تشخیص احتمال سکته مغزی: ۲۰ ثانیه روی یک پا بایستید

0

نتایج پژوهشی تازه در دانشگاه کیوتو ژاپن نشان می‌دهدکه احتمال بروز سکته مغزی در افرادی که نمی‌توانند به مدت ۲۰ ثانیه بر روی یک پا بایستند بیشتر است.

سکته مغزی اخبار سلامت

محققان علوم پزشکی دانشگاه توکیو می‌گویند: نتایج این آزمایش که بر روی بیش از ۸۴۱ زن و ۵۴۶ مرد با محدوده سنی حدود ۶۷ سال انجام شد، نشان می‌دهد کسانی که قدرت ایستادن بر روی یک پا در این مدت کوتاه را ندارند، توانایی مغزی آن‌ها کاهش یافته است.

زمانی که افراد در این آزمایش سعی داشتند روی یک پا بایستند، مغز آن‌ها اسکن شده و عملکرد آن مورد بررسی قرار گرفته است. به گفته محققان، مردود شدگان این آزمایش نیازمند پیگیری‌های دقیق‌تر پزشکی هستند. آزمایش‌های تکمیلی از برخی افراد ۶۷ ساله‌ای که قادر به ایستادن بر روی یک پا نبودند نشان داد آن‌ها از مشکلاتی مانند ضعف در عملکرد مغز، صدمه‌های تشخیص داده نشده یا خونریزی‌های کوچک در رگ‌ها رنج می‌بردند.

یاسوهارو تابارا Yasuharu Tabara استادیار مرکز ژنومی دانشگاه کیوتو و مدیر این پروژه می‌گوید: نتایج تحقیقات نشان داد که قدرت ایجاد توازن به هنگام ایستادن بر روی یک پا به مدت ۲۰ ثانیه بسیار مهم است زیرا در واقع این توانمندی شاخصی مهم برای سنجیدن میزان سلامت قدرت مغز افراد است. این آزمایش همچنین بیانگر میزان بیماری سلول‌های مغز افراد در ابتلا به بیماری زوال عقل یا آلزایمر است.

محققان انگلیسی پیش‌تر اعلام کرده بودند که علت بسیاری از مرگ و میر‌ها در دهه‌های آینده مرتبط با افراد میانسالی است که ساعات بسیار طولانی می‌نشینند یا از صندلی خود جدا نمی‌شوند.
نتایج این مطالعه که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است. (ایرنا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ