تسهیلات بی‌سابقه دولت برای پروژه مسکن ویژه تهرانسر

0

فریبرز واحدی در مراسم افتتاح پروژه مسکن ویژه تهرانسر با بیان اینکه در اوایل طرح به دلیل لزوم پرداخت ۲۰ میلیونی متقاضیان به صورت هر سه ماه یک‌بار استقبال چندانی از آن صورت نگرفت، افزود: اواخر سال ۹۱ با جهش ۵۰ درصدی قیمت در بازار مسکن به ویژه در شهر تهران مواجه شدیم و به همین دلیل در اوایل سال ۹۲ هجوم متقاضیان برای ثبت‌نام در این واحدهای مسکونی را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه که متقاضیان این واحدها ۱۲۵ میلیون تومان به صورت نقد و ما بقی را در اقساط ۱۰ ساله با بهره بانکی کم می‌پردازند، تصریح کرد: ما تاکنون تجربه ارائه تسهیلات ۳۰ میلیونی با بهره بانکی ۴، ۷ و ۹ درصدی را داشته‌ایم، اما در اختیار قرار دادن تسهیلات ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیونی به متقاضیان از سوی دولت بی‌سابقه بوده‌است و به همین دلیل با هجوم متقاضیان مواجه شدیم.

او گفت: اراضی پروژه مسکن ویژه تهرانسر دولتی بوده و مالکیت آن به دولت منتقل شده‌است. همچنین قسمت نقدی پروژه مسکن ویژه تهرانسر بر اساس شیوه نامه ثبت‌نام در چهار قسط ۲۰ میلیونی و ۴۰ میلیونی در زمان تحویل برنامه‌ریزی شده‌ است.

واحدی ادامه داد: باتوجه به محدودیت‌های منطقه تهرانسر، ما برای بلندمرتبه‌سازی این پروژه از لحاظ امنیتی و موانع پروازی با مشکل مواجه بودیم و بر همین اساس قرار شد واحدهای ۵ طبقه مسکونی به صورت پایلوت طراحی شود که در نتیجه تعداد این خانه‌ها به ۲ هزار و ۵۶۰ واحد تقلیل پیدا کرد. البته متاسفانه برای همین تعداد واحد نیز با معارضانی مواجه شدیم که به همین دلیل ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در اختیار پیمانکاران قرار گرفت.

به گفته مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران تاکید کرد که تا پایان شهریور سال ۹۴ کل پروژه مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تکمیل و در سال‌های ۹۴ و ۹۵، واحدهای شهر پردیس و پرند به مردم تحویل داده خواهد شد.

بیژنی، مجری مسکن ویژه تهرانسر نیز در این مراسم با بیان اینکه در ابتدای پروژه مسکن ویژه تهرانسر تنها حدود ۱۰۰ نفر در آن فعالیت داشتند و پیشرفت کار ۷ درصد در هر ماه بود، گفت: امروز ما شاهد پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصدی در هر ماه هستیم و اگر نقدینگی لازم تزریق شود، ظرف مدت ۷ ماه آینده پروژه را به صورت صددرصد به متقاضیان تحویل می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در واحدهای مسکونی این پروژه تمام گزینه‌های مورد نیاز برای مسکن از جمله آسانسور، کابینت، پکیج، درب ضد سرقت و… در نظر گرفته شده و متراژ هر واحد مسکونی ۱۰۵ متر است.

او خاطرنشان کرد: پس از تحویل گرفتن این پروژه ما یک ماه نخست را درگیر بررسی مشکلات پیمانکاران بودیم، اما یک تیم کار‌شناسی درخواست‌ افزایش قیمت از سوی پیمانکاران را بررسی کرد و در ‌‌نهایت قیمت‌ها مورد بازنگری قرار گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ