از قورباغه های رقاص تا خرچنگ پارچه‌ای / عجیب‌ترین حیوانات در سال ۲۰۱۴ + عکس

0

هنوز هم گاهی پیش می آید که یک طبیعت گرد با نمونه کشف نشده از حیوانات روبرو می شود. گاهی نیز یک ویژگی کشف نشده در مورد حیوانات مطرح می شود. سال ۲۰۱۴ ویژگی عجیب برخی حیوانات کشف شده است.

 

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

نشنال جئوگرافیک به تازگی لیستی از ویژگی کشف شده در موردحیواناتدر سال ۲۰۱۴ را منتشر کرده است:

پرنده ای که خود را مسموم می کند

مسافتی که ما برای عشق‌مان می رویم، گاهی اوقات می تواند چشمگیر باشد. پرنده‌ای با نام هوبرهایان وجود دارد که که رژیم غذایی شیطانی شامل از سوسکهای سمی دارد و واقعا ممکن است به آن ها در جذب جنس ماده کمک کند.

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

پژوهش‌ها نشان دادند که مردان (در تصویر، یک نر در سمت راست، به ماده اظهار عشق می کند) سوسک های تاول زده (سمی) بسیار بیشتری نسبت به زنان می‌خورند و این یک استراتژی است که باعث می‌شود آنها در طول جفت‌گیری سالم به نظر برسند.

خرچنگ پارچه‌ای

در ماه اوت، یک ماهیگیر، یک خرچنگ بسیار نادر“پارچه ای” در نیوهمپشایر صید کرد. این جانور به طور طبیعی سبز مایل به قهوه ای است، خرچنگ دریایی می تواند در انواع رنگ ها مشاهده شود، از جمله آبی، دو رنگ – بارنگ کامل در سمت پایین. نژاد آلبینو این خرچنگ ممکن است به نسبت یک در صد میلیون یافت شود و بسیار نادر است. شانس پیدا کردن یک خرچنگ پارچه ای ۱ در ۳۰ میلیون و با توجه به برخی از تخمین ها ۱ در ۵۰ میلیون می‌باشد.

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

سوشی، نوعی حیوان گورکن

این مخلوق ممکن است مانند یک تکه از سوشی ماهی قزل آلا به نظر برسد، اما در واقع نوعی حیوان گورکن به نام پری صورتی آرژانتین است. این جانور کوچکترین حیوان از نوع گورکن بوده و در طول ۸۴-۱۱۷ میلی متر دیده شده است. این حیوان کوچک، موهای سفید ابریشمی و لاک پشتی صورتی دارد که نوعی پوسته بیرونی و زره برای بدن‌اش است. این موجود یک حفار باور نکردنی است و بزگترین ترین پنجه آن تقریبا به اندازه یک ششم طول بدن‌اش است.

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

قورباغه های رقاص

چهارده گونه جدید از قورباغه های رقاص کوچک در جنگل های غربی هند، کشف شده‌اند. نرهای این جانور برای جلب توجه ماده‌ها، اقدام به پا تکان دادن و حرکات دیگر خنده‌داری با بدن‌شان می‌کنند.

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

کرم ابریشم مودار سمی

اینجا اصلاً نرم و گرم نیست، یک تیر کوچک بسیار سمی اما به شدت کاری توسط یک کرم ابریشم مودار در اوایل سال جاری باعث شد، در شرق ایالات متحده، افرادی به بیمارستان فرستاده شوند.

سمی ترین نوع از این جانور، کرم ابریشم چهره خزدار می‌باشد که نامش را به این دلیل که شبیه به یک گربه پشمی خانگی است، گرفته است. در حالی که این حشرات ممکن است نرم به نظر برسند، شانه بیرونی آنها، تیغ های کوچکی را در خود پنهان کرده که بسیار سمی هستند و می‌توانند در پوست شما فرو روند.

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

شیطان دریای سیاه

با شکاف دهان و دندان‌های تیز سوزنی‌اش، به همراه کمی خیال پردازی؛ شیطان سیاه و سفید دریاهاست. قلابچه ماهی، سوژه ای برای جلب توجه به نظر می رسد و زمانی که چندی پیش یک غواص از نزدیک از آن عکس گرفت، محققان توانستند طول این ماهی را بر حسب فوت به دست آوردند (این اولین بار است که از این گونه نادر در زیستگاه طبیعی خودش به صورت زنده فیلم برداری شده است)

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

تکشاخ واقعی

به نظر می رسد که از افسانه ها آمده است، اما این گوزن تک شاخ، مانند یک اسب شاخدار واقعی است. گوزن های ماده دارای یک نوع بسیار نادر از ناهنجاری در شاخ هستند، که به احتمال زیاد این شاخ به علت آسیبی که در اوایل رشد ایجاد می شود، پدیدار می گردد. چنین صدماتی در گوزن ها شایع است و اغلب به اختلالاتی از جمله ایجاد شکل چنگک خیالی (شکل شاخ) در شاخ گوزن منجر می شود.

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

تولد مار ویرجین

تولد ویرجین به عنوان طولانی ترین مار جهان، برای اولین بار ثبت شده است. یک پیتون زنبوری ۱۱ ساله به نام تلما، شش فرزند ماده در محلی که او با یکی پیتون دیگر ماده به نام لوئیس زندگی می کند، به دنیا آورده است. هیچ انسانی تاکنون به نزدیکی این مار مادر ۹۱ کیلوگرمی و ۶ متری نرفته است.

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

قورباغه بنفش به زیرِ زمین می رود

دهمین مورد در لیست جانوران عجیب و غریب نشنال جئوگرافیک، قورباغه بنفش هندی است که با داشتن ظاهری عجیب، اکثر عمر خود را در زیر زمین می‌گذراند. این جانور به قورباغه بینی خوکی نیز نامیده شده و جزو گونه‌های در معرض خطر بومی قسمت‌های غربی کوه های هند، شناخته می‌شود.

هوبرهایان حیوانات نادر حیوانات کمیاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ