از بنز E250 تا لکسوس GS250 / گران ترین خودرو های وارداتی در آبان ۹۳ + عکس و مشخصات

0

تعداد خودروهای وارداتی در آبان ماه سال جاری به شش هزار و ۶۸۰ دستگاه با ارزش ۱۴۷ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۱ دلار رسید. در هشت ماهه اول امسال نیز واردات خودرو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از لحاظ تعداد ۷۷ درصد و از لحاظ ارزش ۷۱ درصد رشدداشته است. همه این آمارها از یک چیز سخن می گویند و آن تسخیر بازار توسط خودروهای خارجی است.

جدا از همه اینها این خودروها، همان مدل های جدیدی هستند که چندین ماه است به انتظار آنها نشسته ایم. بنابراین طبیعی است که خودروهای مدل جدید گرانقیمت تر باشند. هر چه به سال ۲۰۱۵ نزدیکتر می شویم تعداد این خودروها افزایش پیدا می کند. نکته قابل توجه در خودروهای وارد شده در ماه آبان تعدد خودروهای مدل سال ۲۰۱۵ است که با نزدیک شدن به سال جدید میلادی افزایش یافته و به این ترتیب گرانقیمت ترین خودروهای وارد شده در آبان ماه به کشور خودروهای مدل ۲۰۱۵ هستند. بر همین اساس بنز E250 مدل سال ۲۰۱۵ به ارزش ۷۶ هزار دلار و همچنین بی ام و ایکس ۳ مدل سال ۲۰۱۵ به ارزش ۷۱ هزار دلار گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی در ماه آبان هستند.
بنز E250
بنز E250 مدل سال ۲۰۱۵ گراقنیمت ترین خودروهای وارداتی کشور است. این خودرو دارای موتوری به حجم ۲۰۰۰ سی سی، چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. پیشرانه این خودرو ۲۱۱ اسب بخار برای ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می کند. حداکثر سرعت در بنز E250، ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو همچنین شتاب صفر تا صد را در ۷٫۴ ثانیه طی می کند. باک سوخت E250، ۶۷ لیتر بنزین در خود جای می دهد که به ازای هر یکصد کیلومتر رانندگی با این خودرو ۶٫۱ لیتر بنزین می سوزاند. در بازارهای خارجی این خودرو ۷۶ هزار دلار قیمت دارد. قیت این خودرو در بازار داخلی از ۴۷۰ میلیون تومان شروع می شود و تا ۵۵۰ میلیون تومان می رسد.
مشخصات خودرو قیمت خودرو قیمت پژو 301 قیمت بنز E250 آخرین اخبار واردات خودرو
بی ام و X3
موتور دیزل xDrive28d با استفاده از حجم دو لیتری و کمک توربوشارژ می تواند ۱۸۰ اسب بخار نیرو و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. بی ام و X3 چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. همچنین در این خودرو حداکثر سرعت به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می رسد. شتاب صفر تا صد نیز با این خودرو در هشت ثانیه طی خواهد شد. گنجایش باک بنزین این خودرو ۶۷ لیتر است. مصرف سوخت بی ام و X3 نیز به صورت ترکیبی ۷٫۵ لیتر به زاای هر صد کیلومتر رانندگی است.
برای طراحی این خودرو، تیم طراحی بی ام و در ابتدا جلوپنجره این خودرو را دوباره طراحی کرد؛ جلوپنجره ای که با حاشیه برجسته تر و تیغه های عمودی براق به چراغ های جلو چسبیده است. در طراحی مدل ۲۰۱۵ این خودرو همچنین فرم چراغ ها از حالت متوازی الاضلاع سابق خارج شده و پهن تر و شیب دارتر شده اند. البته سپر جلوی آن تغییرات زیادی به خود ندیده و فرم هواکش ها و چراغ مه شکن، دست نخورده باقی مانده است. در این مدل بی ام و یک سیستم هوشمند باز کردن در عقب قرار دارد که با حرکت پا زیر سپر عقب، در پشتی را باز می کند. این خودرو در نمایندگی های ایران به قیمت ۴۳۹ میلیون تومان و در بازار آزاد ۳۷۵ میلیون تومان به فروش می رسد.
مشخصات خودرو قیمت خودرو قیمت پژو 301 قیمت بنز E250 آخرین اخبار واردات خودرو
BMW 528
سری ۵ بی ام و همیشه یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت بوده و از دو سال پیش با نسل کاملا جدید سری ۵ یعنی سنل ششم آن روبرو هستیم. این خودرو با موتور دو لیتری خود ۲۴۵ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن گشتاور تولید می کند. این خودرو مجهز به یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک ترونیک است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. بی ام و ۵۲۸ همچنین شتاب صفر تا صد را در ۶٫۵ ثانیه می پیماید.
مخزن سوخت این خودرو گنجایش ۷۰ لیتر بنزین را دارد. هنگام رانندگی با بی ام و ۵۲۸ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۶٫۵ لیتر بنزین از سوخت آن کم می شود. قیمت این خودرو در بازارهای خارجی ۷۰ کهزار و ۳۹ دلار است. در بازارهای داخلی نیز بی ام و ۵۲۸ در نمایندگی ها به قیمت ۳۵۲ میلیون و در بازار آزاد به قیمت ۳۹۵ میلیون تومان فروخته می شود.
مشخصات خودرو قیمت خودرو قیمت پژو 301 قیمت بنز E250 آخرین اخبار واردات خودرو
لکسوس GS250
لکسوس GS250 از نظر ظاهری کاملات دگرگون شده و نسل جدید این خودرو با چهره ای متفاوت پا به بازار گذاشته است. این خودرو به پیشرانه مشابه شش سیلندر ۲۴ سوپاپ مجهز شده اند. این پیشرانه که ۲٫۵ لیتر حجم دارد می تواند حداکثر ۲۰۹ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و ۲۵۳ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه را تولید کند و به کمک جعبه دنده شش سرعته خودکاری که روی آن به صورت استاندارد نصب شده در عرص ۸٫۶ ثانیه به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت را تا ۲۲۵ کیلومتر در ساعت ادامه دهد.
همچنین مصرف سوخت لکسوس GS250 در شهر ۱۲٫۴ لیتر، در خارج از شهر ۶٫۹ لیتر و به صورت ترکیبی ۸٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که این میزان سوخت را با استاندارد یورو ۵ می سوزاند.
قیمت این خودرو در بازارهای خارجی ۴۵ هزار و ۲۲۵ دلار است. در ایران نیز این خودرو در دو تیپ ارائه می شود. تیپ ۲ این خودرو در نمایندگی ۲۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار و در بازار آزاد نیز ۳۰۳ میلیون تومان قیمت دارد. تیپ ۳ GS250 نیز در نمایندگی ها به قیمت ۳۱۸ میلیون و در بازار آزاد ۳۱۶ میلیون تومان قیمت دارد.
مشخصات خودرو قیمت خودرو قیمت پژو 301 قیمت بنز E250 آخرین اخبار واردات خودرو
بی ام و ۳۲۸
بی ام و سری ۳ یک خودروی کوچک و اسپورت است که از سال ۱۹۷۵ تاکنون ساخته می شود. نسل ششم این خودرو از سال ۲۰۱۲ تولید می شود. این خودرو دارای حجم موتور دو لیتری است. موتور این خودرو معادل ۲۴۵ اسب بخار برای ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیرو و ۳۵۰ نیوتن برای ۱۲۵۰ تا ۴۸۰۰ دور بر دقیقه گشتاور تولید می کند. موتور این خودرو چهار سیلندر بوده و ۱۶ سوپاپ دارد. بی ام و ۳۲۸ مجهز به یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
بی ام و ۳۲۸ همچنین شتاب صفر تا صد را در شش ثانیه می پیماید. سیکل مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی ۵٫۱ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی است. باک بنزین این خودرو گنجایش ۶۰ لیتر دارد. قیمت این خودرو هم اکنون در بازارهای خارجی ۴۰ هزار و ۴۲۴ دلار است. در داخل ایران نیز این خودرو در بازار آزاد از ۳۳۰ میلیون تا ۳۷۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
مشخصات خودرو قیمت خودرو قیمت پژو 301 قیمت بنز E250 آخرین اخبار واردات خودرو
تویوتا کمری ۲۰۱۵
کمری ۲۰۱۵ از موتوری ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر بهره می برد. کمری با این موتور ۱۸۱ اسب بخار نیرو و ۲۳۵ نیوتن گشتاور تولید می کند. این خودرو دارای مصرف سوختی برابر با ۹٫۴ لیتر در شهر، ۶٫۷ لیتر در جاده و ۸٫۴ لیتر به صورت ترکیبی است. حداکثر سرعت در این مدل ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۹ ثانیه می پیماید.
در تغییرات کمری نسبت به مدل های قبلی خود باید به طراحی داخلی و خارجی این خودرو اشاره کرد. جلوبندی خودرو تهاجمی تر شده و فناوری جدیدی در پردازش چراغ های جلویی LED صورت گرفته است. چراغ های عقب نیز کشیده تر شده و تغییر یافته اند. نوار باریکی به آن اضافه شده است. در درون کابین کمری ۲۰۱۵ نیز از موادی استفاده شده که عایق صوتی بهتری نسبت به گذشته هستند، مثلا کفپوش خودرو ۳۰ درصد کمتر از گذشته صدا را به کابین منتقل می کند. صفحه کیلومتر نیز تغییر کرده و مجهز به یک مانیتور ۴٫۲ اینچی TFT شده. برای کنسول مرکزی هم خروجی برق ۱۲ ولت به همراه پورت USB و سیستم سفارشی شارژ وایرلس برای اسمارت فون ها تعبیه شده است.
کمری ۲۰۱۵ در بازارهای خارجی به قیمت ۲۳ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت دارد. این مدل در نمایندگی های ایران ۱۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. در بازار آزاد نیز این خودرو به قیمت ۱۷۱ میلیون تومان فروخته می شود.
مشخصات خودرو قیمت خودرو قیمت پژو 301 قیمت بنز E250 آخرین اخبار واردات خودرو
پژو ۳۰۱
پژو ۳۰۱ محصول جدیدی از شرکت پژو است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ به دنیا معرفی شد و یک خودروی خانوادگیج جمع و جور به حساب می آید که شبیه پژو ۴۰۵ است. موتور این خودرو دارای حجم ۱۶۰۰ سی سی است و ۱۱۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. حداکثر سرعت این اتومبیل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر ۸٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در بیرون از شهر ۵٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و به صورت ترکیبی ۶٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
این خودرو مجهز به حداقل امکانات ایمنی ABS و EPS و کیسه هوا و سیستم کمک پارک عقب است. پژو ۳۰۱ همچنین از استاندارد آلایندگی یورو ۵ اروپا بهره می برد. قیمت این خودرو در بازارهای خارجی معادل ۲۱ هزار و ۴۱ دلار است. طبق برآوردها این دو خودرو در ایران قیمتی پایین تر از ۶۰ میلیون تومان نخواهند داشت.
مشخصات خودرو قیمت خودرو قیمت پژو 301 قیمت بنز E250 آخرین اخبار واردات خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ