دستور رئیس جمهور روسیه برای کنترل قیمت ودکا !!!

0

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به دولتش دستور داده تا از افزایش قیمت ودکا جلوگیری کنند.

 قیمت ودکا فروش ودکا
به گزارش بی بی سی ، پوتین که با افزایش قیمت‌ها در کشورش درگیر است، می‌گوید نگران است که افزایش قیمت ودکا مردم را به نوشیدن نمونه‌های تقلبی و ناسالم ترغیب کند.
روبل، واحد پول روسیه، به دنبال کاهش قیمت نفت و اثر تحریم‌های کشورهای غربی ارزشش کم شده است. وزیر دارایی پیشین روسیه هشدار داده که این کشور در سال میلادی پیش رو، دچار رکود اقتصادی می‌شود.
پوتین که خود از مبلغان زندگی سالم است، از “نهادهای مرتبط” خواسته تا به حرف‌های او فکر کنند و اضافه کرده که دولت باید با قاچاق الکل مبارزه کند.
بنا به نتایج یک تحقیق علمی، ۲۵ درصد از مردان روس، پیش از رسیدن به نیمه پنجاه سالگی می‌میرند. الکل نقش عمده‌ای در مرگ مردانی داشته که در این تحقیق شرکت کرده بودند.
رویترز نوشته که حداقل قیمت نیم لیتر ودکایی که دولت بر آن نظارت داشته از سال گذشته تا امروز ۳۰ درصد افزایش داشته و به ۴/۱۰ دلار رسیده است.
نرخ تورم سالانه در روسیه به ۹/۴ درصد رسیده که به جز ودکا بر دیگر اقلام هم اثرگذاشته است.
کلمه «ودکا» از زبان روسی می‌آید و حالت تصغیر کلمه «وُدا» به معنی «آب» است. در دوران امپراتوری روسیه از «سیب‌زمینی له‌شده» برای تهیه ودکا استفاده می‌شد، اما اکنون در روسیه از دانه‌هایی خالص غلات برای تهیه ودکا استفاده می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ