خرید سرزمینی بزرگتر از ایران با یک فقره چک + عکس

0

تصویر چکی را مشاهده می کنید که دولت آمریکا برای برای خرید سرزمین آلاسکا از روسیه به مبلغ هفت میلیون و دویست هزار دلار در ۱۸۶۷ میلادی کشید .

اخبار جالب آلاسکا

آلاسکا (Alaska) بزرگ‌ترین ایالت کشور ایالات متحده آمریکا است. که به واسطه معادن غنی و نیز نفت یکی از ثروتمندترین ایالت‌های این کشور محسوب می‌شود. پایتخت آن ژونو، و شهرهای مهم آن فیربنکس، نوم، و انکوریج هستند. شمالی‌ترین شهر آلاسکا بَرو (Barrow) و جنوبی‌ترین شهر ایالت آلاسکا کودیاک (Kodiak) می‌باشد.

رشته کوه‌های طولانی، قله‌های بلند، یخچال‌های طبیعی، رودها، دریاچه‌ها و دیدنی‌های طبیعی بسیار، کرانه‌های اقیانوس آرام کوهستانی و متشکل از رشته کوه‌های طولانی است که بعضی از این قله‌ها کوه‌های آتشفشانی اند اصلی‌ترین مشخصات این سرزمین است.

۸۲٪ آلاسکاییان مسیحی هستند (که از این میان ۶۸٪ پروتستان، ۸٪ ارتدوکس، و ۷٪ کاتولیک هستند). ۱۷٪ باقی دین خاصی ندارند.

 

اخبار جالب آلاسکا

روسیه الاسکا را در سال‌های ۱۷۰۰ تحت تسلط خود داشت. روس‌ها با مردمان بومی آنجا روابط تجارتی داشتند، ولی بعداً اقدام به فروش آن نمودند. قرارداد خرید آلاسکا از روسیه نهم آوریل ۱۸۶۷ به تصویب سنای آمریکا رسید و قطعی شد، ولی انجام معامله و تحویل آلاسکا از جانب روسیه به آمریکا موکول به تصویب شرایط معامله در سنای آمریکا شد که سنا نیز در جلسه ۹ آوریل خود قرارداد معامله را تصویب کرد. طبق قرار داد معامله، آلاسکا مهاجرنشین روسیه در قاره آمریکا به مبلغ هفت میلیون و دویست هزار دلار خریداری شد – هر هکتار ۲ پنی ( دوصدم دلار ). ویلیام سیوارد وزیر خارجه کابینه‌های ابراهام لینکلن و اندرو جانسون برای خرید آلاسکا تلاش فراوان کرد. وی برای قانع کردن سنای آمریکا به خرید آلاسکا به مبلغی که ذکر شد در نطقی طولانی جزئیات اهمیت منابع زیر زمینی، ماهی گیری و … این منطقه وسیع را برشمرد. سناتورها مبلغ خرید را بیش از ارزش اراضی یخزده آلاسکا می‌دانستند که سرانجام با سخنرانی سیوارد قانع شدند. سیوارد یک سیاستمدار عضو حزب جمهوری خواه آمریکا بود.

 

اخبار جالب آلاسکا

مساحت آلاسکا در حدود ۱٬۷۱۷٬۸۵۴ کیلومتر مربع (کمی بیشتر از ایران) می‌باشد که شامل جزایر الوشن که به بیش از ۱۵۰ جزیره کوچک و بزرگ تقسیم می‌شود.مرز میان کانادا و آلاسکا از اولین مرزهایی بود که به واسطه مرزبندی مداری شکل گرفت و از دیگر مرزهای این چنین می‌توان به مرز مصر و لیبی اشاره کرد. کوه مک کینلی مرتفع‌ترین کوه قاره آمریکای شمالی که در سال ۱۹۱۳ فتح شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ