شهری که نماد هرزگی و فساد بود ، زیر ۶ متر مواد مذاب رفت + عکس

6

شهر باستانی “پومپی” واقع در ایتالیا که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد، مدت هاست که در معرض خرابی است.

عکس فحشا عکس رابطه جنسی شهر فحشا شهر پومپی

پومپی در فوران آتشفشان سال ۷۹ پس از میلاد مسیح، زیر ۴ تا ۶ متر گدازه آتشفشان و خاکستر مدفون شد؛ واقعه عبرت آموز و دردناکی که حکایت از نازل شدن عذابی سخت دارد؛ مانند آنچه بر قوم «لوط» گذشت.
به گزارش رویترز (reuters)، در تلاشی برای جلوگیری از فروریزی کامل این شهر باستانی، گروه فن آوری و دفاعی ایتالیایی موسوم به «فین مکانیکا» طبق توافقنامه ای با استفاده از گیرنده های حساس و فنآوری ماهواره ای این مکان را دیدبانی خواهد کرد.
  ابزار دیدبانی ماهواره ای، باستان شناسان را قادر خواهد ساخت تا هرگونه جابجایی زمین در مساحتی که ۱۵۰۰ ساختمان در آن قرار دارد را ضبط کنند و سپس با استفاده از این اطلاعات برای جلوگیری از ریزش بناها به سرعت وارد عمل شوند.
حرکت و جابجایی خاک، خطر بزرگی برای بناهای باستانی به ویژه در هوای نامساعد است.
به نوشته وب سایت صدای آمریکا (VOA)، تکنیسین ها از طریق تصویربرداری فراطیفی (hyperspectral.imaging) از مهم ترین مکان های شهر پومپی، آرشیوی دیجیتالی به وجود خواهند آورد که می تواند با اندازه گیری تابش الکترومغناطیسی، ترکیب مواد مختلف را تشخیص دهد.
پومپی، نماد انحطاط اخلاقی
گرچه رسانه های خارجی مایل نیستند آنچه را که موجب شد تا شهر پومپی و مردمانش به خاکستر تبدیل شوند، بازگو کنند و صحبت از جنبه های توریستی برای آن ها مهم تر از عبرت دادن به مردم است، ولی با ملاحظه تحقیقات علمی صورت گرفته درباره این شهر تاریخی، جلوه ای دیگر از سنت الهی خودنمایی می کند.
تصویر اجسادی که برخی همدیگر را به آغوش کشیده و در همان حالت، عذاب الهی را چشیده اند
شهر پومپی تقریبا ۲۰۰۰ سال پیش زیر خاکسترهای آتشفشان “وزوو” مدفون شد و باستان شناسان آن را در قرن ۱۸ میلادی کشف کردند، اما این شهر ویران اکنون تبدیل به نماد چندین دهه سوءمدیریت در ایتالیا و بالاتر از آن، مایه عبرت بازدیدکنندگان شده است.
شهر قدیمی پومپی در ایام پادشاهی “نرون” از آبادترین شهرهای کشور ایتالیا بود. مردم این شهر اما آلوده به انواع عادات غیراخلاقی بودند، به طوری که در ملأ عام حتی با حیوانات و کودکان خود نزدیکی می کردند!
شهر پومپی در واقع نمایشی از انحطاط و سقوط اخلاقی امپراطوری روم بود که به سرانجامی همانند قوم لوط دچار گردید.
این شهر به وسیله انفجارهای آتشفشانی کوه «وزوو» نابود شد. این کوه آتشفشانی سمبل کشور ایتالیاست و طی دو هزار سال گذشته آرام بوده است. در سمت راست وزوو شهر ناپل و سمت شرق آن شهر پومپی قرار دارد.
مواد مذاب و خاکستر ناشی از فوران آتشفشانی که دو هزار سال پیش روی داد، حیات را از این شهر برچید. حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در پومپی به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود، دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همانگونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است.
ابتدا مواد مذاب، شهر را محاصره و زیر خود دفن کرد و طوفان آب بلافاصله بعد از آن آمد و آن را خاموش کرد تا انسان ها با سوختن از میان نروند و به شکلی که در تصاویر می بینید، برای آیندگان و عبرت آن ها باقی بمانند.
اینکه حیات پومپی با چنین بلایی از صفحه روزگار محو شد، قطعا اتفاقی نبوده است. اسناد تاریخی نشان می دهد که این شهر به مرکز هرزگی و فساد تبدیل شده بود.
مردان پومپی به شکل کاملا عریان بر در فاحشه خانه ها می ایستادند. این کار بر اساس سنتی که ریشه در اعتقادات “میتراپرستی” داشت، انجام می شد. بر اساس این اعتقاد انحرافی، اندام و آلت جنسی انسان نباید پوشیده باشند، بلکه باید کاملا آشکارا به نمایش درآیند!
تأمل برانگیزترین جنبه ماجرا این است که هیچ کس نتوانسته از فوران آتشفشان وحشتناک وزوو بگریزد. به عنوان نمونه، یک خانواده در حال صرف غذا در یک لحظه تبدیل به سنگ شده اند.
زوج های بسیاری نیز پیدا شدند که در حین مقاربت تبدیل به سنگ شده بودند. تأسفبار آنکه این زوج ها هردو از یک جنس و یا زوج هایی از دختران و پسران کم سن و سال بوده اند!
صورت برخی اجساد سنگ شده که از داخل زمین کشف شده اند، همچنان سالم و صحیح باقی مانده و بر چهره برخی از آنان حالتی از تحیر و سرگشتگی نشسته است.
جنبه شگفت آور ماجرا اینجاست که چگونه هزاران انسان بی آنکه چیزی بشنوند و یا ببینند، گرفتار مرگ شده اند؟!
این نشان می دهد که نابودی و محو شهر پومپی دقیقا مشابه عذاب های الهی است که در قرآن به آن ها اشاره شده؛ زیرا قرآن کریم زمانی که این بلایا را بازگو می کند، به «نابودی ناگهانی» اشاره دارد.
به عنوان مثال در سوره مبارکه «یس» برای چنین عذاب های ناگواری چنین توصیفی آمده است: «همه سکنه شهر به یک لحظه هلاک شدند.»
این وضعیت در آیه ۲۹ سوره یادشده چنین به تصویر کشیده شده است: «فقط یک صیحه آسمانى بود، ناگهان همگى خاموش شدند.»
آیه ۳۱ سوره مبارکه «قمر» وقتی هلاکت قوم “ثمود” را بازگو می کند، باز هم به نابودی آنی اشاره دارد: «ما فقط یک صیحه [صاعقه عظیم‏] بر آن ها فرستادیم و به دنبال آن، همگى به صورت گیاه خشکى درآمدند.»
مرگ مردم پومپی نیز در یک لحظه رخ داده است، همانگونه که در آیات بالا توصیف شد. فاجعه -هرچه بود- همه چیز به همان حالت اولیه و بدون تغییر باقی ماند.
هالیوود در صدد است ماجرای ویرانی شهر پومپی را در فیلمی با همین نام روایت کند. در آنونس تبلیغاتی این محصول سینمایی، تمدنی باشکوه به تصویر کشیده شده است، بی آنکه به ریشه های نزول عذاب الهی بر مردمان این شهر باستانی پرداخته شود.
در سال ۱۹۹۱ قسمت بزرگی از پومپی از زیر خاکستر بیرون کشیده شد، ولی هنوز هم دو پنجم این شهر سوخته مدفون است.
هرساله جمعیت زیادی از موزه طبیعی پومپی دیدن می کنند و این شهر به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده است. اما متأسفانه اهتمام مقامات ایتالیایی به برجسته کردن ابعاد توریستی، مانع از آن می شود که حقیقت ماجرا مایه عبرت بازدیدکنندگان باشد.
ضمن آنکه واتیکان نیز علیرغم تکلیفی که به عنوان یک نهاد قدرتمند مذهبی بر عهده دارد، در این راستا کوششی از خود نشان نمی دهد.
امروزه در نواحی “ناپل” ایتالیا فساد و هرزگی موج می زند و یادآور مراکز بی بند و باری در شهر پومپی است.
جزیره “کاپری” پایگاهی برای همجنس بازی و برهنه گرایی است و در صنعت توریسم به «بهشت همجنس بازان» شهرت دارد.
نه تنها در ایتالیا بلکه در جغرافیای گسترده ای از تمدن غرب چنین انحطاط اخلاقی بیداد می کند و هیچ توجهی به پندگیری از تجربیات تلخ تمدن های گذشته نیز مشاهده نمی شود.
حال آنکه در سوره مبارکه «سجده» می خوانیم: «و اگر اینان روی بگردانند، به آن ها بگو شما را از صاعقه عاد و ثمود بیم می دهم.»
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. آسمان ریسمان به هم نبافید می گوید

    نویسنده محترم این واقعه: هرکسی که کمی تاریخ، فلسفه، والهیات خوانده باشد و در آن به قوه عقل و خرد ( هدیه ارزشمند الهی) ارج و بها نهد به شما خواهد گفت که وقایع طبیعی را با آسمان ریسمان بافتنهای ذهنیتان تفسیر نکنید. بلایای طبیعی ممکن است بر مردم هر منطقه و اقلیمی وارد شود. ربطی هم به عذاب الهی ندارد. در همین کشور خودمان به نظر شما آنهمه مردمی که در رودبار، بم، طبس و… تمامی کسانی که در بلایای طبیعی هرساله جان می دهند به عذاب الهی دچار می شوند!!!!!!؟؟؟؟؟ خیلی از این افراد اتفاقا در حالی جان داده اند که در آغوش یکدیگر بوده اند. زلزله و سیل و …که نمی گوید لطفا تفکیک جنسیتی بشوید تا من بیایم!!طبیعت قوانین خودش را دارد. لطف کنید . نه آبروی قران را با تفسیر به رای هایتان ببرید. و نه تاریخ را مطابق میلتان تغییر دهید.شاید این داستان را شنیده باشید که وقتی تنها پسر پیامبر، ابراهیم، در ۱۸ ماهگی از دنیا رفت کسوف اتفاق افتاد و اعراب نادان شروع به گفتن این جملات نمودند که برای مرگ فرزند پامبر خورشید هم مرثیه سرایی می کند!! پیامبر بسیار ناراحت و خشمگین شده و فرمودند: هر کس که یک اتفاق طبیعی را به مرگ فرزند من نسبت دهد از امت من نیست…
    همه ساله اینهمه جنایت در همین کشور خودمان اتفاق می افتد. دروغ، قتل، دزدیهای کلان و آنچنانی و ….چرا بانیان آن سنگ نمی شوند؟!!!! چرا سردمداران داعش و امثال آن با پرچم لااله الا الله محمد رسول الله آدم می کشند، بی گناهان را به راحتی آب خوردن سر می برند، زنان و دختران را به بردگی و فاحشگی می کشانند و…سنگ نمی شوند؟؟ چرا متجاوزان آنهمه زن و دختر بیگناه که در عراق به بدترین وجه ممکن مورد سوء استفاده جنسی خلافت اسلامی قرار گرفته اند به غضب الهی دچار نشده و نمی شوند؟ چرا پرچم لااله الا الله کاری انجام نمی دهد؟ )

    1. مریم می گوید

      آفرین بر نقد تیزبینانه شما

    2. سلام می گوید

      باسلام خدمت دوست عزیز
      این حس مسولیت شما نسبت به دین را تقدیر میکنیم
      ولی که گفته اتفاقاتی که در کشور خودمان رخ داد بلا نبوده آیا شما از طرف خدا سخن میگویی خیلی از مردم همان مناطق بلا بودن آنها را مربوط به گناهانشان میدانند یک سری به آن شهرها بزن و با شاهدان آن وقایع سخن بگو
      متاسفانه برخی مسائل که در علوم جدید مطرح میشود ایمان ما را کم کرده و می خواهیم همه چیز را علمی مطرح کنیم در حالیکه در مورد دین اطلاع دقیقی نداریم
      اولا لا حول و لا قوه الا بالله خداوند قدرت مطلق است
      دوما خداوند مثل ما نیست که سریع عذاب کند صبرش زیاد است ولی هنگامیکه عذاب کند دیگر قدرتی جلو دار عذاب خدا نیست خداوند قوم نوح را بعد از ۹۵۰ سال عذاب کرد و طبق روایات قاتلان اباعبدالله را در زمان ظهور حضرت مهدی عج عذاب میکند که بحث مفصلی دارد یعنی برخی از گناهها هنوز وقت عذابش نرسیده
      سوما خداوند در عالم اسباب که ما هستیم اکثرامور را از راه اسباب انجام میدهد و خیلی کم میشود که از راههایی غیر اسباب طبیعی استفاده کند شما در باره عذابها که مطالعه کنی متوجه میشوی اکثر عذابهای الهی از راه همین بلاهای طبیعی بوده پس جای تعجبی نیست که امروز نیز از همان اسباب استفاده کند
      چهارما شما از کجا میدانی که خداوند گناه کاران را عذاب نمیکند برخی عذابها شخصی است در روایات اسلامی آمده هر بلایی که بر سر انسان می آید بخاطر گناه است و کمترین بلا این است که چهل روز بر تو بگذرد و ببینی در قلبت ناراحتی
      پنجما خیلی از مردم ما بعد از گناه توبه میکنند در همین عزاداری ها و ماه رمضان و اعیاد اسلامی و زیارتگاه هاو … و خداوند قومی که توبه کند را عذاب نمیکند خداوند وقتی یک قوم را به صورت کلی عذاب میکند که دیگر امید به هدایتشان ندارد
      والله العالم
      ببخشید طولانی شد
      باعرض پوزش
      التماس دعا

    3. سوادکوهی می گوید

      یک حکمت بلاها: عذاب و جزای اعمال بد افراد
      برخی از بلاهایی که برای جامعه یا فرد اتفاق می‌افتد در واقع عذاب الهی می‌باشد. چنانچه قرآن کریم داستان عذاب شدن اقوام گذشته مثل عاد و ثمود و لوط و … را ذکر کرده است.
      اما در این باره لازم است نکاتی را ذکر کنیم:

      ۱٫ قرآن کریم زمینه‌ساز این عذاب را خود انسان معرفی می‌کند و می‌فرماید: «هر مصیبتی به شما رسد به خاطر اعمالی است که انجام داده‌اید، بسیاری را نیز عفو می‌کند.»۳
      در حالی که خداوند متعال بسیاری از گناهان را عفو می‌کند باز شخص یا جامعه مستحق عذاب الهی می‌شود.
      چنانچه در روایات پیامبر اکرم(ص) حکایت شده: «هر گاه امت من رباخوار شدند زلزله زیاد اتفاق می‌افتد.»۴
      یا از امام صادق(ع) ‌نقل شده است:
      «هر گاه زنا علنی شود زلزله‌ها هم ظاهر می‌گردد.»۵

      ۲٫ این لطف خداست که ما را به عذاب دنیوی که هم از نظر زمان و هم کیفیت اندک است عذاب کند و ما را از عذاب آخرت که آسمان و زمین طاقتش را ندارند نجات دهد.

      ۳٫ این عذاب‌ها در واقع هشدارهای خداوند است برای دست برداشتن از نافرمانی خدا و برگشت به رحمت واسعه‌ی او. چنانچه می‌فرماید:
      «به آنان از عذاب نزدیک (عذاب این دنیا) پیش از عذاب بزرگ (آخرت) می‌چشانیم شاید بازگردند.»۶
      پس عذاب‌ها زمینه‌هایی هستند برای سعادتمند شدن انسان‌ها که از امام صادق(ع) در این باره حکایت شده:
      هر گاه خداوند برای بنده‌ای که گناهی انجام داده اراده خیر کند، بعد از گناه او را به مشکل و بلایی مبتلا می‌کند تا یاد استغفار بیفتد، و هر گاه خداوند برای بنده‌ای اراده‌ی شر کند وقتی او گناه می‌کند خداوند به او نعمتی می‌دهد تا استغفار را فراموش کند و به گناه خود ادامه دهد.۷

      حکمت دیگر بلا: رفیع درجه و اجر و ثواب
      انسانی که در دنیا آمده تا درجات قرب را بپیماید و اجر و ثواب تحصیل کند و آماده‌ی سفر آخرت شود خداوند او را به بلا و مشکلاتی مبتلا می‌کند تا او صبر نماید و خداوند به او درجات و پاداش‌های زیاد بدهد.
      «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالَّثمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ»۸
      «و قطعاً [همه‏] شما را به چیزى از ترس و گرسنگى و کاهشى در ثروت‏ها و جان‏ها و محصولات، آزمایش مى‏کنیم؛ و به شکیبایان مژده ده.»
      و از حضرت علی(ع) نقل شده:
      «هر کس از شیعیان ما که به بلایی مبتلا شود و صبر کند، برای او اجر هزار شهید است.»۹
      و از امام باقر(ع) حکایت شده:
      «اگر مؤمن می‌دانست که خداوند در مقابل این بلاها چه اجری به او می‌دهد، هر آینه آرزو می‌کرد گوشت‌های بدنش را قیچی می‌کردند تا او به اجر آن برسد.»۱۰

  2. لنا می گوید

    من با سلام موافق هستم.شماهم که گفتین آسمون ریسمون نبافید کل حرفتون رو من دریک جمله میگم “همه ی اتفاقات طبیعی بلا نیستند .”نیازی هم نبود خودتون انقدر اسمون ریسمون به هم ببافید!واین مطلب رو به داعش پیوند بدید!
    خداوند هرچه که اراده کند را انجام میدهد.اراده ی خداوند هم حکیمانه ست وبعضی ازحکمتهای خداوند بر ما پوشیده است.قوم لوط سرمست گناه بودند طوری که بغیر ازگناه چیزی رو نمیدیدند.وخداوند اونهارو مستحق عذاب دید.
    این داعش هم که مثلا یک پدیده ی نوظهوره همان ادامه ی اسراییل وکشورهای مثلا مدافع حقوق بشره.خداوند همه ی اینهارو میبینه ومیخواد که همه ی مردم دنیا هم ببینن وبدونن فرق بین اسلام محمدی واسلام آمریکایی چیست.
    شماهم فکر نکنید خداوند عاشق چشم وابروی ماست،اگر هنوز داعش اسراییل وامریکا وهمه ی تروریستای دنیا نتونستن ازنظر فیزیکی به ما حمله کنن به این دلیله که خود خدا حافظ ونگهبان ماست به این دلیله که هنوز خداوند بین مردم ما پر رنگه.وگرنه …. اگر قدر ولایت رو ندونیم به همون عذابهایی دچار خواهیم شد که شما الان اونهارو آسمون ریسمون بافتن میدونین.

  3. ______ می گوید

    اونی کا گفتی اسمون
    ن ریسمون نبافی . اوف بر تو . مثل اینکه ایمانت ضعیفه و خودتم طرفدار اونای حتما کاری کردی که میترسی نتیجت مثل اونا شه . و این مشخصه که هرکی ذره ای گناه کنه جوابشو میگیره و این جواب گرفتن ظرفش( از دنیا تا آخرت ) هست و دست خداست . و بعدش حرفای احمقانه نزن که دیگران را گول بزنی دست شیطونی تو . و بگی نه نه نه اینا ربطی به دین نداره . اتفاقا همه چی و همه چی ربط داره و هر کی در جهان خداوند متعال خطا کنه بی جواب نمیمونه .
    و خواست خداوند بود که نشونه ای برای بندگانش بزاره و برای عبرت .باشه . اونوقت تو میگی چه ربطی داره همین شماهاید میخواید دنبال هوسرانی برید جونهای مردمو از راه دین منحرف کردید .
    اونی که گفتی چه ربطی داره بدون که به طور یقین ایمانت خیلی ضعیف هست . حالا یه پند جمله از حضرت پیامبر گفتی علتی نمیشهکه همچین بارت باشه از لحاظ علمی . اگه هم بود ایمان و باور مهمه .