرمایه گذاران

0

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه ۹۳٫۰۹٫۲۶ شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با ۴۸ واحد افت به رقم ۵۰۹۵۶ واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت ۴۵۷ واحد کاهش عدد ۱۳۸۲۴۸ واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با ۱۱۳ واحد افت به رقم ۶۹۴۹۴ واحد رسید.

همچنین در این روز “وبملت” با ۴۰ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل “خودرو” با ۲۴ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۰٫۶۰ واحد افت به رقم ۷۹۲ واحد رسید.

در این شرایط امروز “خراسان” با ۰٫۶۷ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل “وگردش” با ۰٫۶۹ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۹۲۱ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۱۰۵۷ میلیارد ریال رسید.

روند معاملات بازار سرمایه طی روز جاری از معاملات روز گذشته کاملاً قابل پیش بینی بود رشد بی جان و بی رمق شاخص کل در کنار فشار عرضه سهام در معاملات روز گذشته نوید معاملات امروز را می داد. افت ۱۱۳ واحدی شاخص کل در معاملات امروز نشان از بازاری متعادل همراه با روند نزولی داشت.

 روند فعلی بازار سرمایه در حالی رقم خورده است که اهالی بازار به انتظار ارایه برنامه های مدون و بلندمدت رییس جدید سازمان بورس هستند از سویی دیگر هنوز اخبار جدید و خاصی از مذاکرات هسته ای به بیرون انتشار پیدا نکرده که بتواند سبب امید و چشم انداز مثبت اهالی بازار سرمایه شود.

به هر حال گفتنی های این بازار گرفته شده و تا زمانی که شک و تردید در چشم اندازهای سیاسی و اقتصادی این کشور وجود دارد نمی توان انتظار رونق از بازار را سرمایه داشت.

آنچه که فعلاً مسلم است با هر دو تحلیل بنیادی و چارتیستی در بازار سرمایه فعلاً به نکته مثبتی برخورد نمی کنیم، از نگاه بنیادی که اول از هر چیز قیمت نفت در حال ضربه وارد کردن است، در بودجه دولت به شک و تردید کسری بودجه برخورد می کنیم، نوسانات نرخ ارز و عدم وجود نقدینگی مورد نیاز در صنایع مختلف سبب ایجاد ابهام در بازار سرمایه شده است و از نگاه چارتیستی نیز فعلاً شاخص کل بورس و قیمت اغلب شرکت های بزرگ و تأثیرگذار در کانال نزولی قرار دارند از همین رو تنها راهکار پیش پای سرمایه گذاران صبر است.

راستی همچنان نظر اهالی تالار و مسئولین امر را به کل بازار سرمایه صرفاً جهت اطلاع جلب می کنم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ