آمارهای تکان دهنده از ثروتمندان جهان

0

موسسه امدادرسان اکسفام روز دوشنبه و در آستانه برگزاری نشست سالیانه مجمع جهانی اقتصاد در ‘داووس’ سوییس ، با اشاره به افزایش شکاف میان فقرا و ثروتمندان در جهان، هشدار داد تا سال آینده میلادی نیمی از ثروت جهانی در اختیار یک درصد از کل جمعیت جهان قرار خواهد گرفت.

کاریکاتور ثروتمندان زندگینامه ثروتمندان جهان اسامی میلیاردرها اسامی ثروتمندان
 این موسسه خیریه با اشاره به افزایش نابرابری میان ثروتمندان و تهی دستان جهان گفته است تا سال آینده میلادی یک گروه یک درصدی، بیش از ۹۹ درصد از کل مردم جهان، صاحب ثروت خواهند بود.
بررسی های این موسسه موید آن است که سهم این گروه یک درصدی که شامل صاحبان سرمایه هستند، از کل ثروت های جهان در سال ۲۰۰۹ میلادی، ۴۴ درصد بوده که این میزان در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۴۸ درصد رسیده است.
براساس بررسی های این موسسه ، این یک درصد که ثروتمندترین افراد جهان بشمار می آیند با توجه به این روند، تا سال ۲۰۱۶ میلادی می توانند بیش از ۵۰ درصد از کل ثروت جهان را در اختیار بگیرند.
بگزارش اکسفام ، میانگین ثروت هر عضو این گروه ثروتمند جهانی (یک درصدی ها) ، معادل ۲.۷ میلیارد دلار ( ۲.۳ میلیارد یورو ) است.
کاریکاتور ثروتمندان زندگینامه ثروتمندان جهان اسامی میلیاردرها اسامی ثروتمندان
روزنامه گاردین روز دوشنبه به نقل از ‘وینی بنیامین ‘ مدیر اجرایی موسسه بین المللی اکسفام نوشت که افزایش تمرکز ثروت در دست های این گروه از ثروتمندان، بدنبال شروع رکود عمیق جهانی از سال ۲۰۰۸ میلادی ، شکل خطرناک تری به خود گرفته و نیاز به اصلاح دارد.
وی در گفت وگو با گاردین اضافه کرد: تصویر افزایش نابرابری در سطح جهان خطرناک است و این مساله همه برای رشد جهانی و هم برای رهبران کشورهای جهان بد خواهد بود.
به گفته مدیر اجرایی موسسه اکسفام ، تمرکز ثروت سبب قدرت هر چه بیشتر این ثروتمندان و حذف مردم عادی از صحنه و عدم توجه به منافع آنان خواهد شد.
وی گفته است: ‘آیا واقعا خواهان زندگی در جهانی هستیم که یک درصد از مردم جهان بیش از کل جمعیت کره خاکی صاحب ثروت و سرمایه باشند.’
موسسه اکسفام سال گذشته میلادی و همزمان با نشست داووس نیز در گزارشی با اشاره به افزایش شکاف بین ثروتمندان و فقرای جهان گفته بود نابرابری مدتهاست از کنترل خارج شده و دارایی هایی ۸۵ تن از ثروتمندترین افراد جهان، معادل ۳.۵ میلیارد نفر از مردم فقیر جهان است .
کاریکاتور ثروتمندان زندگینامه ثروتمندان جهان اسامی میلیاردرها اسامی ثروتمندان
به گزارش این موسسه ، این در حالی است که در سال ۲۰۱۰ میلادی، ثروت ۳۸۸ تن از ثروتمندترین افراد جهان، معادل ۳.۵ میلیارد نفر از مردم فقیر جهان بود.
موسسه اکسفام همچنین گزارش داد که در کشور انگلیس، ثروت یکصد خانواده ثروتمند این کشوردر حال حاضر معادل ثروت ۳۰ درصد از کل خانوارهای انگلیسی است.
چهل و پنجمین نشست مجمع جهانی اقتصاد قرار است از روز چهارشنبه این هفته با حضور صاحبان سرمایه و نیز سیاستمدارانی از کشورهای مختلف جهان در داووس سوییس گشایش یابد.
به گزارش گاردین، انتظار می رود که بیش از ۳۰۰ تن از مقامات و شخصیت های سیاسی کشورهای جهان در این نشست حضور یابند که یک رکورد بشمار می آید.
کاریکاتور ثروتمندان زندگینامه ثروتمندان جهان اسامی میلیاردرها اسامی ثروتمندان
گفته می شود علاوه بر بحران های ژئوپلتیکی، مسایلی چون شیوع بیماری ابولا، سقوط بهای نفت خام و تحولات فناوری ازجمله موارد مورد گفت وگو در این نشست جهانی باشد.
موسسه اکسفام یکی از بزرگترین گروه های بین المللی امدادرسانی برای ریشه کن کردن فقر، گرسنگی و بی عدالتی بوده و متشکل از ۱۵سازمان در ۹۸کشور جهان است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ