چند فتوای مضحک و خنده دار وهابیون

0

«مرکز فرهنگ عربی» در بیروت اخیرا کتابی منتشر کرد که به عجیب ترین ، مضحک ترین وخنده دار ترین فتواهای وهابیت اختصاص دارد.

نویسنده این کتاب “احمد عرفج” از کشور عربستان سعودی است. وی پیش بینی کرده که کتابش یکی از پرفروش ترین کتاب های سال در نمایشگاه های مختلف جهان عرب شود. او همچنین معتقد است که این کتاب خشم شدید وهابیون را بر می  انگیزد.

سال ها پیش، یعنی از دوران دبیرستان همواره به فکر نوشتن چنین کتابی بودم تا بتوانم عجیب ترین، مسخره ترین و خنده دار ترین فتواهای صادر شده توسط چهره  های سرشناس وهابیت را با سند و مدرک در یک جا جمع آوری کنم.

وی در مقدمه کتاب خود برای نمونه به چند فتوای بسیار مسخره که توسط سرشناس  ترین چهره های وهابیت صادر شده، اشاره کرده است.

از جمله این فتواهای عبارتند از: ۱- حرام بودن پوشیدن کفش پاشنه بلند ۲- خوردن  غذا با قاشق ۳- داشتن راننده یا خدمتکار در منزل ۴- دست تکان دادن به بازیکنان  فوتبال ۵- نوشتن مقاله در مطبوعات ۶- انداختن عبا روی کتف ۷- پوشیدن دامن توسط زنان و …

دیگر فتوای عجیب سال ۲۰۰۹ میلادی به شیخ “عبدالمحسن عبیکان” اختصاص داشت که  بر اساس آن “سفر زن بدون یکی از محارم خود عملی حرام است”

روزنامه سعودی الوطن در ادامه این گزارش نوشت: از دیگر فتواهای بسیار عجیب  صادر شده در سال جاری به شیخ “سلمان العوده” تعلق داشت. بر اساس این فتوا  “دخترانی بدکاره‌ ای که به درگاه خداوند متعال توبه کنند، حق دارند بکارت خود را از طریق عمل جراحی برگردانند و این اقدام عملی حلال به شمار می رود زیرا فرد توبه کرده است”.

روزنامه “دیلی تلگراف” چاپ لندن در شماره هفته گذشته خود نوشت: خرید خیار  برای زنان عراقی ممنوع شده است!!! این حکم توسط یک مفتی وابسته به القاعده  صادر شده و زنان را از خریدن خیار منع کرده و استدلال وی نیز مردانه بودن آن است!

در آوریل سال ۲۰۰۷ خبرنگار آسوشیتد پرس گزارش داد شبکه القاعده در  شهر بعقوبه عراق قرار گرفتن جعبه ها و ظروف حاوی گوجه فرنگی را در کنار  ظروف خیار ممنوع کرده و میوه فروشان ملزم شده اند چنین دستوری را اجرا  نمایند.

شورای فتوای مالزی اعلام کرد: پوشیدن شلوار توسط زنان و دختران  این کشور اقدامی ضد اسلامی است و نباید انجام شود!!! این شورا اعلام کرده  است  که زنان و دختران با پوشیدن شلوار ممکن است شبیه پسران شوند که این  خود عاملی تحریک کننده است. (قابل تو جه بعضی ها که میگن ما تو ایران آزادی نداریم! پس اگه تو عربستان بودین چی میگفتین؟؟؟!!!)

“احمد عرفج” (نویسنده کتاب) همچنین گفت: این کتاب نشان دهنده حماقت و نادانی برخی افراد و  اندیشه ها است. همچنین نشان می دهد که چگونه درون جمجمه برخی افراد خالی  است و عقل ندارند که چنین حرف هایی می زنند و این گونه فتواهایی را صادر  می کنند.

“بوسیدن” دختران و پسران، حتی اگر هم ازدواج نکرده اند، در اماکن عمومی بلامانع است.

در فتوای دیگری مفتیان وهابی عربستان سعودی خرید و فروش سگ و گربه در این کشور را حرام اعلام کردند.

در آوریل سال ۲۰۰۷ خبرنگار آسوشیتد پرس گزارش داد شبکه القاعده در شهر بعقوبه عراق قرار گرفتن جعبه ها و ظروف حاوی گوجه فرنگی را در کنار  ظروف خیار ممنوع کرده و میوه فروشان ملزم شده اند چنین دستوری را اجرا نمایند.

در فتوای دیگر از مفتیان وهابی اهدای گل به بیماران حرام اعلام شده است!!! این فتوا در پی افزایش گل فروشی‌های اطراف بیمارستان‌ها و اهدای گل از سوی عیادت کنندگان به بیماران، توسط مرکز پژوهش‌های علمی و دفتر افتاء عربستان سعودی صادر شده است.

روزنامه العرب چاپ قطر نیز به نقل از “قرضاوی” نوشت‏:‏ نوشیدن مشروبات  حاوی مقادیر اندکی الکل که از طریق تخمیر طبیعی بدست آمده باشد، اشکالی  ندارد‏.

یکی از فتواهای جنجالی صادر شده از سوی “دار الإفتاء مصر”، سقط جنین برای زنانی که بر اثر تجاوز جنسی باردار شده اند، به شرط آنکه بیش از چهار ماه از مدت بارداری آنان نگذشته باشد، مجاز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ