جنجال حذف تصاویر زنان از یک عکس در اسرائیل

1

در اقدامی که در رسانه‌ها بسیار جنجال برانگیز شده، روزنامه “هامُدیا” در عکسی که منتشر کرده، تصویر زنانی را در طول راهپیمایی در پاریس در صف نخست در کنار فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه حرکت می‌کردند، حذف کرده است.

کاریکاتور اسرائیل طنز اسرائیل زنان در خارج حجاب در خارج چرا حجاب لازم است
در این عکس، تصویر مرکل در کنار اولاند و همچنین تصویر “آن ایدالگو“، شهردار پاریس که دست در دست ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا حرکت می‌کرد حذف شده است. این عکس به گونه‌ای بریده شده که تصویر “فدریکا موگرینی”، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حذف شده و تنها یک دست او در تصویر پیداست.
برخی محافظه‌کاران در اسرائیل به قوانین سخت‌گیرانه‌ای پایبندند. این بخش از جامعه اسرائیل خواهان تفکیک جنسیتی در بیمارستان‌ها و حتی گورستان‌ها هستند و با انتشار تصاویر زنان مخالفند. از همین رو در بیت المقدس همواره پوسترهای تبلیغاتی با تصاویر زنان را پاره می‌شوند.
کاریکاتور اسرائیل طنز اسرائیل زنان در خارج حجاب در خارج چرا حجاب لازم است
مورد مشابه در این زمینه انتشار تصاویر باراک اوباما و مقام‌های ارشد آمریکا در کاخ سفید و در عصر روز یکم ماه می‌۲۰۱۱ به‌هنگام تماشای تصاویر زنده عملیات کشته شدن اسامه بن‌لادن رهبر القاعده است. یک هفته‌ نامه محافظه‌کار یهودی که در آمریکا منتشر می‌شود تصویر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده را حذف کرد و به دلیل این تغییر مورد انتقاد کاخ سفید قرار گرفت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. وحید می گوید

    اینها بازمانده‌های دین حضرت موسی (ع) است.