“پرواز همای” ، خواننده معروفی که با موتور مسافر کشی می کرد + عکس

0

پرواز همای با نام پیشین سعید جعفرزاده احمد سرگورابی از خوانندگان جوان و رو به رشد موسیقی اصیل ایران است که همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، سبک تازه‌ای از موسیقی سنتی را ارائه می‌دهند.

همسر دریا دادور همسر پرواز همای بیوگرافی دریا دادور بیوگرافی پرواز همای

دریا دادور و پرواز همای

سعید جعفرزاده احمد سرگورابی (نام و نام خانوادگی او توسط خودش و با اجازهٔ پدرش به منظور فارسی بودن نام و فامیلش به «پرواز همای» تغییر یافته است)، ۲۰ بهمن ماه ۱۳۵۸ در احمد سرگوراب شفت بدنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در آنجا سپری نمود او دیپلم خود را از هنرستان کمال الملک رشت (مرکز استان گیلان) کسب کرد و با علاقه فراوان به او در رشته شعر آواز وآهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه تار و پیانو تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند.

همسر دریا دادور همسر پرواز همای بیوگرافی دریا دادور بیوگرافی پرواز همایهمسر و فرزندان پرواز همای

در زمینه هنر آواز، شاگرد اساتیدی همچون فریدون پوررضا، سید کمال الدین عباسی، هنگامه اخوان، کریم صالح عظیمی را دارد و همچنین در باب زمینه شعر و ادبیات فارسی از اساتیدی همچون علیقلی محمودی بختیاری، حبیب نبوی، منصوره ثابت زاده، محمود طیاری و دکتر اصغر دادبه بهره مند گردید.

همسر دریا دادور همسر پرواز همای بیوگرافی دریا دادور بیوگرافی پرواز همای
در سایت این خواننده موسیقی اصیل، شرح حال جالب زندگی‌اش چنین آمده است:
پرواز همای در ۲۰ بهمن ۱۳۵۸ در روستای دورافتاده ای بنام احمد سرگرابی در گیلان ایران زاده شد . پدر و مادرش کشاورز بودند. او به همراهی برادرانش همراه با پدر کشاورزی میکردند و همچنان به مدرسه میرفتند. او از ۸ سالگی به نقاشی روی آورد و پدرش با دیدن هنرش از او حمایت میکرد و از ۱۰ سالگی چکامه سرودن را آغاز کرد.

همسر دریا دادور همسر پرواز همای بیوگرافی دریا دادور بیوگرافی پرواز همای
آواز خواندن او زمانی آغاز شد که در ۱۲ سالگی همراه برادرش شبهای نزدیک به نوروز به خانه همسایه ها میرفتند و بنا به رسم گذشتگان نوروز خوانی میکردند و پول میگرفتند. اگر چه در زادگاه او هیچ گاه جایی برای آموختن هنر نبود ولی او همیشه در مدرسه سرگرم تلاشهای هنری بود و همراه با دوستانش گروه نمایش (تئاتر) راه انداخت و بارها بروی صحنه نمایش بازی کرد. در ۱۵ سالگی به هنرستانی در شهر رشت راه پیدا کرد تا هنرش را علمی دنبال کند و از آنجا بود که توانست به کلاس موسیقی راه پیدا کند و آواز بخواند. از آنجایی که پدرش توانایی کمک کردن به او را نداشت تصمیم گرفت که به تنهایی به پایتخت سفر کند و درسش را در هنر ادامه دهد به تهران رفت و وارد دانشگاه موسیقی گشت ودر کنار موسیقی ادبیات را نیز از استادان بزرگ پارسی فرا گرفت.

همسر دریا دادور همسر پرواز همای بیوگرافی دریا دادور بیوگرافی پرواز همای

روزها میگذشت و او برای آنکه بتواند هزینه دانشگاهش را پرداخت کند کار میکرد. زمانی نقاشی هایش را در خیابان میفروخت، زمانی در ساختمانهای شهر کارگری میکرد، زمانی در خیابانها دستفروشی میکرد و زمانی با موتور مسافرکشی میکرد. شبها در خانه های دوستان و گهگاهی در پارکها میخوابید و برای رسیدن به هدفش از هیچ چیزی هراس نداشت. ستارش را در دست میگرفت و در انجمنهای ادبی و شب شاعران سرودهایش را با آواز میخواند و همچنان از آنها درسها می آموخت . (بهارنیوز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ