قلعه‌نویی: رضایتنامه‌ تیموریان آماده است / هرکس نمی خواهد بماند، وایبر بزند!

0

سرمربی استقلال امروز در لابه لای تمرینات ورزشی هر روزه‌اش به سوالات ما پاسخ داد. او در این گفتگو درباره بازیکنان ملی‌پوش، مخاطرات این فصل و خریدهای استقلال صحبت کرد.

سوابق امیر قلعه نویی بیوگرافی امیر قلعه نویی اخبار ورزشی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)
معذرت می‌خواهم و مقصر ناکامی منم!
در ابتدا باید از هواداران استقلال معذرت‌خواهی کنم. در این فصل به هیچ عنوان در شان و لیاقت هواداران نتیجه نگرفتیم و تمام ایرادات و تقصیرات به گردن من امیر قلعه‌نویی است. هیات مدیره، مدیرعامل و آقای علی نظری همکاری لازم را داشتند و در تمام مسائل مشکلات را حل کردند و نمی‌خواهم خدای ناکرده مسوولیت این نتایج را به گردن کسی بیندازم.
گل‌های بچه گانه می‌خوریم
من بازی تیمم مقابل استقلال خوزستان را بارها دیدم و در عین لذت بردن از این بازی افسوس هم خوردم. گل‌هایی که خوردیم واقعا بچه‌گانه بود و البته باید به استقلال خوزستان که هم‌خانواده ماست بابت این بازی زیبا تبریک بگویم. به هرحال گل‌هایی که ما می‌خوریم را این روزها در مدرسه فوتبال هم خورده نمی‌شود و امیدوارم در نیم فصل این مشکلات حل شود.
تیم را تقویت می‌کنیم
این فرصت تیم را تقویت خواهیم کرد و پست‌هایی که نیاز داریم بازیکن جذب می‌کنیم و ضعف‌های‌مان را هم می‌پوشانیم. به دنبال یک مدافع و یک هافبک خارجی بودیم که متاسفانه هافبک موردنظرمان با یک تیم قبرسی قرارداد امضا کرد. از دوستان و آقای نظری حتما در این‌باره مشورت می‌گیریم و در نیم‌فصل دوم تیم را قوی وارد مسابقات می‌کنیم.
سوابق امیر قلعه نویی بیوگرافی امیر قلعه نویی اخبار ورزشی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)
آنالیزورها دقت کنند
ما ایرادات فنی‌مان را در طول تمرینات و در جلسه آنالیز بارها گوشزد می‌کنیم و سعی در برطرف کردن آن داریم. آنالیزهای ما بر اساس انیمیشن است و کاملا برای بازیکنان تصویرسازی می‌کنیم. جا دارد اینجا از آنالیز استقلال در برنامه نود هم تشکر کنم که خیلی خوب به مسائل تیم پرداخت اما خواهشی که دارم در برخی مسائل دقت بیشتری داشته باشند. برای چه می‌گویند امید ابراهیمی قد کوتاه است. چطور زمانی که او گل می‌زند قد کوتاه نیست؟ به سایپا و استقلال خوزستان با ضربه سر گل زد قد کوتاه نبود؟ به طور مثال می‌گویند امید یار مستقیم سیدصالحی بود؛ اصلا اینطور نیست و یارگیر سیدصالحی هاشم بیک زاده بود. امیدوارم با دقت بیشتری این آنالیزها را انجام دهند. ما در بازی دو بخش فضاگیری و یارگیری من تو من را داریم که هاشم وظیفه من تو من را برعهده داشت و امید باید فضاگیری می‌کرد.
این دو فصل بدترین دورانم بود
فقط این فصل بدترین دورانم نبود و این فصل و فصل گذشته مشکلات زیادی داشتم. در فصل گذشته هر روز یک بازیکن از تیمم کم می‌شد. جباری، حمودی و فرهاد مجیدی. خصوصا پژمان منتظری که من بارها تاکید کرده بودم او را می‌خواهم اما شرایط به گونه‌ای دیگر پیش رفت. این فصل هم شرایطش مشخص است و البته امیدوارم در نیم فصل دوم شرایط بهتر شود.
سوابق امیر قلعه نویی بیوگرافی امیر قلعه نویی اخبار ورزشی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)
کی‌روش نباید بازیکنانم را دعوت می‌کرد
نمی‌خواهم دخالتی در کار سرمربی تیم‌ملی داشته باشم و باید به نظر سرمربی‌ تیم‌ملی احترام بگذارند. او بر اساس افکار تاکتیکی‌اش نفرات را انتخاب می‌کند. اما دوست دارم بدانم معیار انتخاب چیست؟ مگر معیار انتخاب لیگ نیست؟ بازیکنی که در لیگ کیفیتی پایینی ارائه می‌دهد باید دعوت نشود تا این تلنگری برای او باشد که در صورت عملکرد بد انتخاب نمی‌شود. مربی تیم ملی باید در اردو با بازیکن صحبت کند که اگر در لیگ کیفیت‌تان به همین منوال باشد در اردوی تیم ملی حاضر نخواهید شد.
بازیکن نباید در تیم ملی احساس آرامش کند
اگر بازیکنان ما در اردوی قبلی دعوت نمی‌شدند برای خودشان هم خوب بود. اینطور متوجه می‌شدند باید کیفیت‌شان را بالا ببرند. محمد نوری الان بهترین هافبک آسیاست؛ اما در اول فصل که خوب نبود دعوت نشد. چرا این رفتار با ما نشد؟ اگر ملی‌پوشان ما بدانند تحت هر شرایطی جایگاه‌شان در تیم ملی حفظ نمی‌شود تلاش بیشتری خواهند کرد. اگر این ذهنیت به وجود بیاید که تحت هر شرایطی در تیم ملی هستم به دنبال افزایش کیفیت نیست و انرژی کامل‌شان را صرف بازی باشگاهی نخواهند کرد. کریس رونالدو را در نظر بگیرید که هر دو جا کیفیت یکسانی را ارائه می‌دهد و چه بسا در رئال مادرید خیلی بهتر باشد. به نظرم اگر در اردوی تیم ملی این مساله به بازیکنان اعلام می‌شد بازیکن هم احساس امنیت نمی‌کرد.
تیم ملی مشکلات استقلال را ندارد
سرمربی استقلال در این بخش در پاسخ به این سوال که چرا خودش در استقلال به بازیکنان ضعیف بازی می‌داد و با نیمکت‌نشین کردن‌شان آنها را متوجه عملکرد ضعیف‌شان نمی‌کرد پاسخ داد: به این دلیل بود که مشکلات زیادی داشتیم. هاشم بیک‌زاده چه مصدوم بود و چه خوب به اردوی تیم ملی دعوت‌ می‌شد. ما مصدومان زیادی داشتیم و گاهی از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی‌شان استفاده می‌کردیم. حنیف عمران‌زاده مصدوم بود و شرایط ایده‌آل برای تغییرات را نداشتم. هرایر هم همین وضعیت را داشت. ما نمی‌توانستیم جابجایی زیادی داشته باشیم اما در تیم ملی اوضاع متفاوت است و سرمربی این تیم با انتخاب وسیعی از بازیکن در لیگ روبرو است.
رضایتنامه‌ تیموریان آماده است
در آخرین جلسه تیموریان با باشگاه که سرژیک هم بود، حضور داشتم. او اعلام کرد باشگاه به تعهداتی که اول فصل داشته عمل نکرده و من در جریان این قول و قرارهای ابتدای فصل نبودم. ایشان می‌تواند باشگاه خود را معرفی کند تا رضایتنامه‌اش صادر شود.
تیموریان آندویی را می‌خواهم
تیموریان بازیکن بزرگی است و من هم به او نیاز دارم اما من در صورتی با جدایی او مخالفت می‌کنم که او مثل سابق باشد و فوتبال آندویی بازی کند.
هر بازیکنی می‌خواهد برود، برود
همین جا می‌گویم هر بازیکنی که دلش با تیم نیست و احساس می‌کند اینجا آرامش ندارد و می‌خواهد برود بگوید تا رضایتنامه‌اش را صادر کنیم. حالا می‌خواهد هاشم بیک‌زاده باشد یا هر کس دیگری! الان که فصل نقل و انتقالات است از تریبون شما استفاده می‌کنم و می‌گویم هر بازیکنی که می‌خواهد برود، برود. البته یک سری بازیکنان جزو ستون تیم هستند را جزو ارکان تیم هستند. هر بازیکنی که احساس آرامش نمی‌کند بگوید تا رضایتنامه‌اش صادر شود. ما یا در قبال آن بازیکن پول می‌گیریم و با آن بازیکن دیگری می‌خریم یا اینکه معاوضه بازیکن می‌کنیم.
در قبال بازیکن ما، بازیکن معمولی‌شان را هم نمی‌دهند
البته جالب است این را بگویم ما هر باشگاهی اعلام کردیم که در قبال فلان بازیکن، بازیکنی که روی نیمکت‌شان نشسته و استفاده زیادی از آن نمی‌کنند را می‌خواهیم، مخالفت می‌کنند. آنچنان هم نه می‌گویند که انگار کریس رونالدو را از آنها می‌خواهیم.
هر کس نمی‌خواهد وایبر بزند و برود!
بحث من این است که هر بازیکنی دلش با تیم نیست برود. چند بازیکن جای خود را دارند و ستون تیم هستند و بقیه هر کدام دوست ندارند می‌توانند بروند. خدا را شکر در عصر ارتباطات هستیم و وایبر وجود دارد و می‌توانند اعلام کنند و همانطور که گفتم باشگاه تصمیم می‌گیرد که در قبال انتقال‌شان پول می‌گیرد یا بازیکن معاوضه می‌کند.
فروزان شماره یک من است
فروزان دروازه‌بان خوبی است اما همانطور که گفتم گل‌هایی که می‌خوریم بچه‌گانه می‌خوریم. گلر باید به تیم کمک کند و ناجی تیم باشد. فروزان در ابتدای فصل فوق‌العاده بود و زحمت زیادی برای تیم کشید. البته باید این را قبول کرد که تغییرات زیاد در ساختار و نظم دفاعی تمرکز هر گلری را بهم می‌زند و روی اعتماد نفسش تاثیرگزار است. خیلی از تیم‌ها دو گلر گرفتند و سرمایه‌گذاری کردند و حالا سود یا ضرر کردند که من کاری به آن ندارم. امیر قلعه‌نویی اعتقادش در این چند سال اخیر این بوده که یک گلر خوب داشته باشد. من فروزان را مقصر نمی‌دانم اما او باید دقت بیشتری داشته باشد تا هر توپی وارد دروازه‌مان نشود.
آقایان فوتبال روز دنیا را دنبال کنند
آقایانی که صحبت می‌کنند شاید فوتبال روز دنیا را دنبال نمی‌کنند. قرار نیست چون گلر برزیلی آورده‌ام حتما از او استفاده کنم. پیتر چک مگر گلر کوچکی است؟ اما او در این فصل در چلسی گلر دوم شده و تنها در یک بازی فرصت بازی پیدا کرده. دروازه‌بان دوم ما برزیلی است و برای دروازه آینده‌مان هم روی گروسیان سرمایه گزاری کردیم که آینده فوتبال است. به هرحال فروزان شماره یک و گلر اول من است.
قرار نیست از همه بازیکنان استفاده کنیم
مگر رئال مادرید که بازیکنان زیادی خریداری کرده و میلیون‌ها پوند هزینه کرده از همه‌شان استفاده می‌کند. من هر وقت صلاح بدانم از بازیکنانم استفاده می‌کنم و همانطور که گفتم بعضی تیم‌ها روی دو دروازه‌بان سرمایه‌گزاری کردند و امیر قلعه‌نویی روی یک دروازه‌بان. دوست دارم فروزان به گونه‌ای عمل کند که اعتماد بیشتری به او شود و بتواند نقش ناجی را بازی کند و باید به این شرایط آرمانی برسد و امیدوارم در تیم ملی هم به حقش برسد.
همه باید به خاکپور کمک کنند
خاکپور بچه محل من است و برایش آرزوی موفقیت می کنم. انتخاب خوبی بود و البته او هم یک سری ضعف‌هایی دارد و باید در این مقطع همه به او کمک کنند تا تیم ملی امید ما بعد از سال‌ها به المپیک برود. خاکپور علم روز فوتبال دنیا آگاه است و وجهه ملی دارد و هم استقلالی‌ها و هم پرسپولیسی‌ها دوستش دارند و این می‌تواند کمک زیادی به او کند. از نظر اخلاقی و فنی انسان خوبی است و در کنار او انتخاب صالح هم خوب بود و با همکاری این دو ضعف‌ها پوشانده می‌شود.
باید به مربیان تیم‌های پایه خسته‌نباشید گفت
باید به مربیان تیم‌های پایه که بدون هیچ چشمداشتی برای این فوتبال زحمت می‌کشند تبریک ویژه گفت. از همین جا به آقایان پیروانی و علی‌دوستی که در تیم‌های پایه زحمت زیادی کشیده‌اند خسته نباشید می‌گویم و برای‌شان که در رده پایه‌ها بازسازی خوبی داشته اند آرزوی موفقیت می‌کنم. از زحمات امثال علی‌دوستی نباید به این سادگی‌ها گذشت.
مصاحبه از حمید ابراهیمی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ