ناموفق‌ترین دولت‌ها در ۲۰۱۳

0
دنیای اقتصاد- تحقیقاتی که نتایج آن به تازگی در نشریه «فارن‌پالیسی» منتشر شده، به رتبه‌بندی ناموفق‌ترین کشورهای جهان در سال جاری پرداخته است. در این رتبه‌بندی که مجری پژوهشی آن «بنیاد صلح» بوده، ۱۷۸ کشور جهان با لحاظ ۱۲ شاخص اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی رتبه‌بندی شده‌اند. پنج کشور سومالی، کنگو، سودان، سودان جنوبی و چاد در این رتبه‌بندی اول تا پنجم هستند و عنوان ورشکسته‌ترین (ضعیف‌ترین) کشورهای جهان را به خود اختصاص داده‌اند. پنج کشور انتهایی رتبه‌بندی (موفق‌ترین کشورها) هم عبارتند از: فنلاند، سوئد، نروژ، سوئیس و دانمارک
ناموفق‌ترین دولت‌ها در سال ۲۰۱۳
مجید اعزازی- مارک موبیوس، پدر بازارهای نوظهور جهان بر این باور است که کشورها ورشکسته نمی‌شوند، بلکه دچار مشکل می شوند و از همین رو است که هیچ کشور ورشکسته‌ای در جهان وجود ندارد؛ با وجود این، مجله فارن پالسی تازه ترین رتبه بندی کشورهای جهان را بر اساس معیار «دولت های ورشکسته» منتشر کرده است.
 براساس این گزارش، کشورهای سومالی، کنگو، سودان، سودان جنوبی و چاد که به ترتیب رتبه‌های یک تا پنج را به خود اختصاص داده‌اند به عنوان ورشکسته‌ترین (ضعیف‌ترین) و کشورهای  فنلاند، سوئد، نروژ، سوئیس و دانمارک که به ترتیب در رتبه‌های ۱۷۸ تا ۱۷۴ قرار دارند به عنوان موفق‌ترین (قوی‌ترین) دولت‌ها معرفی شده‌اند.
بنیاد صلح که مجری این پروژه تحقیقاتی است، از ۱۲ شاخص اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی برای ارزیابی دولت های جهان استفاده کرده است. در گزارش امسال بنیاد صلح همچنین گزارشی از مطالعه موردی سه کشور کنگو، مصر و یونان ارایه شده است. بر همین مبنا، در پرونده پیش رو، تلاش شده ضمن معرفی بیشتر شاخص‌های مورد نظر بنیاد صلح، گزارش‌های مرتبط با مطالعه موردی سه کشور یادشده ترجمه و منتشر شود. در این پرونده  ترجمه گفت‌وگو با مارک موبیوس درباره شرایط سرمایه‌گذاری در کشورهای آفریقایی و همچنین نحوه نفوذ چین در میان این کشورها نیز پیش روی شما قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ