مالک ایرانی باشگاه آرسنال + عکس

0

اردوان فرهاد مشیری، تاجر ۵۶ ساله انگلیسی- ایرانی که سالهاست در زمینه تجارت استیل و انرژی، شرکتهایی را در انگلیس و روسیه تأسیس کرده است، صاحب حدود یک چهارم سهام باشگاه آرسنال است.

مالک باشگاه آرسنال علی شیر عثمانوف شرکت رد اند وایت اردوان فرهاد مشیری اخبار لیگ برتر انگلستان
او و شریک تجاری اش (علی شیر عثمانوف)، که شرکت مشترکی را اداره می کنند،در آگوست سال ۲۰۰۷ میلادی، ۱۴٫۶۵ درصد از سهام باشگاه فوتبال آرسنال را از نایب رئیس سابق باشگاه، «دیوید دین» خریداری نمودند.

مالک باشگاه آرسنال علی شیر عثمانوف شرکت رد اند وایت اردوان فرهاد مشیری اخبار لیگ برتر انگلستان
در ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۰۷ میلادی بود که شرکت رد اند وایت (شرکت مشیری و شریکش)، سهام خود در آرسنال را به ۲۱% افزایش داد و تنها ۱۰ روز بعد و پس از آنکه مشیری در صحبتهایی اعلام کرد که دست کم ۲۵% از سهام این باشگاه فوتبال را می خواسته، درصد سهام آنها به ۲۳% افزایش یافت.

باشگاه فوتبال آرسنال، یک باشگاه فوتبال انگلیسی در شمال شهر لندن است که موفق به کسب ۱۳ عنوان قهرمانی در لیگ دسته اول و لیگ برتر انگلستان، ۱۰ قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلستان و دو قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان شده‌است.

آرسنال رقابتی دیرینه با همسایه‌اش تاتنهام دارد که آن‌ها به طور منظم شهرآورد شمال لندن را برگزار می‌کنند. همچنین باشگاه آرسنال در رده سوم باارزش‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۰ با ارزش تقریبی ۱٫۱۸۱ میلیارد دلار قرار گرفته‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ