بزرگ ترین کلاهبرداران ایران + عکس

0

در طول سال‌های گذشته افراد بسیاری بودند که کلاهبرداری‌های بزرگی انجام دادند، اما تعدادی از این کلاهبرداران به دلیل شیوه اجرا یا میزان کلاهبرداری مشهورتر شده‌اند.

 کلاهبرداری تلفنی سلطان کلاهبرداری ایران روش کلاهبرداری بیوگرافی سید مهدی بلیغ انواع کلاهبرداری اخبار کلاهبرداری

آرسن لوپن ایران بزرگ ترین کلاهبردار کشور در تاریخ است. سید مهدی بلیغ متهمی بی سواد بود که به دلیل نحوه کلاهبرداری هایش به آرسن لوپن ایران مشهور شد. متهمی که در دهه ۳۰ خورشیدی ساختمان دادگستری تهران را به دو مرد ثروتمند عرب به عنوان هتلی مجلل فروخت. او در این کلاهبرداری پس از نشان دادن ساختمان دادگستری به طعمه هایش مدعی شد این ساختمان هتلی مجلل است که او به عنوان صاحبش قصد فروش آنجا را دارد. مهدی بلیغ با دریافت ۵۰۰ هزار تومان ساختمان دادگستری را به این دو نفر فروخت و سپس به عراق فرار کرد. دو مرد عرب بی خبر از همه جا وقتی قصد داشتند هتل را بازدید و تغییراتی در دکور آن انجام دهند متوجه کلاه بزرگی شدند که به سرشان رفته بود. البته این تنها کلاهبرداری آرسن لوپن ایرانی نبود، چرا که او چند بار از خانواده شاه و دربار نیز کلاهبرداری کرده بود. مهدی بلیغ در یکی از کلاهبرداری هایش تلویزیون زندان را صد تومان به یک زندانی فروخت. آرسن لوپن ایران بعد از چند بار فرار از زندان، در سال ۶۰ به اتهام نگهداری و فروش مواد مخدر دستگیر و اعدام شد.

آقای دکتر سلطان کلاهبرداری ایران

باورش هم سخت است سلطان کلاهبرداری ایران، متهمی است که در زندان گردش مالی میلیاردی داشت. این متهم که به اتهام کلاهبرداری دستگیر و در یکی از زندان های استان البرز نگهداری می شد با استفاده از تلفن به کلاهبرداری کارت به کارت اقدام می کرد. متهم با استفاده از این روش گردش مالی میلیاردی داشت و توانست بیش از دو میلیارد تومان در زندان از اصناف کلاهبرداری کند. آنچه این متهم را از دیگر کلاهبرداران متمایز می کند این است که مرد میانسال در زندان کلاس های آموزش کلاهبرداری برگزار می کرد و برای خودش از این راه کسب درآمد داشت. او که در زندان به دکتر حمیدزاده معروف بود با آموزش روش های مختلف کلاهبرداری از زندانیان پول می گرفت.

سلطان کلاهبرداری ایران تنها در یک کلاهبرداری با معرفی خود به عنوان مسئول خرید یکی از ارگان های نظامی، صدها میلیون از بازار مرکزی میوه و تره بار تهران کلاهبرداری کرده بود. متهم که به داشتن دکتری کلاهبرداری مشهور است تنها در یک بازه زمانی کوتاه ۵۰۰ مورد کلاهبرداری کارت به کارت انجام داده بود. این متهم ۳۵ بار به اتهام های مختلف از جمله حمل مواد مخدر و کلاهبرداری دستگیر شده است.

کلاهبرداری میلیاردی خواهرزاده تقلبی شاه

اسمش حجت و شصت ساله است. آخرین بار که تحت تعقیب اینترپل بود در سوئد دیده شده است. او در دهه ۵۰ و هنگامی که جوان بود اولین بار توسط ساواک به اتهام معرفی خود به عنوان فرزند وزیر امورخارجه در کرمان دستگیر شد. حجت که خود را فرزند خلعتبری، وزیر وقت امور خارجه معرفی کرده بود در بیمارستان شناسایی و به دام افتاد. او با معرفی خود به عنوان فرزند استاندار خراسان، وزیر امور خارجه و وزیر راه از مردم کلاهبرداری می کرد. یک بار نیز که خود را خواهرزاده شاه مخلوع معرفی کرده بود و قصد کلاهبرداری داشت شناسایی و دستگیر شد. متهم که قهرمان دوی ماراتن بود و ۲۱ مدال بین المللی نیز دارد بعد از انقلاب نیز با جعل عنوان از ادارات دولتی کلاهبرداری می کرد تا این که وقتی سال ۷۳ قصد فروش خانه یک تیمسار فراری زیر نظر بنیاد مستضعفان را داشت، دستگیر شد. متهم با تغییر چهره و هویت جعلی همان سال از کشور گریخت و به سوئد رفت.

مرد هزار چهره در خارج از کشور نیز دست از کلاهبرداری برنداشت و به بهانه کارهای خیریه و کمک به ایران صدها هزار دلار از شرکت ها و افراد خارجی کلاهبرداری کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ