هزینه تبلیغات پدیده در یک سال + سند
آن طور که صورتهای مالی پروژه پدیده شاندیز نشان میدهد، این شرکت در سال گذشته حدود ۱۰٫۵ میلیارد تومان برای تبلیغات در صدا و سیما هزینه کردهاست.
البته تبلیغات این شرکت فقط به صداوسیما محدود نبوده و برخی روزنامهها هم از آن بهره بردهاند. به عنوان مثال روزنامه همشهری حدود ۱٫۴ میلیارد تومان، روزنامه ایران ۹۰۰ میلیون تومان و روزنامه جام جم ۷۷۰ میلیون تومان از این بابت درآمد داشتهاند.
این ارقام نشان میدهد پدیده شاندیز فقط برای سفارش و پیشپرداخت تبلیغات در صداوسیما و سه روزنامه، در سال ۹۲ عددی بالغ بر ۱۳٫۵ میلیارد تومان هزینه کردهاست. گذشته از این روش تبلیغی، شرکت در همایشها و تهیه گسترده اقلام تبلیغاتی نیز در این شرکت مرسوم است.