تحقق بالاترین ارزش برای سهامداران “غبشهر”

0

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه صنایع بهشهر رأس ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۲.۰۵.۱۴ درمحل مجموعه فرهنگی تلاش با حضور بیش از ۷۳.۷۶ درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای مرتضی سامی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان بهمن یاغشنی و حسین فروغی و به دبیری آقای حمید مقیم زاده تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای مرتضی داداش و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

۱- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی ۱۳۹۱.۱۲.۳۰

۲- تقسیم ۲۵۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم

۳- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

۴- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

پیام هیأت مدیره

مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت و جایگاه شرکت در صنعت در سال ۱۳۹۰

شرکت توسعه صنایع بهشهر به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه های تولیدی و خدماتی، کمک به توسعه کشور را در کنار سودآوری مطلوب، رسالت خود قرار داده و به حضوری قدرتمند در عرصه کسب و کار می اندیشد. اگر چه رونق و رکود در اقتصاد امری اجتناب ناپذیر بوده و بحران اقتصادی جهانی اخیر تهدیداتی را در پیش روی شرکتها و بخش خصوصی کشور قرار داده و حاشیه سود بسیاری از فعالیت های صنعتی را دچار تغییر نموده اما این امر در صنایع دارای مزیت نسبی در قیاس با صنایع دیگر می تواند به عنوان یک فرصت نگریسته شود. شرکت توسعه صنایع بهشهر سعی کرده است که با آگاهی از این مزیت ها تلاش نماید تا کارایی و بهره وری شرکتهای عضو گروه را افزایش و بدین وسیله چشم انداز مثبتی به لحاظ قدرت رقابت پذیری برای شرکتهای مجموعه و به تبع آن بازدهی مناسبی برای سهامداران محترمش تأمین نماید.

مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن در سال مالی ۱۳۹۰

در حال حاضر شرکت توسعه صنایع بهشهر از لحاظ طبقه بندی بورس یک شرکت صنایع غذایی شناخته می شود. اما از لحاظ فعالیت این شرکت، یک شرکت سرمایه گذاری بوده که عمده سرمایه گذاری های آن بر شرکتهای صنایع غذایی و خدماتی متمرکز می باشد. در حال حاضر شرکت توسعه صنایع بهشهر از لحاظ سرمایه و ارزش بازار جزو ۱۰ شرکت بزرگ سرمایه گذاری بورسی می باشد.همچنین طبق آخرین رتبه بندی شرکت های بورسی ایران که بر اساس معیار درآمد انجام پذیرفته است، شرکت توسعه صنایع بهشهر حایز رتبه چهل و هشتم گردیده است.

بیان استراتژی شرکت

طبق سند چشم انداز، این شرکت می خواهد به عنوان یکی از شرکت های سرمایه گذاری برتر از لحاظ ارزش بازار مطرح باشد و با جذب و مدیریت سرمایه در صنایع و خدمات سودآوری که دارای مزیت رقابتی می باشند با اولویت خدمات توزیع، صنایع پایه ای، خدمات مالی، صنایع غذایی و بهداشتی، بالاترین ارزش را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

بیانیه مأموریت عبارتست از:

۱. ما می خواهیم با به کار گیری شیوه های ارزش آفرینی، موجب افزایش بهره وری و بازدهی دارایی شرکتهای عضو خانواده خود شویم.

۲. ما می خواهیم با سرمایه گذاری در توسعه و تکمیل زنجیره های صنعت توزیع و مدیریت برند، مزیت رقابتی خود را در بخش خدمات تقویت کنیم.

۳. ما می خواهیم در بازار سرمایه کشور با انجام سرمایه گذاری های سودآور بلند مدت و میان مدت با اولویت اعمال نفوذ غیر کنترلی و مدیریت ریسک پرتفوی، رشد پایدار بازده سرمایه صاحبان سهام را به ارمغان آوریم.

۴. ما می خواهیم با جذب و مدیریت مطلوب سرمایه ها، موجبات بهبود کارآفرینی و خلق ارزش را برای جامعه فراهم آوریم.

۵. ما می خواهیم با ارتقای سطح انگیزه ها، ضمن توسعه و تحول سرمایه های انسانی خود، سازمانی یادگیرنده و منعطف داشته باشیم تا با بکارگیری تمام استعداد و توان، بهترین ارزش آفرینی ها و نوآوری ها را ارایه دهیم.

پنج استراتژی شرکت عبارتند از:

۱. متنوع سازی ساختار سرمایه گذاری های بلند مدت و میان مدت

۲. افزایش توانمندی شرکت مادر در زمینه شناسایی و مدیریت فرصت های سرمایه گذاری، واگذاری، ادغام و شراکتهای راهبردی

۳. تقویت مکانیزمها و شیوه های تامین مالی شرکت مادر و بهینه سازی مدیریت منابع و مصارف بلند مدت و میان مدت

۴. تأکید بر استقلال شرکت های زیر مجموعه با به کارگیری رویکرد کنترل مالی از طریق طراحی و استقرار نظام عملکرد مدیریت بر اساس استراتژی ها و بودجه های مصوب و …

۵. افزایش بهره وری سرمایه گذاری های تحت مدیریت با تبدیل داراییهای غیر مولد به داراییهای مولد، فروش و واگذاری شرکتهای کم بازده و زیان ده و وصول مطالبات

برنامه ها و چشم انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی

برنامه های آتی مدیریت

مجموعه فعالیت های برنامه ریزی شده شرکت توسعه صنایع بهشهر را می توان در سر فصلهای زیر خلاصه نمود:

۱) برنامه ریزی راهبردی و ترسیم چش چشم انداز آتی شرکت

طبق بیانیه چشم انداز شرکت، ما می خواهیم در بازار سرمایه کشور به عنوان یکی از شرکتهای برتر سرمایه گذاری از لحاظ ارزش بازار مطرح باشیم و با جذب و مدیریت سرمایه در صنایع و خدمات سودآوری که دارای مزیت رقابتی هستیم با اولویت خدمات توزیع، صنایع پایه ای، خدمات مالی، صنایع غذایی و بهداشتی، بالاترین ارزش را برای سهامداران خود به ارمغان آوریم.

۲) اهتمام به توسعه توانایی های مدیریتی در مجموعه

توسعه توانایی های مدیریتی در مجموعه مدیران ستاد و شرکت های گروه از طریق انتقال تجارب و جذب مدیران توانمند ر شرکت های زیر مجموعه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

۳) حضور موثر در بازار سرمایه و تمرکز بر سرمایه گذاری در صنایع دارای مزیت نسبی

سرمایه گذاری در صنایع پایدار و دارای مزیت نسبی در دستور کار مدیریت قرار گرفته است.

 

*در سال ۱۳۹۱ شرکت توسعه صنایع بهشهر در میان ۲۴ شرکت هلدینگ پذیرفته شده در بورس از لحاط کیفیت افشاء اطلاع رسانی، دارای رتیه هفتم می باشد. همچنین شرکت از این بابت حایز رتبه ۶۸ در میان ۲۹۴ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار گردیده است.

ارزش خالص داراییهای شرکت

با توجه به ترکیب سبد سرمایه گذاری ها، برای محاسبه ارزش خالص داراییهای شرکت (NAV)، ابتدا ارزش خالص داراییهای (NAV) شرکتهای سرمایه پذیر و بر اساس سهم شرکت توسعه صنایع بهشهر در آنها، ارزش خالص داراییهای شرکت توسعه صنایع بهشهر محاسبه گردیده است. در این خصوص برای ارزش گذاری سرمایه گذاری های بورسی از قیمت تابلو بورس و برای سرمایه گذاریهای غیر بورسی جهت رعایت محافظه کاری در برآوردها، احتیاطاً از بهای تمام شده سرمایه گذاری ها در دفاتر شرکت توسعه صنایع بهشهر استفاده شده است.

 

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت توسعه صنایع بهشهر (سهامی عام) از نظر بورس تهران جزو شرکتهای غذایی و یا به عبارتی بهتر هلدینگ صنایع غذایی می باشد. با نگاهی به ترکیب سرمایه گذاری می توان دریافت که شرکت علاوه بر سرمایه گذاری در شرکت های صنایع غذایی در صنایع دیگری چون تولید مواد شوینده و بهداشتی، ساختمان، پخش، بانکداری و بیمه نیز سرمایه گذاری های قابل توجهی نموده است. فروش کالا و درآمد ارایه خدمات تلفیقی از ۲۰هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۰ به مبلغ ۲۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۱ رسید که از رشدی ۶ درصدی برخوردار بوده است.

برنامه های آینده شرکت

۱. برنامه ریزی راهبردی و ترسیم چشم اندار آتی شرکت: شامل افزایش بهره وری و بازده داراییها، تکمیل زنجیره های صنعت توزیع و مدیریت برند و ارتقاء سطح انگیزه ها

۲. اهتمام به توسعه توانایی های مدیریتی در مجموعه از طریق انتقال تجارب، دوره های هدفمند در حوزه های برنامه ریزی کلان و عملیاتی شرکتهای مجموعه

۳. حضور موثر در بازار سرمایه و تمرکز بر سرمایه گذاری در صنایع دارای مزیت نسبی

۴. جابجایی سرمایه گذاری ها و تأمین مالی سرمایه گذاری های جدید از طریق عواید حاصل از واگذاری برخی سرمایه گذاری های موجود در راستای دستیابی به صنایع دارای مزیت نسبی.

آدرس لینک شرکت:

http://www.bidc.ir/fa/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ