کاریکاتور بحث برانگیز یک روزنامه علیه دولت حسن روحانی + عکس

0

سخنان روز گذشته علی لاریجانی و واکنش او به انکار دولت در برداشت از صندوق توسعه، موجب شد تا روزنامه اصولگرای وطن امروز، گزارش اصلی خود را به این موضوع اختصاص دهد.

کاریکاتور سیاسی شنیده های سیاسی اخبار سیاسی

در گزارش «خبرهای فوق‌العاده از برداشت‌های خارق‌العاده» این روزنامه صحبت‌های روز گذشته علی لاریجانی در مجلس اشاره شده که در بخشی از آن می‌خوانیم: «هنوز موضوع برداشت غیرقانونی ۱/۴ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه دولت به فرجام خود نرسیده که عضو کمیسیون برنامه و بودجه از یک برداشت غیرقانونی ۲/۱میلیارد دلاری و برداشت پرابهام ۱۸ میلیارد دلاری پرده برداشت. با وجود تهدید دولتی‌ها مبنی بر شکایت از کسانی که موضوع برداشت از صندوق را رسانه‌ای می‌کنند نمایندگان مجلس تخلف دولت را پیگیری می‌کنند. به همین علت نوبخت، سخنگوی دولت گفته بود پولی از صندوق برداشت نشده بلکه یک سند اشتباهی زده شده است! نوبخت ۲ هفته قبل نیز خبر برداشت را دروغ خوانده و گفته بود: یکی از سایت‌ها نامه دیوان محاسبات برای مجلس که یک مصوبه سری بود را در شرایط تحریم منتشر کرد و به دروغ یک بار دیگر اعلام کرد دولت ۱/۴ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده و بنده ضمن تکذیب مجدد این موضوع اعلام می‌کنم که دولت هیچ برداشتی نداشته است. نوبخت حتی در آبان‌ماه نیز این خبر را دروغ خوانده بود. اما تند‌ترین موضع سخنگوی دولت ۶ دی‌ماه و در پاسخ به اظهارات توکلی که از دولت خواسته بود به اشتباه خود اعتراف کند بود. نوبخت در موضعی تند گفت: اطلاعات دوستانی که این موضوع را مطرح کرده‌اند، ضعیف است و باید از مردم عذرخواهی کنند.

روز گذشته نیز نادران در تذکری به موضع‌گیری‌های دولت علیه مجلس پرداخت و باز هم لاریجانی، رئیس‌مجلس به دولت توصیه کرد اقدام مجلس در تهیه گزارش تخلف دولت، غیرقانونی نبوده و دولتی‌ها کار بی‌ربط نکنند.» اما نکته کلیدی این گزارش کاریکاتوری است که وطن‌امروزی‌ها به‌ عنوان تصویر یک صفحه نخست خود برگزیده‌اند. تصویر مردی که «کلید» دارد و گاوصندوق «صندوق توسعه ملی» را جارو کرده است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ