رقص، پارتی و مشروب؛ اولویت جامعه ایرانی! + عکس

0

مجری شبکه فرانس ۲۴ پیش از آغاز گزارشی که از کویرهای ایران تهیه شده جمله خود را با کلمه سکس آغاز می کند تا این مساله را در صدر دستور کار جامعه ایرانی القاء کند. وی می گوید: «سکس، رقص و پارتی بخشی دیگری از جامعه ایرانی است. خبرنگار ما با عده‌ای همراه شده است که پارتی خود را در غروب آفتاب گرفته‌اند. در این پارتی دختران با پسران می‌رقصند.»

رقص دختر ایرانی تولید مشروب

با شروع این گزارش ۱۵ دقیقه‌ای، خبرنگاری که همراه این عده شده و به کویرهای ایران سفر کرده است خط رسانه ای اختلاف میان جوانان و حکومت را دنبال کرده و می‌گوید: «در سفری به کویرهای ایران، جوانانی را می‌بینیم که حکومت چندان علاقه‌ای به دیدن آنها ندارد. زمانی که جوانان از روستایی می‌گذرند آنها روسری‌های خود را سر می‌کنند . چند کیلومتر بعد، جوانان دوباره روسری‌های خود را بر می‌دارند. زمانی که آنها به مقصد خود می‌رسند بیابان به صحنه رقص آنها تبدیل می‌شود. آنها از این اینکه از آنها فیلم تهیه شود خوشحال می‌شوند».

این گزارش از قول یکی از افرادی که در این گروه حضور دارد می‌گوید: «هر چیزی اینجا غیرقانونی است. رقصیدن، پارتی گرفتن. حتی حرف زدن درباره آنها نیز غیرقانونی است.»

خبرنگار فرانس۲۴در حالی از قول یک مصاحبه شونده چنین چیزی را ادعا می کند که زندگی عادی این افراد در ایران نشان‌ می دهد آنها به راحتی و آزادانه در حال زندگی هستند.

شخص دیگری که در این گروه حضور دارد در گفتگوی با شبکه فرانس۲۴ می‌گوید: «گروه ما در صحرا از طبقه متوسط جامعه هستند که از ابراز عقاید خود و نشان دادن چهره‌های خود ابایی ندارند.»

در ادامه، گزارشگر این شبکه تلویزیونی ادعا می‌کند: «این گروه حال در یک خانه دورافتاده در روستایی که برای یکی از اعضای گروه است اقامت کرده‌اند. موهای بلند وی شاید نشان می‌دهد که او یک غریبه است اما اینطور نیست. جامعه ایرانی بسیار پیچیده است.»

پسر جوانی که در این گروه حضور دارد و به نظر می‌رسد رئیس این گروه باشد می‌گوید: «اینجا ۸۰۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. ما آخر هفته‌ها به اینجا می‌آییم.»

رقص دختر ایرانی تولید مشروب

این گزارش در ادامه آورده است: « چندین اتوبوس هر آخر هفته به اینجا می‌آیند. در ابتدا دختران شروع به رقصیدن می‌کنند. تا شب بیش از ۳۰۰ نفر اینجا جمع شده‌اند. مهمانی به رقص تکنو تبدیل می‌شود. این شبیه مهمانی‌هایی است که در غرب گرفته می‌شود.»

رقص دختر ایرانی تولید مشروب

در ادامه این گزارش، خبرنگار فرانس۲۴ می‌گوید: «در حومه تهران مکانی را پیدا کردیم که الکل بصورت مخفیانه تولید می‌شود». سپس این خبرنگار به این کارگاه مراجعه کرده و با صاحب آن گفتگو می کند.

رقص دختر ایرانی تولید مشروب
کارگاه تولید مشروب در تهران

در پایان این گزارش یک از جوانان گروه چهار نفره در مقابل دوربین می‌گوید: «در حال حاضر وضعیت واقعا بهتر است اما هنوز مشکلاتی داریم. مردم در شهرهای بزرگی مثل تهران نظرات بازتری به نسبت شهرهای محلی دارند. تغییر آرام‌آرام ایجاد می‌شود چون که اگر یک مرتبه رخ دهد کشور از هم می‌پاشد. مردم آمادگی دریافت آزادی را ندارند.»

گزارش آزادانه گزارشگر فرانس ۲۴ از وضعیت جوانان ایران علی رغم ادعاهای وی مبنی بر عدم وجود آزادی در ایران نشان می دهد گزارشگران و خبرنگاران رسانه های خارجی به راحتی و بدون هرگونه محدودیت سعی در بزرگنمایی برخی پدیده ها در جامعه ایران هستند. تصویر ارائه شده از ایران در این گزارش به مخاطب غربی چنین القاء می کند که تمام جوانان ایران چنین وضعیتی دارند و این در حالی است که تصویر یادشده با واقعیت جامعه ایرانی فاصله زیادی دارد.

در حالی که سابقه خبرنگاران خارجی از ترسیم صحیح وضعیت ایران سابقه مناسبی نیست،این سوال مطرح می شود که اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد نظارتی بر فعالیت های مغرضانه این دست خبرنگاران دارد یا نه و سوال دیگر اینکه معاونت دیپلماسی عمومی وزارت خارجه چه تلاشی را برای مقابله با ترسیم این تصاویر نادرست از ایران و معرفی صحیح جامعه ایران به افکار عمومی دنیا تدارک دیده است.

مشرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ