در کارخانه اپل (Apple)چه می‌گذرد؟ + فیلم

1

خبرنگار شبکه بی بی سی به طور مخفیانه از کارخانه تولید تلفن های همراه هوشمند اپل در چین فیلمبرداری کرده و دردسر جدیدی را پیش روی مقامات اپل قرار داده است.

مشخصات آیفون 6 فروش آیفون 6 شرکت اپل apple
یکی از خبرنگاران بی بی سی به طور مخفیانه به فیلمبرداری از محیط و همینطور شرایط داخلی خط تولید یکی از کارخانه های ساخت آیفون ۶ در چین پرداخته که انتقادات بسیاری را متوجه مقامات اپل کرده است.

در این فیلم، کارگران کارخانه اپل با وجود صدمات و جراحات بسیاری که متحمل شده اند، باز هم به کار کردن ادامه می دهند. کارگران ساعات طولانی را بدون وقفه به فعالیت پرداخته و حتی برای لحظه ای نمی توانند چشمان خود را برهم بگذارند. کارگران زمانی برای  استراحت، دراز کشیدن یا حتی بستن چشمانشان ندارند. یکی از کارگران می گوید: ” به دلیل شدت خستگی و همینطور فشار کاری روزانه حتی شب ها نیز از شدت استرس نمی توانم بخوابم.”

این ویدئو پر حاشیه با نام ” دستان کارگر خسته” نشان می دهد که ساعت کار کارگران، محل استراحت ، میزان پرداختی و … به آنها در کارخانه اپل در “پگاتورون” مناسب نبوده و خلاف قوانین کار در این کارخانه ها عمل می شود. طبق قوانین کار، هر کارگری بایستی ۴۰ ساعت در هفته کار کند.

مقامات کمپانی اپل پس از انتشار این ویدئو هر گونه ادعای بیگاری در کارخانه های اپل را رد کرده و معتقدند مقامات اپل بهترین شرایط کاری را برای کارگرانش فراهم کرده اند.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”49936″]

دانلود فیلم کارخانه اپل در چین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. Na3er4664 می گوید

    کسی هستی منو ندیده؟